МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЗАПОРІЗЬКА ПОЛІТЕХНІКА»
Кафедра _______філософії_______
(найменування кафедри)
СИЛАБУС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
ВСТУП ДО ВИКЛАДАЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
(назва навчальної дисципліни)
Освітня програма: промисловий дизайн,
дизайн середовища,
графічний дизайн
(назва освітньої програми)
Спеціальність: 022 Дизайн
(найменування спеціальності)
Галузь знань: 02 Культура і мистецтво
(найменування галузі знань)
Ступінь вищої освіти: магістр
(назва ступеня вищої освіти)
|
Затверджено на засіданні кафедри філософії_ (найменування кафедри)
Протокол №_9 від 15.06.21 р. |
|
|
м. Запоріжжя 2021
| |
Назва дисципліни |
Вступ до викладацької діяльноті (вибіркова) |
Рівень вищої освіти |
Другий (магістерський) рівень |
Викладач |
Бондаревич Ірина Миколаївна канд. філос. наук., доцент, доцент кафедри філософії |
Контактна інформація викладача |
061769-82-85, bondarevych@ukr.net |
Час і місце проведення навчальної дисципліни |
5 корпус, а. 547а |
Обсяг дисципліни |
135 годин, 4,5 кредити (лекції - 28 годин, практичні, семінарські - 14 годин, самостійна робота - 93 години. Вид контролю- залік |
Консультації |
Згідно з графіком консультацій |
| |
Дисципліни, вивчення яких має передувати дисципліні Вступ до викладацької діяльності: Академічний живопис. Основи наукових досліджень Нові технології у макетуванні/ Комп'ютерне моделювання у макетуванні. Дисципліни, для вивчення яких є обов'язковими знання, здобуті при вивченні цієї дисципліни Психолого-педагогічні основи викладацької діяльності : Естетичні проблеми дизайну, Сучасне візуальне мистецтво. | |
Характеристика навчальної дисципліни |
|
Сучасний світ професійних комунікацій як ніколи потребує вміння налагоджувати взаємодію і організовувати процеси спільної кооперації. Сучасні педагогічні технології, що ґрунтуються на підставах суб’єкт-суб’єктної парадигми, дозволяють ефективно зрощувати потенціал колективних зусиль на грунті самореалізації окремого індивіда. Дисципліна «Вступ до викладацької діяльності» сприяє набуттю наступних компетентностей Загальні компетентності: Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Вміння виявляти, ставити та розв’язувати проблеми. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). Здатність розробляти та керувати проектами. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Фахові компетентності: Здатність проведення проектного аналізу усіх впливових чинників і складових проектування та формування авторської концепції проекту. Здатність розуміти і використовувати причинно-наслідкові зв'язки у розвитку дизайну та сучасних видів мистецтв. Володіння теоретичними і методичними засадами навчання та інтегрованими підходами до фахової підготовки дизайнерів; планування власної науково-педагогічної діяльності. Результати навчання: - розуміти особливості психічного процесу сприйняття; - знати ціннісні засади навчально-виховного процесу; - володіти засадами суб’єкт – суб’єктної взаємодії викладача і студента; - володіти етикою педагогічної діяльності і мовлення; - розуміти сутність педагогічної техніки, її компоненти; - знати класифікацію засобів невербального мовлення; - володіти методикою організації роботи в групі; - раціонально планувати діяльність, створювати для неї умови і визначати її завдання; - визначати шляхи і завдання професійного самовиховання на даному етапі.
| |||||||
| |||||||
Метою курсу «Вступ до педагогічної діяльності» є формування компетентності студентів-магістрів в галузі організації педагогічної, дослідної, організаційної, управлінської діяльності з урахуванням потреб її учасників в самореалізації. | |||||||
| |||||||
Завданням курсу «Вступ до педагогічної діяльності» є вивчення психологічних і педагогічних засад викладання педагогічної майстерності – теорії педагогічної культури, прийомів педагогічної техніки, критеріїв компетентності та професіоналізму, основ педагогічної взаємодії (етики педагогічної діяльності і мовлення, специфіки управління навчально-виховним процесом). | |||||||
| |||||||
Зміст навчальної дисципліни «Вступ до викладацької діяльності» структурований двома змістовними модулями теоретичного і практичного характеру відповідно: Змістовний модуль 1 Теоретичні аспекти викладацької діяльності Змістовний модуль 2 Прикладні аспекти викладацької діяльності | |||||||
| |||||||
№ тижня |
Назва теми |
|
Кількість годин | ||||
|
Історичний аспект викладацької діяльності |
|
| ||||
|
Ціннісний аспект викладацької діяльності |
|
| ||||
|
Психофізичний аспект викладацької діяльності |
|
| ||||
|
Педагогічна техніка |
|
| ||||
|
|
|
| ||||
|
Передбачення педагогічних конфліктів і професійне вдосконалення |
|
| ||||
| |||||||
|
|
|
| ||||
Історичний аспект викладацької діяльності |
Виконання індивідуального тематичного завдання. |
7 |
5 балів у загальних 100 | ||||
Ціннісний аспект викладацької діяльності |
Виконання індивідуального тематичного завдання. |
13 |
10 балів у загальних 100 | ||||
Психофізичний аспект викладацької діяльності |
Виконання індивідуального тематичного завдання. |
7 |
5 балів у загальних 100 | ||||
Педагогічна техніка |
Виконання індивідуального тематичного завдання. |
13 |
10 балів у загальних 100 | ||||
|
Виконання індивідуального тематичного завдання. |
7 |
5 балів у загальних 100 | ||||
Передбачення педагогічних конфліктів і професійне вдосконалення |
Виконання індивідуального тематичного завдання. |
10 |
5 балів у загальних 100 | ||||
| |||||||
Види контролю (поточний, рубіжний) проміжна атестація. Форма контролю - залік.
| |||||||
| |||||||
У разі відвідування всіх занять і своєчасного виконання всіх завдань самостійної роботи може бути використана наступна схема оцінювання: підсумкова оцінка за семестр визначається як середня оцінка за засвоєння тем першого та другого змістовних модулів та рубіжних опитувань. У разі невідвідування занять з певних тем та несвоєчасного виконання завдань самостійної роботи оцінка може знижуватись шляхом віднімання певної кількості балів у відповідності до вищевказаної таблиці. Зниження оцінки може бути скомпенсоване шляхом відпрацювання пропущених занять та виконання додаткових завдань. Академічна доброчесність: студент повинен виконувати всі види робіт самостійно. У разі виявлення ознак плагіату будь-який вид робіт не зараховується. |
- Викладач: Бондаревич Ірина