Мета навчальної дисципліни – чітке та цілісне уявлення про специфіку та активізацію інженерної та технічної творчості, створення творчого типу мислення. 

Суть дисципліни – історія евристики – науки про інтенсивну технологію технічної творчості та методи її активації, засвоєння систематичних та асоціативних методів науково-технічної творчості та практичне їх використання, засвоєння програм супроводу творчого пошуку на CAE та основ патентознавства.

Завдання навчальної дисципліни:

1. Підготувати студентів до самостійної наукової діяльності.

2. Розв'язувати проблеми по підвищенню якості та потужності ливарних цехів.

3. Застосовувати методи активізації науково-технічної творчості під час розробки й удосконалення технології ливарного виробництва.

4. Вживати методи активізації управлінської й економічної творчості та методи психологічної саморегуляції.

5. Застосовувати комп’ютеризовані системи проєктування (CAD), виробництва (CAM), інженерних досліджень (CAE) та спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для вирішення інженерних завдань з прикладної механіки.

Вивчення дисципліни базується на наступних дисциплінах:

вища математика, фізика, прикладна механіка, патентознавство, теорія імовірностей, основи інженерної творчості, морфологічний аналіз.