МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЗАПОРІЗЬКА ПОЛІТЕХНІКА»

 

Кафедра ______________________«Дизайн»___________________________

(найменування кафедри)

 

 

 

СИЛАБУС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

________________ "ЕСТЕТИКА ТОВАРІВ ТА ДИЗАЙН"___________________

(назва навчальної дисципліни)

 

Освітня програма:_____ «Організація торгівлі та комерційна логістика» ___________________

(назва освітньої програми)

 

Спеціальність:___076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність____________________

(найменування спеціальності)

 

Галузь знань: _______________________«Управління та адміністрування»_________________

(найменування галузі знань)

 

Ступінь вищої освіти: ___________________бакалавр________________________________

(назва ступеня вищої освіти)

 

 

 

 

 

 

 

Затверджено на засіданні кафедри

_____________ «Дизайн» _____________

(найменування кафедри)

 

Протокол №____ від _________________ р.

 

 

 

 

 

м. Запоріжжя __2020__

1. Загальна інформація

Назва дисципліни

"Єстетика товарів та дизайн", цикл професійної підготовки, цикл дисциплін вільного вибору студента.

Рівень вищої освіти

Перший (бакалаврський) рівень

Викладач

Пантус Ніна Михайлівна, старший викладач

Контактна інформація викладача

Телефон кафедри 0617698509, телефон викладача 067 7507264, E-mail викладача pantus_n@ukr.net

Час і місце проведення навчальної дисципліни

Предметна аудиторія кафедри №498а

Обсяг дисципліни

Кількість годин 30, кредитів 1, розподіл годин (практичні 10, лекцій 20, вид контролю залік)

Консультації

Згідно з графіком консультацій

2. Пререквізіти і постреквізіти навчальної дисципліни

Перелік дисциплін, вивчення яких має передувати дисципліні - Академічний рисунок, Академічний живопис, Основи композиції та кольорознавства, Основи композиції та формоутворення, Основи формоутворення, Комп’ютерні технології в графічному дизайні.

 

Компетентності, які полегшують засвоєння дисципліни:

ЗК1. Здатність до аналізу та синтезу.

ЗК2. Здатність застосовувати знання на практиці.

ЗК3. Здатність застосовувати базові знання професії на практиці.

ЗК4. Здатність усно та письмово спілкуватися рідною й іноземною мовами.

ЗК5. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.

ЗК6. Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями.

ЗК7. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

ЗК8. Здатність генерувати нові ідеї (творчість, креативність).

ЗК9.Знання вітчизняної історії, економіки й права, розуміння причинно-наслідкових зв’язків розвитку суспільства й уміння їх використовувати в професійній і соціальній діяльності.

ЗК10. Уміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.

ЗК11. Здатність працювати в команді.

ЗК12. Здатність розробляти та управляти проектами.

 

Перелік дисциплін, для вивчення яких є обов'язковими знання, здобуті при вивченні цієї дисципліни: Проектування, Дипломування.

3.      Характеристика навчальної дисципліни

Дисципліна «Єстетика товарів та дизайн» формує у студентів професійні вміння та володіння сучасним економічним мисленням та відповідними компетентностями, необхідними для провадження ефективної маркетингової діяльності.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати

загальні компетентності:

ЗК1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.

ЗК2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та 7 синтезу.

ЗК4. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

ЗК5. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків.

ЗК6. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

ЗК7. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК8. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.

ЗК9. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.

ЗК10.Здатність спілкуватися іноземною мовою. ЗК11.Здатність працювати в команді. ЗК12.Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).

ЗК13.Здатність працювати в міжнародному контексті.

ЗК14.Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.

фахові компетентності:

СК1. Здатність логічно і послідовно відтворювати отримані знання предметної області маркетингу.
СК2. Здатність критично аналізувати й узагальнювати положення предметної області сучасного маркетингу.
СК3. Здатність використовувати теоретичні положення маркетингу для інтерпретації та прогнозування явищ і процесів у маркетинговому середовищі. СК4. Здатність проваджувати маркетингову діяльність на основі розуміння сутності та змісту теорії маркетингу і функціональних зв'язків між її складовими.
СК5. Здатність коректно застосовувати методи, прийоми та інструменти маркетингу.
СК6. Здатність проводити маркетингові дослідження у різних сферах маркетингової діяльності.
СК7. Здатність визначати вплив функціональних областей маркетингу на результати господарської діяльності ринкових суб’єктів.
СК8. Здатність розробляти маркетингове забезпечення розвитку бізнесу в умовах невизначеності.
СК9. Здатність використовувати інструментарій маркетингу в інноваційної діяльності.
СК10. Здатність використовувати маркетингові інформаційні системи в ухваленні маркетингових рішень і розробляти рекомендації щодо підвищення їх ефективності.
СК11. Здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків.
СК12. Здатність обґрунтовувати, презентувати і впроваджувати результати досліджень у сфері маркетингу.
СК13. Здатність планування і провадження ефективної маркетингової діяльності ринкового суб’єкта в кросфункціональному розрізі.
СК14. Здатність пропонувати вдосконалення щодо функцій маркетингової діяльності.

результати навчання:

Р1. Демонструвати знання і розуміння теоретичних основ та принципів провадження маркетингової діяльності.

Р2. Аналізувати і прогнозувати ринкові явища та процеси на основі застосування фундаментальних принципів, теоретичних знань і прикладних навичок здійснення маркетингової діяльності.

Р3. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу.

Р4. Збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та маркетингові показники, обґрунтовувати управлінські рішення на основі використання необхідного аналітичного й методичного інструментарію.

Р5. Виявляти й аналізувати ключові характеристики маркетингових систем різного рівня, а також особливості поведінки їх суб’єктів.

Р6. Визначати функціональні області маркетингової діяльності ринкового суб’єкта та їх взаємозв’язки в системі управління, розраховувати відповідні показники, які характеризують результативність такої діяльності.

Р7. Використовувати цифрові інформаційні та комунікаційні технології, а також програмні продукти, необхідні для належного провадження маркетингової діяльності та практичного застосування маркетингового інструментарію.

Р8. Застосовувати інноваційні підходи щодо провадження маркетингової діяльності ринкового суб’єкта, гнучко адаптуватися до змін маркетингового середовища.

Р9. Оцінювати ризики провадження маркетингової діяльності, встановлювати рівень невизначеності маркетингового середовища при прийнятті управлінських рішень.

Р10. Пояснювати інформацію, ідеї, проблеми та альтернативні варіанти прийняття управлінських рішень фахівцям і нефахівцям у сфері маркетингу, представникам різних структурних підрозділів ринкового суб’єкта.

Р11. Демонструвати вміння застосовувати міждисциплінарний підхід та здійснювати маркетингові функції ринкового суб’єкта.

Р12. Виявляти навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним.

Р13. Відповідати за результати своєї діяльності, виявляти навички підприємницької та управлінської ініціативи.

Р14. Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення.

Р15. Діяти соціально відповідально та громадсько свідомо на основі етичних принципів маркетингу, поваги до культурного різноманіття та цінностей громадянського суспільства з дотриманням прав і свобод особистості.

Р16. Відповідати вимогам, які висуваються до сучасного маркетолога, підвищувати рівень особистої професійної підготовки.

Р17. Демонструвати навички письмової та усної професійної комунікації державною й іноземною мовами, а також належного використання професійної термінології.

Р18. Демонструвати відповідальність у ставленні до моральних, культурних, наукових цінностей і досягнень суспільства у професійній маркетинговій діяльності.

4.      Мета вивчення навчальної дисципліни

Мета дисципліни «Естетика товарів та дизайн» є формування у майбутніх товарознавців цілісної картини формування естетичних показників технічного прогресу в їх комплексі і взаємозв’язку.

 

5.      Завдання вивчення дисципліни

Завданням вивчення навчальної дисципліни «Єстетика товарів та дизайн» є:

дати знання спеціалістам – товарознавцям у галузі дизайну, формоутворюючих і гармонізуючих засобів композиції, аналізу естетичних властивостей, а також нормативної документації з оцінки естетичних показників. Естетичні вимоги до товарів займуть особливе місце серед основних вимог, які знаходять духовне вираження потреб, смаків та особливостей суспільства. Естетична освіта товарознавців стає особливо актуальною в умовах реформування економіки України, розширення самостійності торгівельних підприємств. Товарознавець зобов’язаний володіти різноманітними методами і засобами об’єктивної оцінки товарів, основами аналізу естетичних властивостей, вміти виявляти у товарі найважливіші показники, що визначають естетичний рівень промислової продукції.

 

6.      Зміст навчальної дисципліни

Теми лекційних занять.

МОДУЛЬ 1

Змістовий модуль 1.

 

Тема 1. Методологічна основа естетики товарів та дизайну.

Тема 2. Розвиток художніх стилів та моди.

 

Змістовий модуль 2.

 

Тема 3. Стилі художнього конструювання товарів (дизайн).

Тема 4. Елементи, які формують естетичні властивості товарів.

Тема 5. Композиція товарів.

Тема 6. Естетичні властивості товарів.

Тема 7. Загальні принципи естетичної оцінки товарів.

 

 

 

7.      План вивчення навчальної дисципліни

№ тижня

Назва теми

Форми організації навчання

Кількість годин

1

Тема 1. Методологічна основа естетики товарів та дизайну.

 

лекційні

2 год.

2

Тема 2. Розвиток художніх стилів та моди.

 

лекційні

4 год.

3

Тема 3. Стилі художнього конструювання товарів (дизайн).

 

лекційні

4 год.

4

Тема 4. Елементи, які формують естетичні властивості товарів.

 

лекційні

2 год.

5

Тема 5. Композиція товарів.

 

лекційні

2 год.

6,7

Тема 6. Естетичні властивості товарів.

 

лекційні

2 год.

8,9

Тема 7. Загальні принципи естетичної оцінки товарів.

 

лекційні

4 год.

1

Тема 1. Методологічна основа естетики товарів та дизайну.

 

практичні

1 год.

2

Тема 2. Розвиток художніх стилів та моди.

 

практичні

2 год.

3

Тема 3. Стилі художнього конструювання товарів (дизайн).

 

практичні

2 год.

4

Тема 4. Елементи, які формують естетичні властивості товарів.

 

практичні

1 год.

5

Тема 5. Композиція товарів.

 

практичні

1 год.

6,7

Тема 6. Естетичні властивості товарів.

 

практичні

1 год.

8,9

Тема 7. Загальні принципи естетичної оцінки товарів.

 

практичні

2 год.

8.      Самостійна робота

 

9.      Система та критерії оцінювання курсу

Види контролю: поточний, рубіжний, підсумковий.

Форми контролю: Передбачено такі види контролю навчальної діяльності студентів: поточний, модульний і підсумковий контроль. Поточний контроль здійснюється під час проведення практичних занять. Модульний контроль здійснюється в письмовій формі шляхом відповіді на питання та розв’язання задач, які представлені в білеті. Модульний контроль здійснюється 2 рази за семестр. Підсумковий контроль проводиться у формі заліку (відповіді на питання, що представлені в білеті).

 

 

 

Розподіл балів, які отримують студенти

Приклад для заліку

Приклад для заліку

Поточне тестування та самостійна робота

Сума

Змістовий модуль №1

Змістовий модуль № 2

Т1

Т2

Т3

Т4

Т5

Т6

Т7

100

 

10

15

15

15

15

15

15

 

 

Т1, Т2 ... Т9 – теми змістових модулів.

 

Шкала оцінювання: національна та ECTS

Сума балів за всі види навчальної діяльності

Оцінка ECTS

Оцінка за національною шкалою

для екзамену, курсового проекту (роботи), практики

для заліку

90 — 100

А

відмінно 

 

 

зараховано

85-89

В

добре

75-84

С

70-74

D

задовільно

60-69

Е

35-59

FX

незадовільно з можливістю повторного складання

не зараховано з можливістю повторного складання

1-34

F

незадовільно з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

не зараховано з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

 

 

10.  Політика курсу

Політика щодо дедлайнів та перескладання: Роботи, які здаються із порушенням термінів без поважних причин, оцінюються на нижчу оцінку (75% від можливої максимальної кількості балів за вид діяльності балів). Перескладання модулів відбувається за наявності поважних причин (наприклад, лікарняний).

Політика щодо академічної доброчесності: студент повинен дотримуватись засад академічної доброчесності. Не привласнювати авторство на чужий твір або на чуже відкриття, винахід чи раціоналізаторську пропозицію.

Політика щодо відвідування: Відвідування занять є обов’язковим компонентом оцінювання. За об’єктивних причин (наприклад, хвороба, працевлаштування, міжнародне стажування) навчання може відбуватись в онлайн формі за погодженням із керівником курсу.

 

11.  Рекомендована література

  1. 1. Волошко Н.И. Эстетика и дизайн товаров: Учебно - практическое пособие.- М..Издательско -торговая корпорация. «Дашков и К», 2008.- 256 с..
  2. 2. Доманцевич Н.Т., Полікарпов Т.С. Естетика товаріві народного споживання і дизайн. – К.: Укоопосвівта, 1995. – 114 с.
  3. 3 Естетика товарів народного споживання і дизайн: Опорний конспект лекцій. Росоха Т.Ю. – К.: КДТЕУ, 1999. – 66 с.
  4. 4. Иванова В.Я. Основы эстетики потребительских товаров: Учебное пособие -3-е изд. - М.:Издательско -торговая корпорация. «Дашков и К», 2008.- 244 с.
  5. 5. Ильин Н.М. Эстетика товаров: Учебное пособие. –М.:ИНФРА-м, 2002. – 191с. 6. Тюремнова Н.А. , Лайко Д.П. и др. Эстетика товаров народного потребления. – Киев: Донецк: Вища школа, 1983. – 176 с.
  6. 7. Федотов М.В., Сомов Ю.С. и др. Оценка эстетических сивойств товаров. – М.: Экономика, 1970.
  7. 8 Царёв В.И. Эстетика и дизайн непродовольчих товаров: Учеб. пособие для студ. Высш. учеб. заведений. – М: Издательский центр «Академия», 2004.-224 с. занять»

 

 

1.      Інформаційні ресурси

              1.                       Техническая эстетика [Електронний ресурс] // Википедия : свободная энциклопедия. — Режим доступу : http://ru.wikipedia.org/wiki/ Техническая_ эстетика.htm  

              2.                       Difference between Product Design and Industrial Design [Електронний ресурс] // Design magazine and resource «Core77». — Режим доступу : http://www.core77.com/ubb/Forum4/HTML/000694.html

              3.                       We need a new understanding of «industrial design» [Електронний ресурс] // Journal «Design Week». — Режим доступу : http://www.designweek.co.uk/industry-voice/we-need-a-new-understanding-of-industrial-design/3037629.article