Дисципліна «Філософія» входить до циклу дисциплін загальної підготовки, що забезпечують формування когнітивної, світоглядної, соціально-адаптивної, загальнокультурної компетенцій бакалаврів денної форми навчання за спеціальністю 275 Транспортні технології (освітня програма) «Транспортні технології (автомобільний транспорт). «Транспортні технології (залізничний транспорт). Дисципліна сприятиме розвитку гнучкості мислення, устремлінню студентів до постійного професійного вдосконалення, особистісного зростання і самореалізації.

Предметом вивчення  навчальної дисципліни виступає філософія, як феномен культури, світовий історико - філософський процес, система філософського знання, включаючи сучасні філософські концепції та основні філософські проблеми надання знань з філософії, як світогляду людини, або сукупності поглядів на світ у цілому, та ставлення людини до цього світу, в розумінні онтологічних, гносеологічних, аксіологічних і соціальних проблем буття.

Метою викладання дисципліни «Філософії» є розвиток когнітивних компетенцій студентів, формування у них інтелектуальної мобільності, шляхом опанування різних стилів мислення і розвитку здатності до успішної соціальної  адаптації, що допомагає зорієнтуватися у складних проявах суспільного життя та виробити власну соціальну позицію.

Завданням вивчення дисципліни є:

усвідомлення загальних засад розвитку філософії, передумов її виникнення, логіку розгортання основних напрямків й тенденцій; опанування основних етапів розвитку стародавньої, західноєвропейської та української філософської думки;

─ опанування змісту історико-культурного розвитку людства як процесу розвитку світової філософської думки;

─ формування навичок творчого мислення, вміння обґрунтовувати власну думку;

─ сприяння формуванню у студентів гуманістичних цінностей.

  «Філософія» є однією з дисциплін гуманітарного циклу, який у навчальному плані спеціальності забезпечує громадянську та суспільно-виховну підготовку випускників вищої школи. Роль і призначення курсу полягає у збагаченні студентів знаннями про основні проблеми світової філософії, її поняття, категорії, ідеї, теорії. Викладання означеного курсу має забезпечити засвоєння специфіки філософського осягнення дійсності та сприяти формуванню світоглядно-методологічної культури мислення; розширити та поглибити пізнавально - орієнтаційні знання студентів, майбутніх спеціалістів, у сучасній соціальній реальності; сформувати творчий підхід до пізнання природних і соціальних явищ.

В результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати

загальні компетентності:

─ розрізняти світоглядний, науковий, соціальний і особистісний аспекти проблем;

─ будувати системний погляд на об’єкт і предмет дослідження, використовуючи міждисциплінарні методи і підходи;

─ генерувати нові ідеї (креативність);

─ виявляти, ставити та вирішувати проблеми

здатність до адаптації та дії в новій ситуації

фахові компетентності:

─ визначати на фундаментальному рівні предмет та структуру філософії, її зміст, сутність, основні етапи історії, осягнути завдання, принципи й функції таких філософських дисциплін як онтологія, гносеологія, логіка, аксіологія;

─ на понятійному рівні визначати основні тенденції розвитку сучасної філософії, її історії, а також засвоїти загальну теорію пізнання;

─ на практичному рівні володіти теоретичними основами філософської методології.

Очікувані програмні результати навчання. В результаті вивчення навчальної дисципліни «Філософія» студент повинен

вміти:

─ на репродуктивному рівні – засвоїти світоглядно-гуманістичний зміст філософії, усвідомити її людинотворчу природу; будувати універсальну макромодель соціальної дійсності; знати основний зміст усіх розділів курсу;

─ на евристичному рівні – опанувати філософський стиль мислення; досліджувати соціальні явища, використовуючи філософську методологію, аналізувати основні процеси та явища внутрішнього світу людини;

─ на творчому рівні – формувати власну точку зору, спираючись на зв’язок дійсності з філософією; знаходити засоби перетворення дійсності за допомогою філософії; аналізувати філософські, соціальні, політичні та правові явища суспільного життя.