Метою викладання дисципліни «Теоретичні основи проектування оснастки» є вивчення основ проектування ливарної оснастки. з використанням високопродуктивного обладнання і техніко – економічним обгрунтуванням прийнятих технічних рішень.

Завдання : Головним завданням вивчення цієї дисципліни є навчитися аналізувати конструкції деталей з метою визначення можливості її виготовлення одним із ливарних методів.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати

загальні компетентності: ...

1.           Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми;

2.           Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт;

3.           Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями;

4.           Здатність працювати в команді;

5.           Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;

6.            Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій для вирішення поставленної  задачі;

7.           Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово;

8.           Здатність о адаптації та дій у новій ситуації;

9.           Здатність до абстрактного мислення,аналізу та синтезу;

10.      Здатність працювати автономно;

11.      Здатність генерувати нові ідеї (креативність);

12.      Здатність приймати обгрунтовані рішення;

13.      Здатність планувати та управляти часом;

фахові компетентності:

 

1.           Здатність застосовувати системний підхід до вирішення проблем прикладної механіки;

2.           Здатність демонструвати практичні інженерні навички у спеціалізації обладнання та технології ливарного виробництва;

3.           Здатність застосовувати і інтегрувати знання і розуміння інших інженерних спеціальностей;

4.     здатність здійснити бібліографічний пошук науково-технічних джерел за проблемою, що вивчається; користуючись  вітчизняною  та  зарубіжною  системами  класифікації,  фондами  науково-технічної  і патентної інформації, Internet за допомогою відомих методів;

5.       здатність обґрунтувати  впровадження технологічного процесу виробництва виливків з чорних та кольорових металів, виходячи з аналізу вітчизняної та зарубіжної практики застосування технологічних процесів ливарного виробництва,  з  урахуванням  існуючих  вимог  щодо  експлуатації  виробу;;

6.      здатність аналізуючи  технічну  документацію  визначити  загальні  та  специфічні  вимоги  до  металу  чи  сплаву виливка;

7.      спираючись на креслення деталі та технічні умови на виливок, користуючись нормативами і методиками розрахунків  ливарних  елементів,  із  застосуванням  комп‘ютерних  методів,  розробити  технологію  виготовлення виливка;

8.       використовуючи відомості про сутність, переваги, недоліки і область застосування ливарних технологій, базуючись  на  заданий  типовий  технологічний  процес  визначити  його  необхідні  параметри,  що  забезпечать виготовлення виливків відповідної якості (-  виходячи  з  технічного  завдання  на  виливок,  на  підставі  нормативно-технічної  документації, використовуючи  державні  та  галузеві  стандарти,  враховуючи  технічні  характеристики  наявного  устаткування, обрати доцільний технологічний процес;

9.       використовуючи  креслення  технології  виливка,  нормативні  та  довідкові  дані,  відомими  методами розрахувати  елементи  і  розробити  креслення  технологічного  оснащення  для  виготовлення  виливків.

Техніко-економічний  і  екологічний  аналізи  використовуваних  технологічних  процесів  дають  можливість студентам опанувати елементи як економічних, так і екологічних знань.

очікувані програмні результати навчання:

знати:

- специфічні особливості процесу проектування, етапи; психологію творчості проектувальника;

- загальні відомості про ливарні заготовки, їх види, способи отримання, матеріали і їх технологічні властивості;

- основи проектування заготовок і конструювання, виготовлення і експлуатації оснастки.

вміти:

- проаналізувати технологічність конструкції виливка;

- методами, які підвищують технологічність виливка забезпечити його розмірну і геометричну точність, міцність, експлуатаційну надійн