СИЛАБУС

 

ІСТОРІЯ ДИЗАЙНУ

 

Тип: вибіркова

Курс (рік навчання): 4 (1)

Семестр: 7,8

Кредити: 12,5

Викладач: Рижова І.С. д-р філос. наук, професор

Розподіл годин: загальна кількість 195 годин (26 лекцій, 26 практичних  занять, 140 годин самостійної роботи індивідуальні завдання 3).

Лекції, семінарські роботи, самостійні роботи, індивідуальні завдання.

Метою курсу є засвоєння студентами обсягу знань, пов’язаних із світоглядними передумовами і витоками дизайн-практики і становленням дизайну як специфічної сфери професійної художньої діяльності. Курс сприяє вихованню загальнокультурного та професійно - інформаційного рівня майбутніх фахівців, навчає їх розглядати та оцінювати події, що відбуваються у сфері дизайну з діалектичної точки зору. Висновки та знання, отримані під час навчання, безпосередньо використовуються в навчально - проектних та майбутній професійній діяльності студента.

            Зміст курсу:

Дисципліна входить до блоку фахових дисциплін, що забезпечують підготовку висококваліфікованих фахівців у галузі дизайну (Історії дизайну) для відповідної сфери сучасного виробництва згідно освітньо-кваліфікаційної характеристики бакалавра означеного напрямку і галузі знань відповідних галузевих стандартів.

          Структура курсу

Тема 1 Сутність дизайну.

Тема 2 Перші форми предметно-художньої діяльності людини в різні епохи.

Тема 3 Соціально-культурна ситуація напередодні формування сфери промислового мистецтва

Тема 4 Становлення промислового мистецтва в умовах першої промислової революції на Заході. Поява нового типу фахівця-художника.

Тема 5 Становлення та розвиток дизайнерської діяльності у Німеччині.

Тема 6 Становлення та розвиток радянського дизайну.

Тема 7 Становлення та розвиток сучасних професійних форм дизайн-діяльності на Заході ХІХ-ХХ ст.

Тема 8 Становлення та розвиток сучасних професійних форм дизайн-діяльності в США.

Тема 9 Становлення та розвиток сучасних професійних форм дизайн-діяльності в Скандинавії.

Тема 10 Становлення та розвиток сучасних професійних форм дизайн-діяльності в Японії.

Тема 11 Основні напрямки дизайн-діяльності у ХХ ст. Авангардні течії, школі, групи в учбовій та практичній сферах дизайну.

Тема 12 Хай-тек, Поп-арт у дизайні та архітектурі.

Тема 13 Український дизайн.

Тема 14 Актуальні проблеми сучасного дизайну ХХІ ст.

Результати навчання:

  загальні компетентності:

          КЗ. Здатність до аналізу та синтезу.

КЗ Здатність застосовувати знання на практиці.

КЗ Здатність застосовувати базові знання професії на практиці.

КЗ Здатність усно та письмово спілкуватися рідною й іноземною мовами.

КЗ Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.

КЗ Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями та працювати в міжнародному контексті.

КЗ Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

КЗ Здатність генерувати нові ідеї (творчість, креативність).

КЗ Уміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.

КЗ Здатність працювати в команді.

  фахові компетентності:

  КС Здатність і готовність виявляти, аналізувати та формулювати вимоги до дизайн-об’єктів, визначати особливості їх функціонування, використання.

          КС Здатність і готовність презентувати, популяризувати надбання національної та всесвітньої мистецько-культурної спадщини.

          КС Здатність виконувати стилізацію, інтерпретацію та трансформацію об’єктів (джерел) творчого натхнення під час розробки ідей дизайн-об’єктів, дизайн-проектів.

          КС Здатність і готовність виконувати ескізи дизайн-об’єктів, дизайн-проектів засобами малюнку й живопису, художньої графіки, образотворчими засобами і техніками, за допомогою комп’ютерних технологій та графічних редакторів.

          КС Здатність здійснювати аналіз творів мистецтва, об’єктів (джерел) творчого натхнення за правилами, законами композиції.

          КС Здатність до компетентного вирішення професійних питань усіх етапів і складових процесу проектування промислового дизайну,

очікувані програмні результати навчання

ПРН Здатність працювати в групі продуктивно, відіграючи провідну роль в окремих випадках, головуючи під час дебатів та дискусій в міжнародній та мультикультурній групі.

ПРН Здатність презентувати написані тексти та робити презентації усно різної довжини та складності українською або англійською мовами

ПРН Здатність аналізувати історичні документи та історико-географічні тексти з різних періодів, інтерпретувати та контекстуалізувати їх правильно в письмових звітах та результуючій бакалаврській роботі.

Оцінювання: за результатами засвоєння дисципліни складається залік. Результати навчальної діяльності студентів оцінюються за 100 – бальною шкалою за накопичувальною системою.

Форми поточного контролю:

-        відвідування лекційних занять, конспект лекцій;

-        письмова відповідь;

-        виконання графічних завдань;

-        ескізні проектні рішення;

-        виконання самостійних завдань;

-        реферат.

При цьому перевага надається оригінальним рішенням спрямованим на досягнення певного рівня ефективності.

У разі відвідування всіх занять і своєчасного виконання всіх частин графічного завдання може бути використана наступна схема оцінювання (за засвоєння тем курсу):

Поточний контроль знань

Екзамен

Сума

Модульна атестація

Модульна атестація

Інд.завдання

(за наявності)

20

100

Змістовий модуль 1

Змістовий модуль 2

Змістовий модуль 3

Змістовий модуль 4

 

20

20

20

20

 

У разі невідвідування певних тем та несвоєчасного виконання розділів оцінка може знижуватись шляхом віднімання певної кількості балів у відповідності до вищевказаної таблиці. Зниження оцінки може бути скомпенсоване шляхом відпрацювання пропущених занять та виконання додаткових завдань.

Академічна доброчесність: студент повинен виконувати роботи самостійно, не допускається залучення при розв’язання індивідуальних завдань інших здобувачів освіти. У разі виявлення ознак плагіату робота не зараховується і дисципліна не вважається зарахованою.

           

 

Література:

1.      Ковешникова Н.А. Дизайн: история и теория: [Учебное пособие]/ Н.А. Ковешникова. - M.: Омега. - Л, 2005. - 224 с.

2.      Кочегаров Б.Е. Промышленный дизайн /Б.Е. Кочегаров Владивосток, 2006. – 300 с.

3.      Лакшми Бхаскаран Дизайн и время / Б. Лакшми М.: Арт-родник, 2006. - 261 с.

4.      Легенький Ю. Г. Український модерн [Текст] / Ю.Г.Легенький. - К.: НМАУ ім. П.І. Чайковського, 2004. - 304 с.

5.      Папанек В. Дизайн для реального мира / В. Папанек. - © Издатель Д. Аронов, 2004 - 253 с.

6.      Рунге В.Ф. История дизайна, науки и техники: [Учебное пособие]. Издание в двух книгах. Книга 1./В.Ф. Рунге. – М.: Архитектура – С, 2008. – 368 с.

7.      Рунге В.Ф. История дизайна, науки и техники: [Учебное пособие]. Издание в двух книгах. Книга 2./В.Ф. Рунге. – М.: Архитектура – С, 2007. – 432 с.

         8. Рунге В.Ф. Основы теории и методологии дизайна: [Учебное пособие] /В.Ф.Рунге, В.В. Сеньковский - М.: МЗ Пресс, 2001. - 252 с.

         9. Форти А. Объекты желания. Дизайн и общество с 1750 года/ А. Фоти. - М.: Изд-во Студии Артемия Лебедева, 2011. – 480 с.