Питання інтелектуальної безпеки постало в полі міждисциплінарних досліджень проблеми свідомості. Його дослідження актуалізоване збільшенням впливу як геополітичних так і особистісних факторів на життя суспільств, який значно посилюється сучасними можливостями засобів масової комунікації. Питання інтелектуальної безпеки походить з проблемного поля нагальних соціальних завдань, що постали перед суспільствами перехідного типу. Їх реалізація потребує інтелектуально безпечного середовища, що якнайменше характеризується сформованим правовим полем соціальної взаємодії, розвинутими демократичними інституціями, активною громадянською позицією членів суспільства. Дисципліна «Інтелектуальна безпека» входить до циклу дисциплін загальної підготовки, що забезпечують формування когнітивної, соціальної, здоров’язберігаючої, загальнокультурної компетенцій бакалаврів маркетологів. Дисципліна сприятиме розвитку гнучкості мислення, устремлінню студентів до постійного професійного вдосконалення, особистісного зростання і самореалізації.