Мета: формування у студентів системи теоретичних знань і практичних навичок щодо організації, планування, реалізації та контролю маркетингової діяльності організації з урахуванням принципів сталого розвитку.

Завдання: вивчення системи методів та алгоритмів управління маркетинговою діяльністю на підприємстві; опанування маркетингового планування, організаційної структури маркетингових підрозділів, контролю і аналізу маркетингової діяльності; набуття вмінь творчого пошуку напрямків і резервів удосконалення процесів і методів управління маркетинговою діяльністю підприємства; вирішення конкретних маркетингових завдань.

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:

 знати:

- методологічні та теоретико-методичні основи управління маркетинговою діяльністю підприємства;

- сутність та основні поняття маркетингового менеджменту;

- закони функціонування ринку і засобів його регулювання;

- стратегії розвитку підприємства;

- підходи до розробки товарної і комунікаційної політики підприємства;

- систему управляння і контролю маркетингової діяльності підприємства.

 

вміти:

- визначати оптимальні варіанти управління маркетинговою діяльністю підприємства;

- вільно володіти методами та інструментарієм управління маркетинговою діяльністю підприємства;

- формувати цілі, розробляти стратегію і тактику для їх досягнення, забезпечувати і контролювати впровадження розроблених заходів;

- проводити вибір цільового ринку і виконувати його обґрунтування;

- виявляти та аналізувати тенденції розвитку попиту;

- визначати потенціал ринку, його місткість, кон’юнктуру;

- формувати виробничо – збутові маркетингові програми;

- обробляти емпіричні та експериментальні дані;

- організовувати роботи служби маркетингу і координувати її діяльність з діяльністю інших служб;

- розробляти маркетингові плани та контролювати їх виконання.

 

 

 

 

 

 

3.  Програма навчальної дисципліни

 

Змістовий модуль 1. Теоретичні та організаційні основи маркетингового менеджменту

 

Тема 1. Розуміння та процес маркетингового менеджменту

Сутність і основні категорії маркетингового менеджменту. Мета, основні функції і завдання, процес маркетингового менеджменту. Принципи і методи управління маркетингом.

Складові технологічного процесу маркетингового менеджменту. Концепції маркетингового менеджменту: виробничо-орієнто­вана, продуктово-орієнтована, орієнтована на збут, ринкова (маркетингова), сучасна (стратегічна).

Тема 2. Організація маркетингового менеджменту

Принципи та способи ефективної організації маркетингу на підприємстві. Зміст діяльності відділу маркетингу. Функції, що виконують маркетологи. Форми організації відділу маркетингу. Вимоги до особистих і професійних якостей маркетологів. Сучасні тенденції комплектування відділів маркетингу.

Тема 3. Створення маркетингових організаційних структур на підприємстві.

Концептуальна база як основа організації маркетингового менеджменту підприємства. Ділова етика в організації маркетингового менеджменту. Репутація та імідж підприємства. Діловий етикет. Сутність, цілі, функції та завдання організаційних структур. Еволюція організаційних структур маркетингу. Способи організації маркетингових структур.

Сучасні тенденції розвитку організаційних структур маркетингу. Принципи, алгоритм та вимоги створення маркетингових  структур на підприємств.

Тема 4. Стратегії маркетингу.

Стратегії маркетингу. Теоретичні основи формування стратегії підприємства. Корпоративні стратегії: зміст та види. Конкурентні стратегії.

Маркетингові стратегії малих підприємств. Особливості стратегії зростання середніх та великих   підприємств.

 

Змістовий модуль 2. Маркетингові стратегії та контроль ефективності маркетингового менеджменту

 

Тема 5. Сутність та система маркетингового планування.

Поняття, функції, принципи, завдання та етапи маркетингового планування. Система маркетингового планування. Маркетинговий план як результат маркетингового планування. Організація маркетингового планування.

Класифікація і структура маркетингових планів та методи їх розроблення.  Засади оцінки якості маркетингового плану.

Тема 6. Маркетингове стратегічне тактичне та оперативне планування маркетингу


Тема 8. Контроль маркетингової діяльності підприємства

Сутність та процес контролю маркетингової діяльності.

Контролінг маркетингу.

Ревізія маркетингу.

Маркетинговий аудит: сутність та процес.