МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЗАПОРІЗЬКА ПОЛІТЕХНІКА»
Кафедра _______філософії_______
(найменування кафедри)
СИЛАБУС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
___ОСНОВИ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ_
(назва навчальної дисципліни)
для всіх галузей знання, спеціальностей, освітніх програм
НУ "Запорізька політехніка"
Ступінь вищої освіти: ___________бакалавр____________
(назва ступеня вищої освіти)
|
Затверджено на засіданні кафедри ____філософії____ (найменування кафедри) Протокол № _9_ від __15.06.2021__ р. |
м. Запоріжжя 2021_
| ||||||||
Назва дисципліни |
ОСНОВИ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ Код: ________ Вибіркова | |||||||
Рівень вищої освіти |
Перший (бакалаврський) рівень | |||||||
Викладач |
Канд. філос. н., доц. Бондаревич І.М. | |||||||
Контактна інформація викладача |
061-7698-285 | |||||||
Час і місце проведення навчальної дисципліни |
Предметні аудиторії кафедри: а. 540, а. 549а | |||||||
Обсяг дисципліни |
90 / 3, 15 / 15/ 60, залік | |||||||
Консультації |
Згідно з графіком консультацій | |||||||
| ||||||||
Дисципліні, які полегшують засвоєння дисципліни «Основи критичного мислення» Історія української культури, «Релігія в сучасному міжкультурному діалозі», «Психологія соціальної взаємодії», «Етика». Дисципліни, для вивчення яких є обов'язковими знання здобуті при вивченні дисципліни «Основи критичного мислення»: Філософія, Статистичний аналіз, Політологія. | ||||||||
Характеристика навчальної дисципліни | ||||||||
Сучасні фахівці різного рівня постійно знаходяться в ситуаціях, що вимагають навичок вирішення проблем, аналізу спірних питань і обізнаності щодо технології прийняття рішень. Система «наукового управління», яка панувала ще 30 років тому, передбачала жорсткий розподіл керуючої і виконавчої функцій. Інформаційний вибух, революція в комунікаційних технологіях і розвиток глобальної економіки докорінно змінили ситуацію. Дослідницькі можливості в рази розширили інформаційну базу, яка зростає з кожним роком в геометричній прогресії. В зазначеній ситуації нагальним постає питання розвитку критичного мислення, опанування навичок оцінки суджень та розрізняння фактів від припущень, об’єктивної інформації від суб’єктивної, виявлення ідеологічних мотивів та спрямованості отриманої інформації, а також конструювання системного погляду на проблему. Загальні компетентності: ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу; ЗК4. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями; ЗК5 Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків; ЗК6 Знання та розуміння предметної області і розуміння професійної діяльності; ЗК7 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; ЗК11 Здатність працювати в команді; ЗК12 Здатність спілкуватись з представниками інших професійних груп різного рівня. ЗК14 Здатність діяти соціально відповідально і свідомо Спеціальні компетенції: СК11 Здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків Результати навчання. В результаті вивчення навчальної дисципліни «Основи критичного мислення» студент повинен вміти: - будувати системний погляд на об’єкт і предмет дослідження, використовуючи міждисциплінарні методи і підходи; - відрізняти факти від припущень, об’єктивну інформацію від суб’єктивної, виявляти ідеологічні мотиви та спрямованість отриманої інформації; − знаходити і оцінювати аргументацію в чужих висловлюваннях; - викладати результати своєї діяльності; - будувати діалог з використанням контраргументації та спростування; - висловлювати власні думки; - давати оцінку судженням; - мотивувати себе до подальшого розвитку. - вирішувати комунікативні завдання різного ступеня складності. - володіти культурою мислення, дослідницькими навичками; - способами формування інтелектуально і комунікативно комфортних умов життєдіяльності. | ||||||||
| ||||||||
Метою дисципліни «Основи критичного мислення» є розвиток когнітивних компетенцій, формування інтелектуальної мобільності студентів шляхом опанування навичок адекватного сприймання, об’єктивного оцінювання та грамотного опрацювання інформації, шляхом формування навичок формулювати аргументовані судження і генерувати нове. | ||||||||
| ||||||||
Завданням дисципліни «Основи критичного мислення» є: - презентація мислення як біо-психо-соціо-духовного процесу - ознайомлення студентів із змістом поняття «критичне мислення»; - опанування принципових засад аргументації судження; - вивчення типології питань; - усвідомлення особливостей процесу прийняття рішень | ||||||||
| ||||||||
Зміст навчальної дисципліни «Основи критичного мислення» структурований двома змістовними модулями теоретичного і практичного характеру відповідно: Змістовний модуль 1 – Мислення як біо- психо- соціо-духовний процес Змістовний модуль 2 – Технології прийняття рішень | ||||||||
| ||||||||
№ тижня |
Назва теми |
|
Кількість годин | |||||
|
Тема 1 Мислення, Інтелект, Пам’ять |
|
| |||||
|
Тема 2 Моделі і технічні прийоми критичного мислення |
|
| |||||
|
Тема 3 Аргументація. Логічні судження. |
|
| |||||
|
Тема 4 Вірогідність і невизначеність. Процес прийняття рішення |
|
| |||||
|
Тема.5 Розвиток навичок рішення задач |
|
| |||||
|
Тема 6 Феномен творчого мислення. |
|
| |||||
| ||||||||
|
|
|
| |||||
Мислення, Інтелект, Пам’ять |
Виконання індивідуального тематичного завдання. |
13 |
10 балів у загальних 100 | |||||
Моделі і технічні прийоми критичного мислення |
Виконання індивідуального тематичного завдання. |
10 |
5 балів у загальних 100 | |||||
Аргументація. Логічні судження. |
Виконання індивідуального тематичного завдання. |
7 |
5 балів у загальних 100 | |||||
Вірогідність і невизначеність. Процес прийняття рішення |
Виконання індивідуального тематичного завдання. |
13 |
10 балів у загальних 100 | |||||
Розвиток навичок рішення задач. |
Виконання індивідуального тематичного завдання. |
7 |
5 балів у загальних 100 | |||||
Феномен творчого мислення. |
Виконання індивідуального тематичного завдання. |
10 |
5 балів у загальних 100 | |||||
| ||||||||
Види контролю: поточний, рубіжний (проміжна атестація). Форма підсумкового контролю – залік. | ||||||||
| ||||||||
|
- Викладач: Бондаревич Ірина