Метою дисципліни «Державне регулювання економіки та економічна політика» є формування у студентів розуміння основних засад державного регулювання господарських процесів, основних форм і методів їх реалізації в сучасних умовах, визначення актуальних проблем економічної політики в Україні та засобів їх розв’язання.
Завдання дисципліни: Важливість цієї навчальної дисципліни визначається особливостями сучасного перехідного періоду в економіко - соціальному та управлінському житті країни. Програмою передбачається вивчення наукових основ, методів, об’єктів, засобів та механізмів державного управління. Основна увага приділяється аналізу практики регулювання відносин, між державними органами влади та суспільством, а також піднімаються на розгляд питання про взаємовідносини між державними та регіональними органами влади і приватним сектором економіки. Основна мета курсу полягає в тому, що потрібно сформувати у здобувачів сучасне мислення на основі спеціальних знань в галузі управління на національному та регіональному рівнях; набуття вмінь та формування компетенції, необхідних для виконання функцій та реалізації повноважень органів державної влади і місцевого самоврядування.
В результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач повинен:
знати в процесі вивчення навчальної дисципліни здобувач має опанувати відповідну сукупність знань, вмінь та навичок, які повинні сприяти загально професійній підготовці майбутніх спеціалістів і забезпечити належне виконання ним покладених завдань у сфері управління, але для цього він повинен знати і розуміти наступне:
- сутність основних понять і категорій державного управління;
- теоретико-методологічні засади формування загальнодержавної та регіональної політики;
- закономірності управління на державному та регіональному рівнях;
- систему методів управління;
- особливості державного управління в різних сферах суспільного розвитку та на різних рівнях;
- методичні та організаційні основи управлінням розвитку суспільства;
- існуючі моделі державного управління, вітчизняну систему та структуру органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а також розкриття їх компетенції;
- законодавчі та нормативно правові засади діяльності органів державної влади;
- концептуальні засади реформування системи державного управління та місцевого самоврядування, напрями вдосконалення управління національним та регіональним розвитком.
вміти - застосовувати на практиці результати вивченої дисципліни розуміти сучасні теорії державного та регіонального управління формуванню сучасного економічного мислення, виробленню навичок у застосуванні форм і методів державного та регіонального управління, обґрунтування перспективних напрямів його розвитку з метою підвищення економічного ефекту, для сприяння і застосування цих знань у майбутній практичній діяльності.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів компетентностей:
загальних:
- ЗК1. Здатність використовувати загальнонаукові та конкретнонаукові методи для дослідження механізму державного регулювання економіки у країні;
- ЗК3. Вміння обґрунтовувати критерії для оцінювання наслідків прийнятих управлінських рішень щодо реалізації тієї чи іншої державної економічної політики (ДЕП)у країні;
- ЗК4. Навички розраховувати основні макроекономічні показники та застосовувати їх в процесі державного регулювання економіки країни;
- ЗК5. Вміння визначати основні показники, що характеризують економічне зростання, та застосовувати їх у процесі державного регулювання економіки країни;
- ЗК6. Здатність обирати ефективні інструменти державного регулювання підприємництва та регуляторного впливу на господарські процеси на різних рівнях державного управління;
- ЗК6. Вміння розраховувати основні показники, що характеризують ефективність реалізації структурної та інноваційно-інвестиційної політики;
- ЗК9. Здатність проводити аналіз різних видів економічної політики в країні на державному та регіональному рівнях.
Фахові компетентності, яких набуватимуть здобувачі в процесі вивчення навчальної дисципліни «Державне регулювання економіки та економічна політика»
Компетентності згідно з освітньою програмою |
Складові компетентності |
Здатність використовувати механізм дієвого державного регулювання господарських процесів у країні та її регіонах; Уміння обґрунтовувати напрями ефективної реалізації державної економічної політики на макро- та мезорівнях. |
1. Здатність демонструвати ґрунтовні знання щодо сутності державного регулювання економіки та економічної політики і пов’язаних з ними понять |
2.Здатність використовувати загальнонаукові та конкретнонаукові методи для дослідження механізму державного регулювання економіки у країні |
|
3. Здатність обґрунтовувати критерії для оцінювання наслідків прийнятих управлінських рішень щодо реалізації тієї чи іншої державної економічної політики (ДЕП)у країні |
|
4. Здатність розраховувати основні макроекономічні показники та застосовувати їх економічну сутність для ефективного державного регулювання економіки країни; |
|
6. Здатність визначати основні показники, що характеризують економічне зростання (спад), та застосовувати їх у процесі державного регулювання економіки країни |
|
5. Здатність обирати ефективні інструменти державного регулювання підприємництва та регуляторного впливу на господарські процеси на різних рівнях державного управління |
|
6. Здатність розраховувати основні показники, та застосовувати їх для ефективного державного регулювання економіки країни |
|
7. Здатність проводити аналіз різних видів економічної політики в країні на державному та регіональному рівнях |
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності:
- СК1. Здатність отримувати, аналізувати й поширювати серед фахівців інформацію щодо реального стану економіки держави;
- СК2. Здатність до пошуку шляхів вирішення складних практичних проблем у професійній сфері, які стосуються певних проблем державного регулювання економіки;
- СК3. Здатність ефективного управління економічною інформацією, що стосується певної професійної діяльності.
- СК5. Здатність використовувати механізм дієвого державного регулювання господарських процесів у країні та її регіонах;
- СК6. Уміння обґрунтовувати напрями ефективної реалізації державної економічної політики на макро- та мезорівнях.
Міжособистісні компетентності:
- уміння працювати у колективі та створювати здоровий психологічний клімат;
- здатність до критики та самокритики під час дискусії;
- здатність працювати в міждисциплінарній команді та спілкуватися з експертами з інших галузей;
- уміння донести до фахівців і нефахівців інформацію, ідеї, проблеми, рішення та власний досвід в галузі професійної діяльності;
- навики та уміння формування міжособових стосунків у колективі при обстоюванні власної позиції під час дискусії з питань державного регулювання економіки;
- уміння проявляти толерантне ставлення до співробітників.
- Teacher: Алла Панкова