Програма вивчення навчальної дисципліни «Психологія торгівлі»  складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки  бакалаврів, напряму 075 маркетингу (назва освітнього ступеня, освітньо-кваліфікаційного рівня)

Спеціальності «076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність»,

освітня програма (спеціалізація) Організація торгівлі та комерційна логістика

Мета курсу «Психологія торгівлі» полягає у створенні умов для засвоєння студентами науково-методологічних та прикладних проблем галузі психологічної характеристики торгівлі. Самостійна робота є обов’язковим компонентом навчальної та науково-дослідної роботи студентів. Великого значення для опанування студентами навичок самостійної роботи набувають зміст та методи її організації, керівництво самостійною роботою студентів.

Вивчення курсу «Психологія торгівлі» є необхідною складовою професійної підготовки спеціалістів в галузі маркетингу, після вивчення курсу студенти мають набути знання природи психіки, психічних процесів, змісту понять  «психіки», «поведінки», «професійна етика», психологічних особливостей конфлікту. Володіти методами опису, ідентифікації та класифікації індивідуально – психологічних особливостей продавця та покупця. Розуміти розрізняти психологічні аспекти процесу реалізації товару, мотиву вибору покупки, професійну поведінку продавця, психологічний клімат процесу обслуговування, а також специфіку професійної етики торгівлі та спілкування. Розуміти психологічні особливості конфлікту. Вміти володіти дослідницькими навичками, оцінювати якість спілкування, визначати результативність спілкування та ефективність маркетингової діяльності.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Психологія торгівлі» є

знання теоретичних основ природи психіки та психічних процесів;

─ вміння визначати ціннісні орієнтири професійної етики торгівлі продавця та покупця;

─ розуміти психологічні особливості конфліктів;

─ вміти визначати компоненти психолого-етичних технік;

─ опановувати теоретичні засади психологічних методик;

─ визначати сутність психологічних аспектів процесу реалізації товару;

─ знати теорію психології праці, особливості професійної діяльності працівників торгівлі.  

Міждисциплінарні зв’язки: Філософія, Історія української культури, Поведінка споживча, Маркетингові комунікації.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

1. Загальні основи психології торгівлі.

2. Психологічні аспекти реалізації товару.

Мета навчальної дисципліни

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати

загальні компетентності:

здатність до аналізу і синтезу

- здатність до розв’язання проблем

─ здатність до навчання

─ здатність працювати самостійно

─ здатність управління інформацією

─ здатність застосовувати знання на практиці

─ здатність пристосовуватись до нових ситуацій

─ навички міжособистісного спілкування

─ здатність до організації і планування

─ здатність до роботи в команді

─ креативні здібності

─ здатність до критики та самокритики

фахові компетентності

─ здатність вибудовувати психологічну взаємодію у відповідності до загальнолюдських цінностей;

─ визначати ціннісні орієнтири певної взаємодії у відповідності до ціннісного компоненту психології торгового спілкування;

─ здатність брати до уваги психологічні чинники соціальної взаємодії;

─ користатись техніками психічної саморегуляції в процесі спілкування;

─ здатність до врегульованої психічними процесами та їх станом

─ відповідальність за рівень культури торгового спілкування

здатність до ефективної взаємодії поведінки покупця і продавця

вміння налагоджувати ефективний клімат процесу обслуговування

─ вміння конструктивно вирішувати конфліктні ситуації

─ відповідальність за вибір стратегії вирішення конфліктних ситуацій

─ здатність оновлювати методики поведінки торгового спілкування

─ вміння сприймати і творчо переосмислювати соціальний досвід

─ вміння проводити діагностику власного рівня професійності

очікувані програмні результати навчання:

─ раціонально планувати діяльність, створювати для неї умови і визначати її завдання;

─ організовувати суб’єкт – суб’єктну психологічну взаємодію;

─ використовувати внутрішню (психотехніка самоуправління емоційним і фізичним станом) та зовнішню (культура професійно-етичного спілкування ) психологічні техніки;

─ готуватись до публічного виступу;

─ застосовувати ораторські навички і прийоми активного слухання;

─ аналізувати конфліктні ситуації і обирати ефективні шляхи їх розв’язання;

─ визначати шляхи і завдання професійного самовиховання на даному етапі.

 

Загальна кількість 90 год. (3 кредит)

Очікувані результати навчання з дисципліни залік