Мета викладання дисципліни. Програма спрямована на ознайомлення студентів з базовими теоретичними та практичними знаннями щодо закономірностей розвитку, поповнення і функціонування словникового складу основної іноземної мови (англійської) у порівнянні з рідною мовою (українською), а також на формування навичок використання набутих знань у практиці спілкування англійською мовою, при аналізі та перекладі текстів різних функціональних стилів. Вона реалізується шляхом досягнення таких цілей.
Практична: формувати у студентів загальні мовні компетенції (лінгвістичну, соціолінгвістичну і прагматичну) для забезпечення їхнього ефективного спілкування в академічному та професійному середовищі.
Освітня: сприяти у студентів розвитку здібностей до самооцінки та здатності до самостійного навчання, що дозволятиме їм продовжувати навчання в академічному і професійному середовищі як під час навчання у ВНЗ, так і після отримання диплома про вищу освіту.
Пізнавальна: залучати студентів до таких академічних видів діяльності, які активізують і далі розвивають увесь спектр їхніх пізнавальних здібностей.
Розвиваюча: допомагати студентам у формуванні загальних компетенцій з метою розвитку їх особистої мотивації (цінностей, ідеалів), зміцнювати впевненість студентів як користувачів мови, а також їх позитивне ставлення до вивчення мови.
Соціокультурна: досягати широкого розуміння важливих і різнопланових міжнародних соціокультурних проблем для того, щоб діяти належним чином у культурному розмаїтті професійних та академічних ситуацій.
Завдання вивчення дисципліни. Опанування програми дисципліни реалізується шляхом досягнення таких цілей:
- розуміти терміни курсу, визначати основні лексичні угрупування англійської та української мови у їх порівнянні в залежності від аспекту їх вивчення;
- орієнтуватися в основних закономірностях розвитку словникового складу англійської мови у порівнянні з українською мовою;
- з’ясовувати значення англійської лексеми на основі аналізу її морфемної структури та добирати український семантичний еквівалент;
- розуміти словниковий склад англійської та української мови з етимологічної точки зору та типи асиміляційних процесів, що відбуваються із запозиченою лексикою;
- розуміти фразеологічні системи порівнюваних мов;
- користуватися різними словниками (тлумачними, багатомовними, морфемними, етимологічними, фразеологічними, термінологічними, словотворчими, діалектними, словниками неологізмів, іншомовних слів, синонімів, антонімів, паронімів, скорочень та ін.);
- опрацьовувати актуальні дослідження в галузі англійської лексикології вітчизняних та зарубіжних учених-лінгвістів;
- використовувати здобуті знання при вивченні інших дисциплін спеціальності та у філологічних (літературних та мовознавчих) дослідженнях.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати такі компетенції:
а) загальні компетентності
• оволодіння лінгвокраїнознавчими, соціокультурними і соціально-психологічними навичками, знаннями та вміннями, які забезпечують здатність та готовність особистості до міжкультурного діалогу; формування толерантності;
• інформаційна грамотність – для ефективного пошуку, оцінки і використання необхідної інформації;
• формування елементарних навичок комунікативної поведінки у сфері професійного спілкування (відповідно до сфери спілкування).
б) фахові компетентності
• лінгвістична – володіння фонетичним, граматичним, лексичним матеріалом рідної та іноземних мов на рівні, достатньому для успішного здійснення професійної перекладацької діяльності у відповідних сферах і ситуаціях спілкування;
• соціокультурна – уміння інтерпретувати зміст висловлювання з урахуванням культурних особливостей мовців;
• інформаційно-комунікаційна – здатність вирішувати професійні задачі і проблеми з використанням інформаційних та комунікаційних технологій;
• операціональна – розвиток умінь і навичок перекладу.
Ресурс розміщення навчальних
матеріалів: У роботі зі студентами використовується ресурс Google
Classroom. Детальніше дивись за посиланням https://classroom.google.com/u/0/c/NzQ4NDQ5OTc0OTBa Контроль, зворотний зв'язок і звітність студента (терміни, електронний
ресурс тощо): Перевірені роботи викладено у
системі Google Classroom. Кожен студент повинен у зазначений термін надіслати роботу на
зазначений ресурс\viber\мейл викладачеві). Детальніше
дивись за посиланням. https://classroom.google.com/u/0/c/NzQ4NDQ5OTc0OTBa
- Teacher: Олена Хавкіна