1.      Загальна інформація

Назва дисципліни

Ціноутворення та кошторисне нормування, обов’язкова

Рівень вищої освіти

Перший (бакалаврський) рівень

Викладач

Доненко Ірина Володимирівна к.т.н., доц., доцент кафедри БВУП

Контактна інформація викладача

Тел. кафедри +380(61)2709507, моб. +380955520852, idonenko@gmail.com

Час і місце проведення навчальної дисципліни

Згідно розкладу

Обсяг дисципліни

Кількість годин - 135, кредитів – 4,5, розподіл годин (лекції – 14год., практичні – 14год., лабораторні – 30год., самостійна робота – 77год., індивідуальне завдання), вид контролю - екзамен

Консультації

Згідно з графіком консультацій

2.      Пререквізіти і постреквізіти навчальної дисципліни

Вивчення дисципліни є логічним продовженням опанування дисциплін «Технологія будівельного виробництва», «Нормативне та інформаційне забезпечення проектування», «Будівельне матеріалознавство», «Економічна теорія», «Виробнича база будівництва».

3.      Характеристика навчальної дисципліни

Предметом вивчення  навчальної дисципліни є вивчення питань кошторисного ціноутворення та застосування їх для практичних розрахунків.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати

загальні компетентності :

ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

ЗК02. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності.

ЗК06. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

ЗК08. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).

фахові компетентності :

СК01. Здатність до розуміння основних теоретичних положень, концепцій та принципів математичних та соціально-економічних наук.

СК04. Здатність складати та використовувати технічну документацію.

СК11. Усвідомлення сучасних вимог нормативної документації в галузі будівництва.

СК12. Здатність виконувати та аналізувати економічні розрахунки вартості будівельних об’єктів.

СК14. Здатність до розробки раціональної організації та управління будівельним виробництвом при зведенні,  експлуатації, ремонті й реконструкції об’єктів з урахуванням вимог охорони праці.

спеціалізовано-професійні компетентності :

КСП106. Здатність до проектування організаційно-технологічних рішень зведення будівель та споруд, володіння базою сучасних технологій будівельного виробництва і вміння впроваджувати їх у практичну діяльність з урахуванням техніко-економічних показників.

КСП107. Здатність до участі в управлінні комплексними будівельними проектами з усвідомленням відповідальності за прийняті рішення та забезпеченням якості робіт.

КСП108. Здатність прогнозувати та вміти оцінювати економічну доцільність зведення будівель та інженерних споруд на етапі проектування.

Очікувані результати навчання з дисципліни:

ПР02. Застосовувати базові професійні й наукові знання в галузі соціально-гуманітарних та економічних наук у пізнавальній та професійній діяльності

ПР03. Презентувати результати досліджень і розробок, аргументуючи власну позицію, фахівцям і нефахівцям галузі, використовуючи навики міжособистісної взаємодії та з використанням сучасних засобів комунікації.

ПР07. Використовувати та розробляти технічну документацію, в тому числі з використанням сучасних інформаційних технологій.

ПР14. Дотримуватись сучасних вимог нормативної документації в галузі будівництва.

ПР15. Виконувати та аналізувати економічні розрахунки вартості будівельних об’єктів.

ПР17. Приймати раціональні рішення з організації та управління будівельними процесами при зведенні об’єктів будівництва та їх експлуатації, ремонті й реконструкції, з урахуванням вимог охорони праці.

спеціалізовано-професійні програмні результати навчання :

ПРС102. Демонструвати вміння розраховувати та конструювати залізобетоні (монолітні та збірні), кам’яні, металеві та дерев’яні конструкції та вузли їх з’єднання із використанням вимог нормативних документів, забезпечуючи надійні та економічно обґрунтовані проектні рішення.

ПРС106. Впроваджувати ефективні методи управління комплексними будівельними проектами з усвідомленням відповідальності за прийняті рішення та забезпеченням якості робіт.

ПРС107. Прогнозувати та оцінювати економічну доцільність зведення будівель та інженерних споруд на етапі проектування.

4.      Мета вивчення навчальної дисципліни

Метою курсу є вивчення закономірностей ринкової економіки, що враховуються при встановленні цін, а також дати студентам  теоретичні знання і набути практичні навички з питань технічного та тарифного нормування, умов формування заробітної плати робітників в будівництві, а також кошторисної справи.

5.       Завдання вивчення дисципліни

–      опанувати основні принципи ціноутворення в будівництві;

– розробляти ціну на будівельну продукцію, управляти процесом ціноутворення у діяльності будівельного підприємства;

– аналізувати склад і джерела формування оборотних коштів, розраховувати собівартість будівельно-монтажних робіт, прибуток, рентабельність і кошторисну вартість будівництва;

– керуючись нормативними матеріалами, навчитись складати кошторисну документацію для об’єктів нового будівництва, а також при розширенні, реконструкції та виконанні, ремонтно-будівельних робіт.

6.      Зміст навчальної дисципліни

Курс навчальної дисципліни складається з лекцій, практичних, лабораторних, самостійної роботи, виконання індивідуального домашнього. При викладанні дисципліни в аудиторії лектор викладає загальні положення, методи, норми, а згодом розглядає застосування викладених результатів при аналізі випадків для конкретних планувальних схем. Практичні методи застосовуються при проведенні практичних та індивідуальних занять в аудиторії: студенти виконують письмові вправи під керівництвом викладача. Крім того, студенти виконують індивідуальне домашнє завдання за межами аудиторії. По лабораторним роботам проводиться перевірка, яка складається зі співбесіди з викладачем, а також у самостійному розв’язанні аналогічних задач безпосередньо в аудиторії під наглядом викладача.

7.      План вивчення навчальної дисципліни

№ тижня

Назва теми

Форми організації навчання

Кількість годин

1-2

Система ціноутворення в будівництві

лекції / практичні заняття

2 / 7

3-4

Загальні положення щодо визначення вартості будівництва

лекції / лабораторні заняття

2 / 5

5-7

Порядок розрахунку локальних кошторисів. Частина 1

лекції / лабораторні заняття

2 / 5

8-9

Порядок розрахунку локальних кошторисів. Частина 2

лекції / лабораторні заняття

2 / 5

9-10

Вартість придбання обладнання. Пуско-налагоджувальні роботи. Загальновиробничі витрати на стадії складання інвесторської документації.

лекції / лабораторні заняття

2 / 5

11-12

Формування зведеного кошторисного розрахунку. Розрахунок додаткових витрат

лекції / практичні заняття

2 / 7

13-14

Адміністративні витрати. Кошторисний прибуток. Кошти на покриття ризику всіх учасників будівництва.

лекції / лабораторні заняття

2 / 5

8.      Самостійна робота

з/п

Назва теми

Кількість

годин

1

Вивчення питань з лекційного курсу

26

2

Виконання індивідуального завдання

27

3

Підготовка до рубіжних контролів і екзамену

26

 

Разом

78

9.      Система та критерії оцінювання курсу

Розподіл балів, які отримують студенти, при вивченні матеріалу

Поточне тестування та самостійна робота

Екзамен

Сума

Модуль 1

Модуль 2

Модуль 3

Модуль 4

ІДЗ

15

15

15

15

20

20

100

10.  Політика курсу

Політика щодо строків складання завдань. Роботи, які здаються із порушенням термінів без поважних причин, оцінюються на нижчу оцінку (75% від можливої максимальної кількості балів). Перескладання тестів відбувається  на нижчу оцінку.

Політика щодо академічної доброчесності. Списування під час написання тестів заборонені (в т. ч. із використанням мобільних телефонів). Мобільні пристрої можна використовувати лише під час підготовки практичних завдань на заняттях.

За виконане індівідуальне домашнє завдання та контрольну роботу та їх захист – 20 балів

Максимальна оцінка за екзамен – 20 балів. Екзамен складається з питань теоретичного курсу та завдання.

Підсумкова оцінка з дисципліни: дорівнює сумі балів всіх модулів та екзамену.

Порядок зарахування пропущених занять: пропущені лекційні або практичні заняття необхідно відпрацювати і захистити у встановленому порядку.

Захист пропущених занять відбувається відповідно до графіку консультацій викладача.

Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:

- самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);

- посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

- дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;

- надання достовірної інформації про результати власної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.