МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЗАПОРІЗЬКА ПОЛІТЕХНІКА»
Кафедра _______філософії_______
(найменування кафедри)
СИЛАБУС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
___ЛОГІКА РОЗВИТКУ КРЕАТИВНИХ ЗДІБНОСТЕЙ
(назва навчальної дисципліни)
для всіх галузей знання, спеціальностей, освітніх програм ФЕУ
НУ "Запорізька політехніка"
Ступінь вищої освіти: ___________бакалавр____________
(назва ступеня вищої освіти)
|
Затверджено на засіданні кафедри ____філософії____ (найменування кафедри) Протокол № _9_ від __15.06.2021__ р. |
м. Запоріжжя 2021_
| ||||||||
Назва дисципліни |
ЛОГІКА РОЗВИТКУ КРЕАТИВНИХ ЗДІБНОСТЕЙ Код: ________ Вибіркова | |||||||
Рівень вищої освіти |
Перший (бакалаврський) рівень | |||||||
Викладач |
канд. філос. н., доц. Бондаревич І.М. | |||||||
Контактна інформація викладача |
061-7698-285 | |||||||
Час і місце проведення навчальної дисципліни |
Предметні аудиторії кафедри: а. 540, а. 549а | |||||||
Обсяг дисципліни |
90 / 3, 15 / 15/ 60, залік | |||||||
Консультації |
Згідно з графіком консультацій | |||||||
| ||||||||
Дисципліні, які полегшують засвоєння дисципліни «Логіка розвитку креативних здібностей» Історія української культури, Психологія соціальної взаємодії. Дисципліни, для вивчення яких є обов'язковими знання здобуті при вивченні дисципліни «Логіка розвитку креативних здібностей»: Філософія, Політологія | ||||||||
Характеристика навчальної дисципліни | ||||||||
Сучасні фахівці різного рівня постійно знаходяться в ситуаціях, що вимагають навичок вирішення проблем, аналізу спірних питань і обізнаності щодо технології прийняття рішень. Система «наукового управління», яка панувала ще 30 років тому, передбачала жорсткий розподіл керуючої і виконавчої функцій. Інформаційний вибух, революція в комунікаційних технологіях і розвиток глобальної економіки докорінно змінили ситуацію. Дослідницькі можливості врази розширили інформаційну базу, яка зростає з кожним роком в геометричній прогресії. В зазначеній ситуації нагальним постає питання розвитку креативних здібностей, опанування навичок керування мисленнєвим процесом та прийомами креативного мислення. Подається перелік компетентностей, яких набуває студент при вивченні. Загальні компетентності: ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу; ЗК4. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями; ЗК5 Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків; ЗК6 Знання та розуміння предметної області і розуміння професійної діяльності; ЗК7 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; ЗК11 Здатність працювати в команді; ЗК12 Здатність спілкуватись з представниками інших професійних груп різного рівня. ЗК14 Здатність діяти соціально відповідально і свідомо Спеціальні компетенції: СК11 Здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків Результати навчання. В результаті вивчення навчальної дисципліни «Логіка розвитку креативних здібностей» студент повинен вміти: - будувати системний погляд на об’єкти і предмети, використовуючи міждисциплінарні методи і підходи; - використовувати можливості «практичного інтелекту» - використовувати типологію запитань для пошуку відповідей; - планувати власні дії; - обирати принагідні шляхи саморозвитку -мотивувати себе до подальшого розвитку. В результаті вивчення навчальної дисципліни «Логіка розвитку креативних здібностей» студент повинен володіти: - теоретичними основами культури мислення; - навичками керування мисленнєвим процесом; - теоретичними засадами самоаналізу; - прийомами планування дій; - навичками розрізняння різних типів мислення; - прийомами креативного мислення. | ||||||||
| ||||||||
Метою дисципліни «Логіка розвитку креативних здібностей» є розвиток когнітивних компетенцій, формування інтелектуальної мобільності студентів шляхом опанування навичок керування мисленнєвим процесом, розрізняння типів мислення та оволодіння прийомами креативного мислення. | ||||||||
| ||||||||
Завданням дисципліни «Логіка розвитку креативних здібностей» є: - розкриття психо-фізичних засад креативних здібностей; - ознайомлення із принципами креативності; - опанування засад управління мисленнєвою діяльністю; - формування уявлення про типи креативного мислення; - вивчення прийомыв критичного мислення; - усвідомлення особливостей процесу планування дій. | ||||||||
| ||||||||
Зміст навчальної дисципліни «Логіка розвитку креативних здібностей» структурований двома змістовними модулями теоретичного і практичного характеру відповідно: Змістовний модуль 1 – Психо-соціо-духовні засади креативних здібностей Змістовний модуль 2 – Типи, техніки і прийоми креативного мислення. | ||||||||
| ||||||||
№ тижня |
Назва теми |
|
Кількість годин | |||||
|
Тема 1 Психо-фізичні засади формування креативних здібностей |
|
| |||||
|
Тема 2 Моделі і технічні прийоми критичного мислення |
|
| |||||
|
Тема 3 Креативні лідери. Стратегії саморозвитку |
|
| |||||
|
Тема 4 Принципи креативного мислення |
|
| |||||
|
Тема.5 Типи креативного мислення |
|
| |||||
|
Тема 6.Техніки креативного мислення |
|
| |||||
| ||||||||
|
|
|
| |||||
Психо-фізичні засади формування креативних здібностей |
Виконання індивідуального тематичного завдання. |
13 |
10 балів у загальних 100 | |||||
Моделі і технічні прийоми критичного мислення |
Виконання індивідуального тематичного завдання. |
10 |
5 балів у загальних 100 | |||||
Креативні лідери. Стратегії саморозвитку. |
Виконання індивідуального тематичного завдання. |
7 |
5 балів у загальних 100 | |||||
Принципи креативного мислення |
Виконання індивідуального тематичного завдання. |
13 |
10 балів у загальних 100 | |||||
Типи креативного мислення |
Виконання індивідуального тематичного завдання. |
7 |
5 балів у загальних 100 | |||||
Техніки креативного мислення |
Виконання індивідуального тематичного завдання. |
10 |
5 балів у загальних 100 | |||||
| ||||||||
Види контролю: поточний, рубіжний (проміжна атестація). Форма підсумкового контролю – залік. | ||||||||
| ||||||||
|
- Учитель: Ірина Бондаревич