1.      Загальна інформація

Назва дисципліни

ППН 06 Будівельні машини та обладнання

Рівень вищої освіти

Перший (бакалаврський) рівень

Викладач

Кулік Михайло Валерійович к.т.н., доц., доцент кафедри БВУП

Контактна інформація викладача

Тел. кафедри +380(61)2709507, моб. +380957562417, starwarskmv@gmail.com

Час і місце проведення навчальної дисципліни

Згідно розкладу

Обсяг дисципліни

Кількість годин - 135, кредитів – 4,5, розподіл годин (лекції – 28год., практичні – 14год., лабораторні – 14год., самостійна робота – 79год.), вид контролю - залік

Консультації

Згідно з графіком консультацій

2.      Пререквізіти і постреквізіти навчальної дисципліни

Вища математика, фізика, креслення, технологія будівельного виробництва, зведення і монтаж будівель та споруд, організвація будівництва.

3.      Характеристика навчальної дисципліни

Предметом вивчення  навчальної дисципліни є  методи та принципи проектування міст та їх основних зон в сучасних умовах, відповідно до нових містобудівних вимог.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати

загальні компетентності :

ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

ЗК02. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності.

ЗК03. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.

ЗК05. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.

ЗК06. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

фахові компетентності :

СК05. Усвідомлення технології виготовлення, технічних характеристик сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, уміння ефективно використовувати їх при проектуванні та зведенні будівельних об'єктів.

СК06. Здатність до розробки об’ємно-планувальних рішень будівель та їх використання для подальшого проектування.

СК13. Здатність до управління технологічними процесами при зведенні, опорядженні та експлуатації будівель і споруд та монтажу інженерних систем і мереж.

СК14. Здатність до розробки раціональної організації та управління будівельним виробництвом при зведенні,  експлуатації, ремонті й реконструкції об’єктів з урахуванням вимог охорони праці.

Очікувані результати навчання з дисципліни:              

ПР01. Застосовувати основні теорії, методи та принципи математичних та природничих наук у сфері професійної діяльності.

ПР04. Працювати самостійно (курсове та дипломне проектування) або в групі (лабораторні роботи, включаючи навички лідерства при їх виконанні), вміння отримати бажаний результат в умовах обмеженого часу з акцентом на професійну сумлінність і виключення можливості плагіату.

ПР05. Спілкуватись державною та іноземними мовами, використовуючи професійну термінологію.

ПР09. Створювати або застосовувати об’ємно-планувальні рішення для подальшого проектування, в тому числі з використанням інформаційних технологій.

ПР14. Дотримуватись сучасних вимог нормативної документації в галузі будівництва.

ПР17. Приймати раціональні рішення з організації та управління будівельними процесами при зведенні об’єктів будівництва та їх експлуатації, ремонті й реконструкції, з урахуванням вимог охорони праці.

ПР19. Забезпечувати надійну та безпечну експлуатацію будівельних конструкцій будівель, споруд та інженерних мереж.

4.      Мета вивчення навчальної дисципліни

Формування у майбутніх фахівців умінь і знань з сучасних методів застосування будівельної техніки, особливостей їх будови та для механізованого виконання будівельних робіт для зведення, реконструкції об'єктів промислового, цивільного та комунального призначення.

5.       Завдання вивчення дисципліни

–  теоретична та практична підготовка студентів з питань: перспективних напрямків застосування машин і механічного устаткування у промисловому, цивільному і комунальному будівництві; технології виконання механізованих робіт; основ технічної експлуатації машин і устаткування;

– керуючись нормативними матеріалами, враховуючи архітектурно - планувальну і конструктивну частину проекту, базу будівельної організації, в умовах проектної організації: розробляти технологічні карти на нескладні будівельні процеси.

6.      Зміст навчальної дисципліни

Курс навчальної дисципліни складається з лекцій, практичних, лабораторних, самостійниї робіт. При викладанні дисципліни в аудиторії лектор викладає загальні положення, методи, норми, а згодом розглядає застосування викладаної інформації при аналізі випадків використання для конкретного механізму. Практичні методи застосовуються при проведенні практичних та лаборатоних занять в аудиторії: студенти виконують письмові вправи під керівництвом викладача. Крім того, студенти виконують самостійну роботу. По практичним та лабораторним роботам проводиться перевірка, яка складається зі співбесіди з викладачем.

7.      План вивчення навчальної дисципліни

№ тижня

Назва теми

Форми організації навчання

Кількість годин

1-3

Класифікація та індексація.

Вимоги до сучасної будівельної техніки.

Основи класифікації та індексація будівельної техніки.

Основні механізми, використання.

Приводи машини.

Силове обладнання будівельної техніки.

Ходове обладнання будівельної техніки.

Система керування будівельної техніки.

Транспортні, транспортуючі та навантажувально-розвантажувальні машини.

Машини безрейкового транспорту.

Машини та обладнання безперервного транспортування.

лекції / практичні заняття / лабораторні

3 / 3 / 3

4-7

Просте вантажопідіймальне обладнання. Домкрати, лебідки.

Планувальна структура міста.

Форми планів міст.

Крани баштові. Класифікація.

Основні механізми, використання.

Конструктивні схеми кранів.

Самопідіймальні крани.

Стрілові самохідні крани.

Крани на спеціальному шасі.

Крани пневмоколісні.

лекції / практичні заняття / лабораторні

3 / 3 / 3

8-12

Машини для підготовки робіт, призначення.

Бульдозери, конструктивні схеми.

Основні механізми

Скрепери гідравлічні.

Основні механізми, призначення

Грейдери, автогрейдери, призначення.

Екскаватори одноковшеві.

Екскаватори з механічним приводом, конструктивні схеми, призначення.

Екскаватори з гідравлічним приводом.

Основні механізми. Екскаватори безперервної дії.

Конструктивні схеми екскаваторів.

Машини для бурових робіт.

Способи буріння грунтів.

Робоче обладнання. Бурильно-кранові машини.

Машини для ущільнення грунтів.

Машини для пальових робіт.

Копрове обладнання.

Дизельні молоти.

Віброзаглибники.

лекції / практичні заняття / лабораторні

5 / 5 / 5

13-15

Машини і обладнання бетонних та залізобетонних виробів.

Машини для приготування, транспортування,  укладання та ущільнення бетонних сумішей і розчинів.

Машини для транспортування бетонних сумішей і розчинів.

Машини для вібраційного ущільнення бетонних сумішей.

Експлуатація будівельного ручного інструменту.

Ручні машини.

Пневматичні ручні машини.

Експлуатація, технічне обслуговування і  ремонт будівельних машин.

лекції / практичні заняття / лабораторні

3 / 3 / 3

8.      Самостійна робота

з/п

Назва теми

Кількість

годин

1

Техніко-економічні показники використання
будівельної техніки.
Будівельні підіймачі.

10

2

Основні напрями розвитку і використання
будівельної техніки.
Мостові та кабельні крани.

8

3

Навантажувально-розвантажувальні машини,
продуктивність.
Козлові крани, конструктивна схема.

8

4

Монтаж та демонтаж кранів. Крани на базі трактора.

8

5

Визначення продуктивності кранів. Бульдозери універсальні, використання.

8

6

Визначення продуктивності машин для земляних робіт. Траншейні екскаватори.

8

7

Бульдозери універсальні, використання. Ланцюгові багатоковшеві екскаватори.

8

8

Грейдери, автогрейдери, призначення. Роторні екскаватори.

8

9

Визначення продуктивності екскаваторів

6

10

Визначення продуктивності машин для ущільнення грунтів

6

11

Машини для вібраційного ущільнення бетонних сумішей. Катки статичної і вібраційної дії. Трамбувальні машини.

6

12

Експлуатація, технічне обслуговування і ремонт будівельних машин. Пальові заглибники. Гідравлічні молоти.

6

 

Разом

90

9.      Система та критерії оцінювання курсу

Розподіл балів, які отримують студенти, при вивченні матеріалу

Поточне тестування та самостійна робота

Екзамен

(Залік)

Сума

Модуль 1

Модуль 2

Модуль 3

Л.р.

Практичні

 

ЗМ 1

ЗМ 2

 

ЗМ 3

 

 

ЗМ 4

 

 

 

 

100

15

15

15

10

15

 

40

 

Шкала оцінювання: національна та ECTS

Сума балів за всі види навчальної діяльності

Оцінка ECTS

Оцінка за національною шкалою

для екзамену, курсового проекту (роботи), практики

для заліку

90 – 100

А

відмінно 

зараховано

82-89

В

добре

74-81

С

64-73

D

задовільно

60-63

Е

35-59

FX

незадовільно з можливістю повторного складання

не зараховано з можливістю повторного складання

0-34

F

незадовільно з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

не зараховано з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

10.  Політика курсу

Політика щодо строків складання практичних та лабораторних робіт. Роботи, які здаються із порушенням термінів без поважних причин, оцінюються на нижчу оцінку (75% від можливої максимальної кількості балів). Перескладання тестів відбувається  на нижчу оцінку.

Політика щодо академічної доброчесності. Списування під час написання модулів заборонені (в т. ч. із використанням мобільних телефонів). Мобільні пристрої можна використовувати лише під час підготовки практичних завдань на заняттях.

Максимальна оцінка за залік – 40 балів. Залік складається з питань теоретичного курсу. Підсумкова оцінка з дисципліни: дорівнює сумі балів всіх модулів, практичних та лаболаторних робіт.

Порядок зарахування пропущених занять: пропущені лекційні, лабораторні або практичні заняття необхідно відпрацювати і захистити у встановленому порядку.

Захист пропущених занять відбувається відповідно до графіку консультацій викладача.

Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:

- самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);

- посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

- дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;

- надання достовірної інформації про результати власної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.