МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЗАПОРІЗЬКА ПОЛІТЕХНІКА»

 

Кафедра філософії

(найменування кафедри)

 

 

 

СИЛАБУС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

Психологія педагогічної майстерності

(назва навчальної дисципліни)

 

Освітня програма: промисловий дизайн,

дизайн середовища,

графічний дизайн

(назва освітньої програми)

 

Спеціальність: 022 Дизайн

(найменування спеціальності)

 

Галузь знань: 02 Культура і мистецтво

(найменування галузі знань)

 

Ступінь вищої освіти: магістр

(назва ступеня вищої освіти)

 

 

 

 

 

 

 

Затверджено на засіданні кафедри

____філософії____

(найменування кафедри)

Протокол № _9_ від __15.06.2021__ р.

 

 

 

м. Запоріжжя 2021

  • Загальна інформація

Назва дисципліни

Психологія-педагогічної майстерності (вибіркова)

Рівень вищої освіти

Другий (магістерський) рівень

Викладач

Бондаревич Ірина Миколаївна канд. філос. наук., доцент, доцент кафедри філософії

Контактна інформація викладача

061769-82-85, bondarevych@ukr.net

Час і місце проведення навчальної дисципліни

5 корпус, а. 547а

Обсяг дисципліни

135 годин, 4,5 кредити (лекції - 28 годин, практичні, семінарські - 14 годин, самостійна робота - 93 години. Вид контролю- залік

Консультації

Згідно з графіком консультацій

  • Пререквізіти і постреквізіти навчальної дисципліни

Дисципліни, вивчення яких має передувати дисципліні Психологія-педагогічної майстерності : Академічний живопис. Основи наукових досліджень Нові технології у макетуванні/ Комп'ютерне моделювання у макетуванні. Дисципліни, для вивчення яких є обов'язковими знання, здобуті при вивченні цієї дисципліни Психолого-педагогічні основи викладацької діяльності : Естетичні проблеми дизайну, Сучасне візуальне мистецтво.

Характеристика навчальної дисципліни

 

Сучасний світ професійних комунікацій як ніколи потребує вміння налагоджувати взаємодію і організовувати процеси спільної кооперації. Сучасні педагогічні технології, що ґрунтуються на підставах суб’єкт-суб’єктної парадигми, дозволяють ефективно зрощувати потенціал колективних зусиль на грунті самореалізації окремого індивіда. Дисципліна Психологія-педагогічної майстерності сприяє набуттю наступних компетентностей

Загальні компетентності:

Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

Вміння виявляти, ставити та розв’язувати проблеми.

Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).

Здатність розробляти та керувати проектами.

Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.

Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

Фахові компетентності:

Здатність проведення проектного аналізу усіх впливових чинників і складових проектування та формування авторської концепції проекту.

Здатність розуміти і використовувати причинно-наслідкові зв'язки у розвитку дизайну та сучасних видів мистецтв.

Володіння теоретичними і методичними засадами навчання та інтегрованими підходами до фахової підготовки дизайнерів; планування власної науково-педагогічної діяльності.

Очікувані результати навчання:

1. Генерувати ідеї для вироблення креативних дизайн-пропозицій, вибудовувати якісну та розгалужену систему комунікацій, застосовувати основні концепції візуальної комунікації у мистецькій та культурній сферах.

2. Розробляти науково-обґрунтовану концепцію для розв’язання фахової проблеми.

3. Обирати певну модель поведінки при спілкуванні з представниками інших професійних груп різного рівня.

4. Представляти результати діяльності у науковому та професійному середовищі в Україні та поза її межами.

13. Обирати оптимальні методи викладання матеріалу студентській аудиторії в межах фахових компетентностей; вміти програмувати, організовувати та здійснювати навчально-методичне забезпечення фахових дисциплін.

  • Мета вивчення навчальної дисципліни

Метою курсу «Психологія-педагогічної майстерності» є формування компетентності студентів-магістрів в галузі організації педагогічної, дослідної, організаційної, управлінської діяльності з урахуванням потреб її учасників в самореалізації.

  • Завдання вивчення дисципліни

Завданням курсу «Психологія педагогічної майстерності» є вивчення психологічних і педагогічних засад викладання педагогічної майстерності – теорії педагогічної культури, прийомів педагогічної техніки, критеріїв компетентності та професіоналізму, основ педагогічної взаємодії (етики педагогічної діяльності і мовлення, специфіки управління навчально-виховним процесом).

  • Зміст навчальної дисципліни

Зміст навчальної дисципліни «Вступ до викладацької діяльності» структурований двома змістовними модулями теоретичного і практичного характеру відповідно:

Змістовний модуль 1 Теорія педагогічної майстерності

Змістовний модуль 2 Практика педагогічної майстерності

  • План вивчення навчальної дисципліни

№ тижня

Назва теми

Форми організації навчання

 

Кількість годин

  • 1.
  • Поняття про психіку. Психічні властивості, процеси і стани
  • лек/сем/сам.р
  • 11
  • 2.
  • Психологія сприйняття
  • лек/сем/сам.р
  • 18
  • 3.
  • Технології розв’язання конфліктів
  • лек/сем/сам.р
  • 16
  • 4.
  • Ціннісна компонента викладацької діяльності
  • лек/сем/сам.р
  • 16
  • 5.
  • Педагогічна техніка як основа педагогічної майстерності.
  • лек/сем/сам.р
  • 16
  • 6.
  • Шляхи вдосконалення професійно-педагогічної майстерності
  • лек/сем/сам.р
  • 13
  • Самостійна робота
  • Назва теми
  • Графік самостійної роботи
  • Кількість годин
  • Контрольні заходи
  • Поняття про психіку. Психічні властивості, процеси і стани

Виконання індивідуального тематичного завдання.

10

5 балів у загальних 100

  • Психологія сприйняття

Виконання індивідуального тематичного завдання.

13

10 балів у загальних 100

  • Технології розв’язання конфліктів

Виконання індивідуального тематичного завдання.

7

5 балів у загальних 100

  • Ціннісна компонента викладацької діяльності

Виконання індивідуального тематичного завдання.

13

10 балів у загальних 100

  • Педагогічна техніка як основа педагогічної майстерності.

Виконання індивідуального тематичного завдання.

7

5 балів у загальних 100

  • Шляхи вдосконалення професійно-педагогічної майстерності

Виконання індивідуального тематичного завдання.

10

5 балів у загальних 100

  • Подається інформація щодо графіку самостійної роботи, який включає види СР, кількість годин на виконання, години консультативної допомоги та контрольні заходи
  •  
  • Система та критерії оцінювання курсу

Види контролю (поточний, рубіжний) проміжна атестація. Форма контролю - залік.

 

  • Політика курсу

У разі відвідування всіх занять і своєчасного виконання всіх завдань самостійної роботи може бути використана наступна схема оцінювання: підсумкова оцінка за семестр визначається як середня оцінка за засвоєння тем першого та другого змістовних модулів та рубіжних опитувань.

У разі невідвідування певних тем та несвоєчасного виконання завдань самостійної роботи оцінка може знижуватись шляхом віднімання певної кількості балів у відповідності до вищевказаної таблиці. Зниження оцінки може бути скомпенсоване шляхом відпрацювання пропущених занять та виконання додаткових завдань.

Академічна доброчесність: студент повинен виконувати всі види робіт самостійно. У разі виявлення ознак плагіату будь-який вид робіт не зараховується.

  •