Мета: формування лінгвістичної, дискурсивної і мовленнєвої компетенції майбутнього фахівця за умови інтегративного підходу до навчання, який включає: системний, когнітивний і термінологічний принципи загальної наукової методології; лінгвістичні методи стилістичного аналізу тексту; синтезу, реферування, інтерпретації тексту; літературознавчий і культурологічний підходи до освоєння явищ мови і культури.
Завдання: розвивати пізнавальні і творчі здібності, здатність до абстрактного мислення, висловлювання думки в діловому та науковому стилі, навчитися давати наукове теоретичне обґрунтування ідеям, а також працювати з інформаційними джерелами в бібліотеці або в Інтернеті. Навчання має бути зорієнтоване на практичне застосування здобутих знань у гуманітарній сфері, зокрема в сфері надання психологічних послуг. Формування і розвиток лінгвістичних знань сфери бізнесу взагалі і сфери надання психологічних послуг зокрема включає знання людей, їхньої поведінки, типів темпераменту, сильних і слабких рис характеру, проявів особистості залежно від обставин життя; знання звичаїв і традицій ведення бізнесу в різних культурах та вплив міжкультурних відмінностей на розуміння між діловими партнерами та на успішність в досягненні комунікативної мети в ситуаціях ділового професійного спілкування.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати
загальні компетентності: знання загальної ділової термінології та ділової професійної термінології, граматичних явищ, притаманних усному діловому стилю і текстам ділового змісту, знання стилістичних особливостей, кліше, структури професійних ділових паперів, зокрема листів, етикету спілкування з колегами і клієнтами, фонової інформації соціокультурного і країнознавчого змісту;
фахові компетентності: вміння вірно вживати ділову термінологію, застосовувати знання ділового етикету в ситуаціях професійної комунікації, читати і розуміти тексти ділового змісту, публіцистичні тексти популярних і професійних журналів, довідників, отримувати потрібну інформацію з публіцистичних та економічних джерел, робити переказ і коментувати отриману під час читання інформацію, вести діалоги та бесіди з клієнтами і партнерами в ситуаціях професійної галузі, виступати з презентацією або звітом.
Очікувані програмні результати навчання: досягнення поставленої мети шляхом виконання зазначених вище завдань та набуття в процесі навчання ділової іноземної мови мовних професійних знань і навичок; вміння застосовувати набуті знання на практиці і в подальшій роботі; вміння ефективно застосовувати знання мови й етикету спілкування для досягнення комунікативних цілей у професійній галузі; постійне самовдосконалення, відкритість новим ідеям, розширення і збагачення мовного і культурного світогляду.
Змістовий модуль 1. Бізнес – сенс життя.
Тема 1. Що таке бізнес? Складники бізнесу. Улюблені бренди. Просування на ринок аутентичного продукту. Інтерв’ю з бренд консультантом. Беремо участь у зустрічах і зборах. Складання е-листів. Інтерактивне читання. Читання з визначенням основних ідей змісту. Теперішні часи. Словотворення.
Тема 2. Організація. Структура компанії. Успішні організації. Спілкування: знайомства і нетворкінг. Аудіювання інтерв’ю з менеджером консалтингової компанії. Словосполучення з іменниками. Слова для опису компанії. Форми вираження майбутнього. Написання звіту.
Тема 3. Зміни в бізнесі. Виклики і стресові ситуації. Управління змінами. Опис змін. Читання з повним розумінням змісту, аналіз отриманої під час читання інформації. Минулий простий час і теперішній довершений час у бізнес контексті. Обговорення змін у роботі компанії. Протокол зборів керівників. Вирішення проблем.
Тема 4. Гроші. Робота з числами. Фінансові терміни. Опис тенденцій, графіки, схеми, таблиці. Аудіювання інтерв’ю з засновником фінансового підприємства. Вибір компанії для інвестицій. Вираження (не)згоди. Особливості дискусій. Написання е-листів.
Тема 5. Реклама. Рекламні тексти. Мова реклами. Передбачення інформації за візуальними образами. Планування рекламної кампанії. Артиклі. Структура і техніки презентації. Аудіювання текстів двох презентацій. Узагальнення усної інформації, тексту.
Тема 6. Культури. Культурна обізнаність у бізнесі. Поради щодо ведення бізнесу в різних культурах. Ідіоми для розмов про ділові стосунки. Модальні дієслова порад, обов’язку і необхідності. Соціальна англійська. Візит китайських виробників, планування прийому гостей. Написання е-листів.
Тема 7. Працевлаштування. Якості і вміння для роботи психологом на підприємстві. Опис найкращого і найгіршого робочого досвіду. Процес підбору кадрів. Непрямі запитання і твердження. З’єднувальні слова і фрази. Керування зборами. Усне і письмове висловлювання критичних думок.
Змістовий модуль 2. Ділове професійне спілкування на актуальні теми.
Тема 8. Торгівля. Обговорення ідей глобалізації. Словник міжнародної торгівлі. Ділові переговори. Аудіювання інтерв’ю з експертом переговорів. Техніки переговорів. Умовні речення в бізнес контексті. Читання і переказ тематичних тестів.
Тема 9. Якість. Обговорення ідей якості. Аудіювання інтерв’ю з менеджером престижної мережі готелів. Слова для бесіди про контроль якості і задоволення потреб клієнта. Якість надання психологічних послуг. Герундій та інфінітив. Скарги по телефону. Написання звіту.
Тема 10. Етика. Етика на робочому місці. Перелік неетичних вчинків. Ділова етика. Аудіювання інтерв’ю з банкіром. Вирішення проблем етики спілкування. Оповідні речення. Дискусія на тему: Прибуток чи принципи? Етика стосунків психолога і клієнта.
Тема 11. Лідерство. Риси успішного лідера. Аудіювання інтерв’ю з експертом підготовки лідерів. Слова для характеристики людини-лідера. Означальні підрядні речення. Прийняття рішень. Читання текстів ділового і професійного змісту. Написання характеристики, рекомендації.
Тема 12. Інновації в нашому житті. Опис інновацій. Інновації в житті відомих компаній. Пасивні форми в бізнес контексті. Техніки презентацій. Підготовка коротких презентацій. Емфатичні структури. Фрази порівняння і протиставлення.
Тема 13. Конкуренція. Наскільки ви конкурентно-спроможні. Аудіювання інтерв’ю з менеджером по маркетингу. Ідіоми спорту для опису конкуренції в бізнесі. Модальні дієслова, що виражають можливість і ймовірність. Вибір найкращого постачальника. Переговори. Написання листів діловим партнерам.
- Teacher: Анна Брутман