Вивчення у вищому навчальному закладі курсу “Філософія” передбачає ознайомлення студентів (заочної форми навчання) із основними ідеями, теоріями та проблемами сучасної світової філософії, із розмаїттям підходів, методологій, теоретичних побудов при їх вирішенні, а також розуміння студентами історичної логіки виникнення, розвитку та трансформації цих підходів, теорій, ідей, проблем. Все це має забезпечити у студентів глибоке засвоєння специфіки філософського осягнення дійсності, сприяти формуванню у них високої світоглядно-методологічної культури мислення, в тому числі в пізнанні сучасних соціальних явищ.

Критерії оцінювання знань студентів

Відповідно до рекомендацій Міністерства освіти і науки України, Мінвузу України об'єктивний критерій оцінювання знань студентів має складатися з наступних груп елементів з відносно рівними ваговими коефіцієнтами: 1) рівень: системність викладення; логічна послідовність; проблемність викладення; доведеність; 2) обсяг: повнота висвітлення теми; методологічне значення; спирання на першоджерела; 3) зв’язок із сучасністю: знання теоретичного значення теми для формування світогляду сучасної людини; зв’язок з профілем майбутньої спеціальності; 4) знання першоджерел та вміння їх використовувати.

Виходячи з цього, припускаються слідуючи оцінки знань студентів заочної форми навчання:

Оцінка “ВІДМІННО”.     Виставляється студенту, який глибоко та твердо засвоїв матеріал курсу, вичерпуючи, послідовно й грамотно, логічно струнко його виклав, показав вміння застосовувати основні принципи філософської теорії до аналізу сучасної дійсності, глибоко знайомий з першоджерелами, показав вміння самостійно викладати їх зміст, робити узагальнення та висновки.

Оцінка “ДОБРЕ”. Виставляється студенту, який показав тверді знання та засвоєння матеріалу, грамотно та по суті викладає його, здатний застосовувати знання до аналізу сучасності, показав знання першоджерел.

Оцінка “  ЗАДОВІЛЬНО”. Виставляється студенту, який слабо володіє матеріалом курсу, має знання основного матеріалу, припускає неточності у формулюваннях, непослідовність у викладанні матеріалу, має труднощі при аналізі сучасності, знайомий лише з основним змістом першоджерел, недостатньо володіє навичками робити узагальнення та висновки.

Оцінка “ НЕЗАДОВІЛЬНО”. Виставляється студенту, який не знає значної частини матеріалу курсу, допускає суттєві помилки, не може ув’язати зміст матеріалу з дійсністю, не знає основного змісту першоджерел.

 

За структурою контрольна робота студента заочної форми навчання з курсу “Філософії” повинна мати вигляд: ВСТУП – ОСНОВНА ЧАСТИНА – ВИСНОВКИ – СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ.  У вступній частині – має бути викладено уведення до основних проблем, що становлять зміст контрольної роботи, їх місце у системі філософського знання, актуальність для розуміння сучасного світу та людини. Основна частина – це розкриття змісту запропонованих завданням питань у відповідності до плану (має бути не менше як 2-3 пункти плану). Висновки – є заключною частиною контрольної роботи, де формулюються основні теоретичні та практичні результати проведеного в роботі аналізу. Список використаної літератури – має складатися не менше як із 5-7 джерел, посилання на які слід робити у тексті контрольної роботи.