МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

 

НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЗАПОРІЗЬКА ПОЛІТЕХНІКА»

 

 

Кафедра _______філософії_______

(найменування кафедри)

 

 

 

 

СИЛАБУС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 

___ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ОСНОВИ

ВИКЛАДАЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ_

(назва навчальної дисципліни)

 

 

для всіх галузей знання, спеціальностей, освітніх програм

 

НУ "Запорізька політехніка"

 

 

Ступінь вищої освіти: ___________магістр___________

(назва ступеня вищої освіти)

 

 

 

 

 

 

 

Затверджено на засіданні кафедри

____філософії____

(найменування кафедри)

Протокол № _9_ від __15.06.2021__ р.

 

 

 

м. Запоріжжя 2021

  • Загальна інформація

Назва дисципліни

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ОСНОВИ ВИКЛАДАЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Код: ________

Вибіркова

Рівень вищої освіти

Другий (магістерстький) рівень

Викладач

канд. філос. н., доц. Бондаревич І.М.

Контактна інформація викладача

061-7698-285

Час і місце проведення навчальної дисципліни

Предметні аудиторії кафедри: а. 540, а. 549а

Обсяг дисципліни

90 / 3, 15 / 15/ 60, залік

Консультації

Згідно з графіком консультацій

  • Пререквізіти і постреквізіти навчальної дисципліни

Дисципліни, вивчення яких має передувати дисципліні «Психолого-педагогічні основи викладацької діяльності» - всі фахові дисципліни.

Характеристика навчальної дисципліни

Сучасний світ професійних комунікацій як ніколи потребує вміння налагоджувати взаємодію і організовувати процеси спільної кооперації. Сучасні педагогічні технології, що ґрунтуються на підставах суб’єкт-суб’єктної парадигми, дозволяють ефективно зрощувати потенціал колективних зусиль на грунті самореалізації окремого індивіда. Перелік компетентностей, які набуває студент при вивченні дисципліни Психолого-педагогічні основи викладацької діяльності.

Загальні компетентності:

Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

Вміння виявляти, ставити та розв’язувати проблеми.

Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).

Здатність розробляти та керувати проектами.

Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.

Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

Фахові компетентності:

Здатність проведення проектного аналізу усіх впливових чинників і складових проектування та формування авторської концепції проекту.

Здатність розуміти і використовувати причинно-наслідкові зв'язки у розвитку дизайну та сучасних видів мистецтв.

Володіння теоретичними і методичними засадами навчання та інтегрованими підходами до фахової підготовки дизайнерів; планування власної науково-педагогічної діяльності.

Результати навчання:

Генерувати ідеї для вироблення креативних професійних пропозицій, вибудовувати якісну та розгалужену систему комунікацій, застосовувати основні концепції візуальної комунікації у мистецькій та культурній сферах.

Розробляти науково-обґрунтовану концепцію для розв’язання фахової проблеми.

Обирати певну модель поведінки при спілкуванні з представниками інших професійних груп різного рівня.

Представляти результати діяльності у науковому та професійному середовищі в Україні та поза її межами.

Обирати оптимальні методи викладання матеріалу студентській аудиторії в межах фахових компетентностей; вміти програмувати, організовувати та здійснювати навчально-методичне забезпечення фахових дисциплін.

  • Мета вивчення навчальної дисципліни

Метою курсу «Психолого-педагогічні основи викладацької діяльності» є формування компетентності студентів-магістрів в галузі організації педагогічної, дослідної, організаційної, управлінської діяльності з урахуванням потреб її учасників в самореалізації.

  • Завдання вивчення дисципліни

Завданням курсу «Психолого-педагогічні основи викладацької діяльності» є вивчення психологічних і педагогічних засад педагогічної майстерності – теорії педагогічної культури, прийомів педагогічної техніки, критеріїв компетентності та професіоналізму, основ педагогічної взаємодії (етики педагогічної діяльності і мовлення, специфіки управління навчально-виховним процесом).

  • Зміст навчальної дисципліни

Зміст навчальної дисципліни «Психолого-педагогічні основи викладацької діяльності» структурований двома змістовними модулями теоретичного і практичного характеру відповідно:

Змістовний модуль 1 – Психологічна компонента викладацької діяльності

Змістовний модуль 2 – Педагогічна компонента викладацької діяльності

  • План вивчення навчальної дисципліни

№ тижня

Назва теми

Форми організації навчання

 

Кількість годин

  • 1

Тема 1 Поняття про психіку.

  • лк, сем, сам.раб
  • 11
  • 2,3,4

Тема 2 Психологія сприйняття

  • лк, сем, сам.раб
  • 18
  • 5,6,7

Тема 3 Організація діяльності в групах. Конфлікти

  • лк, сем, сам.раб
  • 16
  • 8,9,10

Тема 4 Історія підходів до викладацької діяльності. Ціннісна компонента викладацької діяльності

  • лк, сем., сам.раб.
  • 16
  • 11,12,
  • 13

Тема.5 Педагогічна техніка як основа педагогічної майстерності. Невербальна комунікація. Ораторське мистецтво

  • лк, сем, сам.раб.
  • 16
  • 14,15

Тема 6 Шляхи вдосконалення професійно-педагогічної майстерності

  • лк, сем, сам.раб.
  • 13
  • Самостійна робота
  • Назва теми
  • Графік самостійної роботи
  • Кількість годин
  • Контрольні заходи
  • Поняття про психіку.

Виконання індивідуального тематичного завдання.

7

5 балів у загальних 100

  • Психологія сприйняття

Виконання індивідуального тематичного завдання.

13

10 балів у загальних 100

  • Організація діяльності в групах. Конфлікти

Виконання індивідуального тематичного завдання.

7

5 балів у загальних 100

  • Історія підходів до викладацької діяльності. Ціннісна компонента викладацької діяльності

Виконання індивідуального тематичного завдання.

13

10 балів у загальних 100

  • Педагогічна техніка як основа педагогічної майстерності. Невербальна комунікація педагога. Ораторське мистецтво педагога.

Виконання індивідуального тематичного завдання.

7

5 балів у загальних 100

  • Шляхи вдосконалення професійно-педагогічної майстерності

Виконання індивідуального тематичного завдання.

10

5 балів у загальних 100

  • Система та критерії оцінювання курсу

Види контролю: поточний, рубіжний (проміжна атестація).

Форма підсумкового контролю – залік.

  • Політика курсу
  • Подаються конкретні вимоги, які викладач формує до студента при вивченні навчальної дисципліни, засади академічної доброчесності.
  • При вивченні навчальної дисципліни від студента вимагаються старанність, коректне і взаємно цікаве ділове спілкування, дотримання засад академічної доброчесності.