СИЛАБУС
ОСНОВИ МЕТОДИКИ ДИЗАЙНУ
Тип: Цикл професійної підготовки
Курс (рік навчання): 3 (1)
Семестр: 6
Кредити: 3
Викладач: Рижова І.С. д-р філос. наук, професор
Розподіл годин: загальна кількість 90 годин (14 лекцій, 14 практичних занять, 60 годин самостійної роботи інші види 2).
Лекції, семінарські роботи, самостійні роботи, індивідуальні завдання.
Метою курсу «Основи методики дизайну» є ознайомлення студентів з основними поняттями з теорії дизайну, оволодіння методикою проектування та її використання при вирішенні прикладних та науково - практичних завдань.
Зміст курсу:
Курс сприяє вихованню загальнокультурного та професійно-інформаційного рівня майбутніх фахівців, навчає їх розглядати та оцінювати події, що відбуваються у сфері дизайну з діалектичної точки зору. Висновки та знання, отримані під час навчання, безпосередньо використовуються в учбово-проектних та майбутній професійній діяльності студента.
Структура курсу
Тема 1 Сутність дизайну
Тема 2 Дизайн як проектна цілісність культури. Проектування в системі диференційної діяльності дизайну.
Тема 3 Методологія наукового дослідження. Загальнонаукові методи наукових досліджень
Тема 4 Специфічні методи наукового дослідження. Особливості методів наукового пошуку в дизайні.
Тема 5 Джерела, прийоми і методи активізації творчого пошуку. Категорії проектної діяльності.
Тема 6 Біоніка: організаційно-аналоговий аспект. Екодизайн як тенденція розвитку проектної культури.
Результати навчання:
загальні компетентності:
КЗ. Здатність до аналізу та синтезу.
КЗ Здатність застосовувати знання на практиці.
КЗ Здатність застосовувати базові знання професії на практиці.
КЗ Здатність усно та письмово спілкуватися рідною й іноземною мовами.
КЗ Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
КЗ Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями та працювати в міжнародному контексті.
КЗ Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
КЗ Здатність генерувати нові ідеї (творчість, креативність).
КЗ Уміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
КЗ Здатність працювати в команді.
фахові компетентності:
КС Здатність і готовність виявляти, аналізувати та формулювати вимоги до дизайн-об’єктів, визначати особливості їх функціонування, використання.
КС Здатність і готовність презентувати, популяризувати надбання національної та всесвітньої мистецько-культурної спадщини.
КС Здатність виконувати стилізацію, інтерпретацію та трансформацію об’єктів (джерел) творчого натхнення під час розробки ідей дизайн-об’єктів, дизайн-проектів.
КС Здатність і готовність виконувати ескізи дизайн-об’єктів, дизайн-проектів засобами малюнку й живопису, художньої графіки, образотворчими засобами і техніками, за допомогою комп’ютерних технологій та графічних редакторів.
КС Здатність здійснювати аналіз творів мистецтва, об’єктів (джерел) творчого натхнення за правилами, законами композиції.
КС Здатність до компетентного вирішення професійних питань усіх етапів і складових процесу проектування інтер’єру в дизайні.
очікувані програмні результати навчання
ПРН Здатність демонструвати знання і розуміння наукових засад організації, модернізації, впровадження новітніх технологій у сфері дизайну;
ПРН Здатність застосовувати культуру мислення, уміння узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в професійній діяльності;
ПРН Здатність застосовувати в практиці дизайну методики використання виразних можливостей різних видів матеріалів, інноваційних методів і технологій.
ПРН Здатність демонструвати знання специфіки пошуку інформації в різних джерелах для вирішення завдань спеціальності;
ПРН Здатність застосовувати вміння ефективно працювати як індивідуально, так і в складі команди;
Оцінювання: за результатами засвоєння дисципліни складається залік. Результати навчальної діяльності студентів оцінюються за 100 – бальною шкалою за накопичувальною системою.
Форми поточного контролю:
- відвідування лекційних занять, конспект лекцій;
- письмова відповідь;
- виконання графічних завдань;
- ескізні проектні рішення;
- виконання самостійних завдань;
- реферат.
При цьому перевага надається оригінальним рішенням спрямованим на досягнення певного рівня ефективності.
У разі відвідування всіх занять і своєчасного виконання всіх частин графічного завдання може бути використана наступна схема оцінювання (за засвоєння тем курсу):
Поточне тестування та самостійна робота |
Сума Залік |
||||||
Змістовий модуль №1 |
Змістовий модуль № 2 |
||||||
Т1 |
Т2 |
Т3 |
Т4 |
Т5 |
Т6 |
Т7 |
100 |
15 |
15 |
15 |
15 |
15 |
15 |
10 |
У разі невідвідування певних тем та несвоєчасного виконання розділів оцінка може знижуватись шляхом віднімання певної кількості балів у відповідності до вищевказаної таблиці. Зниження оцінки може бути скомпенсоване шляхом відпрацювання пропущених занять та виконання додаткових завдань.
Академічна доброчесність: студент повинен виконувати роботи самостійно, не допускається залучення при розв’язання індивідуальних завдань інших здобувачів освіти. У разі виявлення ознак плагіату робота не зараховується і дисципліна не вважається зарахованою.
Література:
1. Аронов В.Р. Современные теории дизайна [Текст] / В.Р.Аронов // Проблемы дизайна-5. НИИ теории и истории изобразительных искусств Российской академии художеств: [Сб. статей]. - М.: ОАО “Типография “Новости”, 2009. - С. 7-26.
2. Библер В.С. Мышление как творчество (Введение в логику мыслительного диалога) / В.С. Библер. - М.: Политиздат, 1975. - 399 с.
3. Буданов В.Г. Методология и синергетика в постнеклассической науке и образовании [Текст] / В.Г. Буданов. - М.: Либраком, 2009. - 240 с.
4. Быков В.В. Методы науки [Текст] / В.В. Быков. - М.: Наука, 1974. - 215 с.
5. Варламов Г.Г. Элементы художественного конструирования и технической эстетики [Текст] / Г.Г.Варламов, О.Д.Струков. - М.: Сов.радио, 1980. - 97 с.
6. Гамаюнов В.Н. Основы дизайна: [Учебное пособие для студентов худож.-граф. фак. пед. ин-тов] / В.Н.Гамаюнов, Ю.Г.Коробковский. - М.: Альфа, 1993. - 100 с.
7. Коськов М.А. Модель отраслевой дизайн-деятельности [Текст] / М.А. Коськов //Техническая эстетика. - 1988. - №11. - С. 3-5.
8. Мигаль С. П. (2014). Біоніка в дизайні просторово-предметного середовища: навч.посібник /С.П. Мигаль, І.А. Дида, Т.Є. Казанцева. – Львів:Видавництво Львівської політехніки, 228 с.
9. Новіков Б.В. Творчість як спосіб здійснення гуманізму: [Монографія]. – Б.В. Новіков. - К.: Видавець ПАРАПАН, 2005. - 332 с.
10. Рижова І.С. Філософія дизайну: теоретико – методологічні засади: [Монографія] / І. С. Рижова. - Запоріжжя ЗНТУ, 2006. - 540 с.
11. Рижова І.С. Феномен дизайну: проблеми термінології [Текст] / І.С.Рижова //Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії: зб.наук. праць. – Запоріжжя: ЗДІА, 2002. - Вип. 11. – С. 121-129.
12. Шейко В.М. Організація та методика науково - дослідницької діяльності: [Підручник для студ. вищих навч. закладів] /В.М. Шейко, Н.М. Кушнаренко. – 5-е вид. – К.: Знання, 2006. – 307 с.
- Учитель: Ірина Рижова