Мета викладання і завдання вивчення курсу полягають у тому, щоб студенти, майбутні спеціалісти, магістри, науковці, збагатили свій інтелектуально-творчий потенціал знаннями:
а) на понятійному рівні – основних тенденцій розвитку сучасної філософії, її історії, її основних сучасних напрямків, шкіл, концепцій, а також засвоїли загальну теорію пізнання;
б) на фундаментальному рівні – змісту філософії, її сутності, предмету та структури, її історії, осягнули завдання, принципи й функції таких складових філософії, як онтологія, гносеологія, логіка, аксіологія;
в) на практично-творчому рівні – фундаментальних основ філософії та її еволюції, а також основних змістів вітчизняної філософської думки.
Вивчення курсу передбачає також, з точки зору практичної діяльності, оволодіння такими навичками та вміннями:
а) на репродуктивному рівні:
- засвоїти світоглядно-гуманістичний зміст філософії, її людинотворчу природу;
- будувати універсальну макромодель соціальної дійсності у процесі суспільної діяльності та особистого життя;
- знати основний зміст усіх розділів курсу;
б) на евристичному рівні:
- оволодіти філософським способом мислення, основними філософськими принципами та першоджерелами;
- досліджувати соціальні явища, використовувати прикладну філософію, аналізувати основні процеси та явища зовнішнього та внутрішнього світу людини;
в) на творчому рівні:
- формувати власну точку зору, опираючись на зв’язок філософії з дійсністю;
- визначати засоби перетворення дійсності за допомогою філософії;
- аналізувати й обґрунтовувати філософські, соціальні, політичні та правові особливості українського суспільного життя та української національної ідеї;
- застосовувати набуті знання при аналізі нагальних проблем сьогодення.
Дисципліна "Філософія" є фундаментальною дисципліною посеред інших дисциплін гуманітарного циклу, які у навчальному плані спеціальності забезпечують теоретичну та суспільно-виховну підготовку випускників вищої школи.
- Учитель: Наталя Дєвочкіна