МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЗАПОРІЗЬКА ПОЛІТЕХНІКА»
Кафедра _______філософії_______
(найменування кафедри)
СИЛАБУС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
___ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ОСНОВИ
ВИКЛАДАЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ_
(назва навчальної дисципліни)
для всіх галузей знання, спеціальностей, освітніх програм
НУ "Запорізька політехніка"
Ступінь вищої освіти: ___________магістр___________
(назва ступеня вищої освіти)
|
Затверджено на засіданні кафедри ____філософії____ (найменування кафедри) Протокол № _9_ від __15.06.2021__ р. |
м. Запоріжжя 2021
| ||||||||
Назва дисципліни |
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ОСНОВИ ВИКЛАДАЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Код: ________ Вибіркова | |||||||
Рівень вищої освіти |
Другий (магістерстький) рівень | |||||||
Викладач |
канд. філос. н., доц. Бондаревич І.М. | |||||||
Контактна інформація викладача |
061-7698-285 | |||||||
Час і місце проведення навчальної дисципліни |
Предметні аудиторії кафедри: а. 540, а. 549а | |||||||
Обсяг дисципліни |
90 / 3, 15 / 15/ 60, залік | |||||||
Консультації |
Згідно з графіком консультацій | |||||||
| ||||||||
Дисципліни, вивчення яких має передувати дисципліні «Психолого-педагогічні основи викладацької діяльності» - всі фахові дисципліни. | ||||||||
Характеристика навчальної дисципліни | ||||||||
Сучасний світ професійних комунікацій як ніколи потребує вміння налагоджувати взаємодію і організовувати процеси спільної кооперації. Сучасні педагогічні технології, що ґрунтуються на підставах суб’єкт-суб’єктної парадигми, дозволяють ефективно зрощувати потенціал колективних зусиль на грунті самореалізації окремого індивіда. Перелік компетентностей, які набуває студент при вивченні дисципліни Психолого-педагогічні основи викладацької діяльності. Загальні компетентності: Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Вміння виявляти, ставити та розв’язувати проблеми. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). Здатність розробляти та керувати проектами. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Фахові компетентності: Здатність проведення проектного аналізу усіх впливових чинників і складових проектування та формування авторської концепції проекту. Здатність розуміти і використовувати причинно-наслідкові зв'язки у розвитку дизайну та сучасних видів мистецтв. Володіння теоретичними і методичними засадами навчання та інтегрованими підходами до фахової підготовки дизайнерів; планування власної науково-педагогічної діяльності. Результати навчання: Генерувати ідеї для вироблення креативних професійних пропозицій, вибудовувати якісну та розгалужену систему комунікацій, застосовувати основні концепції візуальної комунікації у мистецькій та культурній сферах. Розробляти науково-обґрунтовану концепцію для розв’язання фахової проблеми. Обирати певну модель поведінки при спілкуванні з представниками інших професійних груп різного рівня. Представляти результати діяльності у науковому та професійному середовищі в Україні та поза її межами. Обирати оптимальні методи викладання матеріалу студентській аудиторії в межах фахових компетентностей; вміти програмувати, організовувати та здійснювати навчально-методичне забезпечення фахових дисциплін. | ||||||||
| ||||||||
Метою курсу «Психолого-педагогічні основи викладацької діяльності» є формування компетентності студентів-магістрів в галузі організації педагогічної, дослідної, організаційної, управлінської діяльності з урахуванням потреб її учасників в самореалізації. | ||||||||
| ||||||||
Завданням курсу «Психолого-педагогічні основи викладацької діяльності» є вивчення психологічних і педагогічних засад педагогічної майстерності – теорії педагогічної культури, прийомів педагогічної техніки, критеріїв компетентності та професіоналізму, основ педагогічної взаємодії (етики педагогічної діяльності і мовлення, специфіки управління навчально-виховним процесом). | ||||||||
| ||||||||
Зміст навчальної дисципліни «Психолого-педагогічні основи викладацької діяльності» структурований двома змістовними модулями теоретичного і практичного характеру відповідно: Змістовний модуль 1 – Психологічна компонента викладацької діяльності Змістовний модуль 2 – Педагогічна компонента викладацької діяльності | ||||||||
| ||||||||
№ тижня |
Назва теми |
|
Кількість годин | |||||
|
Тема 1 Поняття про психіку. |
|
| |||||
|
Тема 2 Психологія сприйняття |
|
| |||||
|
Тема 3 Організація діяльності в групах. Конфлікти |
|
| |||||
|
Тема 4 Історія підходів до викладацької діяльності. Ціннісна компонента викладацької діяльності |
|
| |||||
|
Тема.5 Педагогічна техніка як основа педагогічної майстерності. Невербальна комунікація. Ораторське мистецтво |
|
| |||||
|
Тема 6 Шляхи вдосконалення професійно-педагогічної майстерності |
|
| |||||
| ||||||||
|
|
|
| |||||
|
Виконання індивідуального тематичного завдання. |
7 |
5 балів у загальних 100 | |||||
|
Виконання індивідуального тематичного завдання. |
13 |
10 балів у загальних 100 | |||||
|
Виконання індивідуального тематичного завдання. |
7 |
5 балів у загальних 100 | |||||
|
Виконання індивідуального тематичного завдання. |
13 |
10 балів у загальних 100 | |||||
|
Виконання індивідуального тематичного завдання. |
7 |
5 балів у загальних 100 | |||||
|
Виконання індивідуального тематичного завдання. |
10 |
5 балів у загальних 100 | |||||
| ||||||||
Види контролю: поточний, рубіжний (проміжна атестація). Форма підсумкового контролю – залік. | ||||||||
| ||||||||
|
- Викладач: Бондаревич Ірина