Ткачук Олександр : Менеджмент публічних установ та організацій

Мета: надання  студентам теоретичних знань і засвоєння ними практичних навичок з питань управління в системі публічних установ і організацій.

 

Завдання: вивчення навчальної дисципліни є набуття наступних теоретичних знань:

·  основи теорії державного менеджменту;

·  розвиток системи державної служби;

·  методологія проектування системи управління державної організації;

·  світовий досвід реорганізації державної служби;

·  управління персоналом у державних організаціях;

·  кваліфікаційні вимоги до державних службовців;

·  упровадження інноваційних механізмів у державних організаціях.

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати:

а) загальні компетентності:

 1. ЗК02 - здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні;

2. ЗК03 - здатність зберігати та примножувати моральні , культурні цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя;

4. ЗК04 – здатність бути критичним і самокритичним;

3. ЗК05 - здатність до адаптації та дії в новій ситуації;

4. ЗК06 - здатність працювати в команді;

5. ЗК07 - здатність планувати та управляти часом;

6. ЗК08 -  вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми;

7. ЗК09  - здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;

8. ЗК11 - здатність силкуватися іноземною мовою;

9. ЗК12 - навички міжособистісної взаємодії;

10.ЗК13 – здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня.

б) фахові компетентності:

 

Фахові компетентності, яких набувати здобувачі вищої освіти впроцесі вивчення навчальної дисципліни «Менеджмент публічних установ  та організацій»

 

Компетенції згідно освітньої програми

Складові компетентності

СК02 Здатність забезпечувати належний рівень вироблення та використання управлінських продуктів, послуг чи процесів;

 

 

Здатність визначати сутність і зміст ефективності діяльності державної організації; принципи визначення ефективності діяльності державної організації та державної служби.Володити  світовим досвідом  з формування системи оцінювання ефективності діяльності державної організації та державної служби; знати.

показники, які відображають ефективність діяльності державної організації.

 

СК03 Здатність забезпечувати дотримання нормативно  правових та морально-етичних норм поведінки

Здатність визначати сутність державної служби: і завдання; принципи функціонування державної служби;. цілі й функції державної служби; нормативно-правове забезпечення функціонування державної служби.

 

СК06 Здатність розробляти тактичні та оперативні плани управлінської діяльності

Знати сучасні моделі менеджменту державних організацій; проблеми впровадження управлінського та операційного аудиту на регіональному рівні. Здатність к адаптації технологій менеджменту на регіональному рівні. Здатність застосовувати бенчмаркінг як ефективний інструмент державного менеджменту на регіональному рівні.

 

СК07 Здатність готувати проекти управлінських рішень та їх впроваджувати 

 

 

 

Здатність забезпечувати підготовку оперативної інформації про результати поточної діяльності всіх підрозділів організації. Володіти підходами та методами аналізу результатів виконання потокового плану робіт підрозділів організації.

Володіти методами оцінювання ефективності управлінських рішень у державних організаціях;

аналізувати ефективність комунікаційних процесів у державних організаціях;

володіти методами комплексної оцінювання результатів виконання завдань, передбачених цільовими комплексними програмами та програм соціально-економічного розвитку підпорядкованих об’єктів державного управління.

 

СК09 Здатність впроваджувати інноваційні технології.

 

 Здатність визначати передумови впровадження інноваційних інструментів менеджменту в систему управління державними організаціями; взаємозв’язок ефективності економічних рішень і діяльності державної організації. Здатність визначати сутність електронного уряду як концепції державного управління в інформаційному суспільстві. Знати

світовий досвід становлення електронного уряду; перспективи впровадження електронного уряду в Україні.

 

 

 

Очікувані програмні результати навчання:

 

1.                           ПР4. Знати структуру та особливості функціоновання сфері публічного управління та адміністрування;

2.                           ПР5. Знати стандарти, принципи та норми діяльності у сфері публічного управління та адміністрування;

3.                           ПР6.  Знаті основні нормативно-правові акти та положення законодавства у сфері публічного управління та адміністрування;

4.                           ПР8.  Розуміти та використовувати технології вироблення, прийняття та реалізації управлінських рішень;

5.                           ПР12. Уміти налагодити комунікацію між громадянами та органами державної влади і місцевого самоврядування.

 


 









 


Програма навчальної дисципліни

Змістовий модуль 1. Основи складових   етапу трансформації державного управління в державний менеджмент

Тема 1. Передумови виникнення державного менеджменту

1.     Сутність поняття «державна організація».

2.     Механізм держави.

3.     Основні поняття та еволюція державного управління.

4.     Передумови та наслідки кризи державного управління.

Тема 2. Трансформація державного управління в державний менеджмент

1.  Концепція «менеджеризму».

2.   Сутність переходу від державного управління до державного менеджменту.

3.  Основні положення державного менеджменту.

4.  Критика концепції «менеджеризму».

5.  Теорії менеджменту в державній організації.

6.  Основні характеристики концепції «GOVERNANCE».

 Тема 3. Державна служба україни як об’єкт менеджменту

1.  Державна служба: сутність і завдання.

2.  Принципи функціонування державної служби.

3.  Цілі й функції державної служби.

4.  Нормативно-правове забезпечення функціонування державної служби

 Тема 4. Проектування державної організації

1.  Головні вимоги та критерії існування організації.

2.  Основи проектування організації.

3.  Вплив ситуаційних чинників на проектування державної ор- ганізації.

4.  Форми проектування організації.

             Змістовий модуль 2. Органiзацiйні складови державного менеджменту.

Тема 5.  Формування системи менеджменту персоналу в державній організації

1.   Стратегія та політика менеджменту персоналу держав- ної організації.

2.    Професійно-кваліфікаційна характеристика посади держав- ного службовця.

3.  Кадрова політика в державній організації.

4.  Функції управління персоналом державної організації.

5.  Роль і місце кадрової служби в системі управління персоналом.

Тема 6. Фінансовий і бюджетний менеджмент у діяльності державних організацій

1.  Доходи та видатки державних організацій.

2.   Передумови впровадження фінансового і бюджетного ме- неджменту в управлінську діяльність державних організації.

3.  Система оплати праці працівників державних організацій.

4.  Планування доходів і видатків у державній організації.

5.  Світовий досвід фінансування державних організацій

6.   Нормативні документи, що регулюють питання обліку та планування доходів, видатків і витрат у державних організаціях.

Тема 7. Діяльність державної організації та показники визначення її     ефективності

1.   Сутність і зміст ефективності діяльності державної ор- ганізації.

2.   Принципи визначення ефективності діяльності державної організації та державної служби.

3.    Світовий досвід з формування системи оцінювання ефек- тивності діяльності державної організації та державної служби.

4.   Показники, які відображають ефективність діяльності дер- жавної організації.

Змістовий модуль 3. Сучасні світові тенденції менеджменту державних організацій на державному і регіональному рівнях

Тема 8. Управління державними організаціями в країнах Европи

1.  Організаційна модель Європейського Союзу

2.  Особливості управління державними організаціями у Франції.

3.  Головні особливості організації державної служби в Німеччині.

4.   Особливості управління державними організаціями у Вели- кобританії.

Тема 9. Управління державними організаціями в США

1.      Система управління державними організаціями в США

2.       Особливості державної служби США.

3.      Основні принципи розбудови апарату професійного державного чиновництва.

4.      Відбір, повноваження й оцінка службовців.

5.      Відбір на посади вищого керівництва

 Тема 10. Управління державними організаціями в країнах Азії

1.   Категорії державних службовців у Японії та цінності служ- бовців державних організацій.

2.   Призначення на державну службу та службове становище чиновників. Специфічні особливості японського суспільства.

3.  Регуляторна основа державної служби в Китаї.

4.   Особливості кадрового менеджменту в державних органі- заціях Китаю.

Тема 11. Функціональні особливості діяльності державної організації як основа формування системи менеджменту

1.   Приналежність державної організації до певного виду державно-владної діяльності (законодавчої, виконавчої та судової).

2.   Типологія державних організацій за специфікою діяльності як основа ефективного менеджменту в державній організації.

3.  Особливості компетенцій різних груп державних організацій.

4.  Реалізація державною організацією функцій планування, ор- ганізації, кадрового забезпечення та контролю залежно від функціональних особливостей.

Тема 12. Корупція та сучасні стратегії антикорупційної політики

1.  Загальна характеристика поняття «корупція»

2.  Класифікація видів корупції та загроз від неї

3.  Оптимальний рівень корупції

4.  Проблема конфлікту інтересів

5.  Світовий досвід боротьби з корупцією

Тема 13. Сучасні світові тенденції менеджменту державних організацій на державному і регіональному рівнях

1.    Причини проведення адміністративних реформ у країнах Центральної, Східної та Північної Європи.

2.  Сучасні моделі менеджменту державних організацій.

3.    Проблеми впровадження управлінського та операційного аудиту на регіональному рівні. Адаптація технологій мене- джменту на регіональному рівні.

4.   Бенчмаркінг як ефективний інструмент державного мене- джменту на регіональному рівні.

Тема 14. Провадження інноваційних управлінських механізмів у державні організації

1.      Передумови впровадження інноваційних інструментів менеджменту в систему управління державними організа- ціями.

2.   Взаємозв’язок ефективності економічних рішень і діяльно- сті державної організації.

3.    Електронний уряд як концепція державного управління в інформаційному суспільств.

4.  Світовий досвід становлення електронного уряду.

5.  Перспективи впровадження електронного уряду в Україні.

Тема 15. Адміністративна реформа в Україні

1.  Формування ефективної системи менеджменту державних організацій.

2.   Сучасні проблеми системи управління державними органі- заціями.

3.  Концепція адміністративної реформи в Україні.