МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

 

НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЗАПОРІЗЬКА ПОЛІТЕХНІКА»

 

 

Кафедра _______філософії_______

(найменування кафедри)

 

 

 

 

СИЛАБУС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 

___ОСНОВИ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ_

(назва навчальної дисципліни)

 

 

для всіх галузей знання, спеціальностей, освітніх програм

 

НУ "Запорізька політехніка"

 

 

Ступінь вищої освіти: ___________бакалавр____________

(назва ступеня вищої освіти)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Затверджено на засіданні кафедри

____філософії____

(найменування кафедри)

Протокол № _9_ від __15.06.2021__ р.

 

 

 

м. Запоріжжя 2021_

  • Загальна інформація

Назва дисципліни

ОСНОВИ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ

Код: ________

Вибіркова

Рівень вищої освіти

Перший (бакалаврський) рівень

Викладач

Канд. філос. н., доц. Бондаревич І.М.

Контактна інформація викладача

061-7698-285

Час і місце проведення навчальної дисципліни

Предметні аудиторії кафедри: а. 540, а. 549а

Обсяг дисципліни

90 / 3, 15 / 15/ 60, залік

Консультації

Згідно з графіком консультацій

  • Пререквізіти і постреквізіти навчальної дисципліни

Дисципліні, які полегшують засвоєння дисципліни «Основи критичного мислення» Історія української культури, «Релігія в сучасному міжкультурному діалозі», «Психологія соціальної взаємодії», «Етика». Дисципліни, для вивчення яких є обов'язковими знання здобуті при вивченні дисципліни «Основи критичного мислення»: Філософія, Статистичний аналіз, Політологія.

Характеристика навчальної дисципліни

Сучасні фахівці різного рівня постійно знаходяться в ситуаціях, що вимагають навичок вирішення проблем, аналізу спірних питань і обізнаності щодо технології прийняття рішень. Система «наукового управління», яка панувала ще 30 років тому, передбачала жорсткий розподіл керуючої і виконавчої функцій. Інформаційний вибух, революція в комунікаційних технологіях і розвиток глобальної економіки докорінно змінили ситуацію. Дослідницькі можливості в рази розширили інформаційну базу, яка зростає з кожним роком в геометричній прогресії. В зазначеній ситуації нагальним постає питання розвитку критичного мислення, опанування навичок оцінки суджень та розрізняння фактів від припущень, об’єктивної інформації від суб’єктивної, виявлення ідеологічних мотивів та спрямованості отриманої інформації, а також конструювання системного погляду на проблему.

Загальні компетентності:

ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу;

ЗК4. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями;

ЗК5 Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків;

ЗК6 Знання та розуміння предметної області і розуміння професійної діяльності;

ЗК7 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;

ЗК11 Здатність працювати в команді;

ЗК12 Здатність спілкуватись з представниками інших професійних груп різного рівня.

ЗК14 Здатність діяти соціально відповідально і свідомо

Спеціальні компетенції:

СК11 Здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків

Результати навчання. В результаті вивчення навчальної дисципліни «Основи критичного мислення» студент повинен вміти:

- будувати системний погляд на об’єкт і предмет дослідження, використовуючи міждисциплінарні методи і підходи;

- відрізняти факти від припущень, об’єктивну інформацію від суб’єктивної, виявляти ідеологічні мотиви та спрямованість отриманої інформації;

− знаходити і оцінювати аргументацію в чужих висловлюваннях;

- викладати результати своєї діяльності;

- будувати діалог з використанням контраргументації та спростування;

- висловлювати власні думки;

- давати оцінку судженням;

- мотивувати себе до подальшого розвитку.

- вирішувати комунікативні завдання різного ступеня складності.

- володіти культурою мислення, дослідницькими навичками;

- способами формування інтелектуально і комунікативно комфортних умов життєдіяльності.

  • Мета вивчення навчальної дисципліни

Метою дисципліни «Основи критичного мислення» є розвиток когнітивних компетенцій, формування інтелектуальної мобільності студентів шляхом опанування навичок адекватного сприймання, об’єктивного оцінювання та грамотного опрацювання інформації, шляхом формування навичок формулювати аргументовані судження і генерувати нове.

  • Завдання вивчення дисципліни

Завданням дисципліни «Основи критичного мислення» є:

- презентація мислення як біо-психо-соціо-духовного процесу

- ознайомлення студентів із змістом поняття «критичне мислення»;

- опанування принципових засад аргументації судження;

- вивчення типології питань;

- усвідомлення особливостей процесу прийняття рішень

  • Зміст навчальної дисципліни

Зміст навчальної дисципліни «Основи критичного мислення» структурований двома змістовними модулями теоретичного і практичного характеру відповідно:

Змістовний модуль 1 – Мислення як біо- психо- соціо-духовний процес

Змістовний модуль 2 – Технології прийняття рішень

  • План вивчення навчальної дисципліни

№ тижня

Назва теми

Форми організації навчання

 

Кількість годин

  • 1

Тема 1 Мислення, Інтелект, Пам’ять

  • лк, сем, сам.раб
  • 11
  • 2,3,4

Тема 2 Моделі і технічні прийоми критичного мислення

  • лк, сем, сам.раб
  • 16
  • 5,6,7

Тема 3 Аргументація. Логічні судження.

  • лк, сем, сам.раб
  • 18
  • 8,9,10

Тема 4 Вірогідність і невизначеність. Процес прийняття рішення

  • лк, сем., сам.раб.
  • 16
  • 11,12,
  • 13

Тема.5 Розвиток навичок рішення задач

  • лк, сем, сам.раб.
  • 16
  • 14,15

Тема 6 Феномен творчого мислення.

  • лк, сем, сам.раб.
  • 13
  • Самостійна робота
  • Назва теми
  • Графік самостійної роботи
  • Кількість годин
  • Контрольні заходи

Мислення, Інтелект, Пам’ять

Виконання індивідуального тематичного завдання.

13

10 балів у загальних 100

Моделі і технічні прийоми критичного мислення

Виконання індивідуального тематичного завдання.

10

5 балів у загальних 100

Аргументація. Логічні судження.

Виконання індивідуального тематичного завдання.

7

5 балів у загальних 100

Вірогідність і невизначеність. Процес прийняття рішення

Виконання індивідуального тематичного завдання.

13

10 балів у загальних 100

Розвиток навичок рішення задач.

Виконання індивідуального тематичного завдання.

7

5 балів у загальних 100

Феномен творчого мислення.

Виконання індивідуального тематичного завдання.

10

5 балів у загальних 100

  • Система та критерії оцінювання курсу

Види контролю: поточний, рубіжний (проміжна атестація).

Форма підсумкового контролю – залік.

  • Політика курсу
  • Подаються конкретні вимоги, які викладач формує до студента при вивченні навчальної дисципліни, засади академічної доброчесності.
  • При вивченні навчальної дисципліни від студента вимагаються старанність, коректне і взаємно цікаве ділове спілкування, дотримання засад академічної доброчесності.