Мета викладання і завдання вивчення курсу полягають у тому, щоб студенти, майбутні спеціалісти, магістри, науковці, збагатили свій інтелектуально-творчий потенціал знаннями:

а) на понятійному рівні – основних тенденцій розвитку сучасної філософії, її історії, її основних сучасних напрямків, шкіл, концепцій, а також засвоїли загальну теорію пізнання;

б) на фундаментальному рівні – змісту філософії, її сутності, предмету та структури, її історії, осягнули завдання, принципи й функції таких складових філософії, як онтологія, гносеологія, логіка, аксіологія;

в) на практично-творчому рівні – фундаментальних основ філософії та її еволюції, а також основних змістів вітчизняної філософської думки.

Вивчення курсу передбачає також, з точки зору практичної діяльності, оволодіння такими навичками та вміннями:

а) на репродуктивному рівні:

-                     засвоїти світоглядно-гуманістичний зміст філософії, її людинотворчу природу;

-                     будувати універсальну макромодель соціальної дійсності у процесі суспільної діяльності та особистого життя;

-                     знати основний зміст усіх розділів курсу;

б) на евристичному рівні:

-                     оволодіти філософським способом мислення, основними філософськими принципами та першоджерелами;

-                     досліджувати соціальні явища, використовувати прикладну філософію, аналізувати основні процеси та явища зовнішнього та внутрішнього світу людини;

в) на творчому рівні:

-                     формувати власну точку зору, опираючись на зв’язок філософії з дійсністю;

-                     визначати засоби перетворення дійсності за допомогою філософії;

-                     аналізувати й обґрунтовувати філософські, соціальні, політичні та правові особливості українського суспільного життя та української національної ідеї;

-                     застосовувати набуті знання при аналізі нагальних проблем сьогодення.

Дисципліна "Філософія" є фундаментальною дисципліною посеред інших дисциплін гуманітарного циклу, які у навчальному плані спеціальності забезпечують теоретичну та суспільно-виховну підготовку випускників вищої школи.