МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

 

НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЗАПОРІЗЬКА ПОЛІТЕХНІКА»

 

 

Кафедра _______філософії_______

(найменування кафедри)

 

 

 

 

СИЛАБУС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 

___ЛОГІКА РОЗВИТКУ КРЕАТИВНИХ ЗДІБНОСТЕЙ

(назва навчальної дисципліни)

 

 

для всіх галузей знання, спеціальностей, освітніх програм ФЕУ

 

НУ "Запорізька політехніка"

 

 

Ступінь вищої освіти: ___________бакалавр____________

(назва ступеня вищої освіти)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Затверджено на засіданні кафедри

____філософії____

(найменування кафедри)

Протокол № _9_ від __15.06.2021__ р.

 

 

 

м. Запоріжжя 2021_

  • Загальна інформація

Назва дисципліни

ЛОГІКА РОЗВИТКУ КРЕАТИВНИХ ЗДІБНОСТЕЙ

Код: ________

Вибіркова

Рівень вищої освіти

Перший (бакалаврський) рівень

Викладач

канд. філос. н., доц. Бондаревич І.М.

Контактна інформація викладача

061-7698-285

Час і місце проведення навчальної дисципліни

Предметні аудиторії кафедри: а. 540, а. 549а

Обсяг дисципліни

90 / 3, 15 / 15/ 60, залік

Консультації

Згідно з графіком консультацій

  • Пререквізіти і постреквізіти навчальної дисципліни

Дисципліні, які полегшують засвоєння дисципліни «Логіка розвитку креативних здібностей» Історія української культури, Психологія соціальної взаємодії. Дисципліни, для вивчення яких є обов'язковими знання здобуті при вивченні дисципліни «Логіка розвитку креативних здібностей»: Філософія, Політологія

Характеристика навчальної дисципліни

Сучасні фахівці різного рівня постійно знаходяться в ситуаціях, що вимагають навичок вирішення проблем, аналізу спірних питань і обізнаності щодо технології прийняття рішень. Система «наукового управління», яка панувала ще 30 років тому, передбачала жорсткий розподіл керуючої і виконавчої функцій. Інформаційний вибух, революція в комунікаційних технологіях і розвиток глобальної економіки докорінно змінили ситуацію. Дослідницькі можливості врази розширили інформаційну базу, яка зростає з кожним роком в геометричній прогресії. В зазначеній ситуації нагальним постає питання розвитку креативних здібностей, опанування навичок керування мисленнєвим процесом та прийомами креативного мислення.

Подається перелік компетентностей, яких набуває студент при вивченні.

Загальні компетентності:

ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу;

ЗК4. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями;

ЗК5 Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків;

ЗК6 Знання та розуміння предметної області і розуміння професійної діяльності;

ЗК7 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;

ЗК11 Здатність працювати в команді;

ЗК12 Здатність спілкуватись з представниками інших професійних груп різного рівня.

ЗК14 Здатність діяти соціально відповідально і свідомо

Спеціальні компетенції:

СК11 Здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків

Результати навчання. В результаті вивчення навчальної дисципліни «Логіка розвитку креативних здібностей» студент повинен вміти:

- будувати системний погляд на об’єкти і предмети, використовуючи міждисциплінарні методи і підходи;

- використовувати можливості «практичного інтелекту»

- використовувати типологію запитань для пошуку відповідей;

- планувати власні дії;

- обирати принагідні шляхи саморозвитку

-мотивувати себе до подальшого розвитку.

В результаті вивчення навчальної дисципліни «Логіка розвитку креативних здібностей» студент повинен володіти:

- теоретичними основами культури мислення;

- навичками керування мисленнєвим процесом;

- теоретичними засадами самоаналізу;

- прийомами планування дій;

- навичками розрізняння різних типів мислення;

- прийомами креативного мислення.

  • Мета вивчення навчальної дисципліни

Метою дисципліни «Логіка розвитку креативних здібностей» є розвиток когнітивних компетенцій, формування інтелектуальної мобільності студентів шляхом опанування навичок керування мисленнєвим процесом, розрізняння типів мислення та оволодіння прийомами креативного мислення.

  • Завдання вивчення дисципліни

Завданням дисципліни «Логіка розвитку креативних здібностей» є:

- розкриття психо-фізичних засад креативних здібностей;

- ознайомлення із принципами креативності;

- опанування засад управління мисленнєвою діяльністю;

- формування уявлення про типи креативного мислення;

- вивчення прийомыв критичного мислення;

- усвідомлення особливостей процесу планування дій.

  • Зміст навчальної дисципліни

Зміст навчальної дисципліни «Логіка розвитку креативних здібностей» структурований двома змістовними модулями теоретичного і практичного характеру відповідно: Змістовний модуль 1 – Психо-соціо-духовні засади креативних здібностей

Змістовний модуль 2 – Типи, техніки і прийоми креативного мислення.

  • План вивчення навчальної дисципліни

№ тижня

Назва теми

Форми організації навчання

 

Кількість годин

  • 1

Тема 1 Психо-фізичні засади формування креативних здібностей

  • лк, сем, сам.раб
  • 11
  • 2,3,4

Тема 2 Моделі і технічні прийоми критичного мислення

  • лк, сем, сам.раб
  • 16
  • 5,6,7

Тема 3 Креативні лідери. Стратегії саморозвитку

  • лк, сем, сам.раб
  • 18
  • 8,9,10

Тема 4 Принципи креативного мислення

  • лк, сем., сам.раб.
  • 16
  • 11,12,
  • 13

Тема.5 Типи креативного мислення

  • лк, сем, сам.раб.
  • 16
  • 14,15

Тема 6.Техніки креативного мислення

  • лк, сем, сам.раб.
  • 13
  • Самостійна робота
  • Назва теми
  • Графік самостійної роботи
  • Кількість годин
  • Контрольні заходи

Психо-фізичні засади формування креативних здібностей

Виконання індивідуального тематичного завдання.

13

10 балів у загальних 100

Моделі і технічні прийоми критичного мислення

Виконання індивідуального тематичного завдання.

10

5 балів у загальних 100

Креативні лідери. Стратегії саморозвитку.

Виконання індивідуального тематичного завдання.

7

5 балів у загальних 100

Принципи креативного мислення

Виконання індивідуального тематичного завдання.

13

10 балів у загальних 100

Типи креативного мислення

Виконання індивідуального тематичного завдання.

7

5 балів у загальних 100

Техніки креативного мислення

Виконання індивідуального тематичного завдання.

10

5 балів у загальних 100

  • Система та критерії оцінювання курсу

Види контролю: поточний, рубіжний (проміжна атестація).

Форма підсумкового контролю – залік.

  • Політика курсу
  • Подаються конкретні вимоги, які викладач формує до студента при вивченні навчальної дисципліни, засади академічної доброчесності.
  • При вивченні навчальної дисципліни від студента вимагаються старанність, коректне і взаємно цікаве ділове спілкування, дотримання засад академічної доброчесності.