Ткачук Олександр : Організація праці менеджера

Мета: сформувати у майбутніх менеджерів уміння організовувати особисту працю й працю підлеглих, навчити складати основні види управлінської документації.

Завдання: вивчення навчальної дисципліни є набуття наступних теоретичних знань:

- організація управлінської праці менеджерів різних рівнів управління та формування її складових;

- застосування сучасних принципів та напрямів наукової організації праці;

- використання часу як ресурсу;

- організація процесу документування в управлінні, вимог до складання та оформлення документів, а також практичних умінь;

- планувати та організовувати особисту працю менеджера;

- організовувати робочі місця менеджера;

- застосовувати технології роботи з текстовими матеріалами;

- організовуваним та проводити наради та збори;

- здійснювати підготовку та проведення ділових зустрічей, переговорів;

- управляти потоком відвідувачів;

- раціоналізувати телефонні контакти;

- взаємодіяти з секретарем використовувати технічні засоби управління;

- складати та оформлювати документи: організаційно-розпорядчі, з особового складу, господарської та зовнішньоекономічної діяльності;

- формувати потоки документів, організовувати порядок проходження і виконання документів;

- використовувати процеси автоматизації діловодства.

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати:

загальні компетентності:

- здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. ЗК02;

- здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК05;

- здатність працювати в команді. ЗК06;

- здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК07;

- здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК08;

 

фахові компетентності:

·                     принципи та методи планування особистої праці;

·                     основи взаємодії керівника та підлеглих;

·                     основні технічні засоби управління;

·                     вимоги до складання та оформлення документів;

·                     порядок проходження та виконання документі.

 

очікувані програмні результати навчання:

·                     організації робочого місця менеджера;

·                     роботи з текстовими матеріалами;

·                     організації та проведення нарад та зборів;

·                     організації ділових бесід, переговорів;

·                     управління потоками відвідувачів;

·                     раціоналізації телефонних контактів.

 

Програма навчальної дисципліни

Змістовий модуль 1. Загальна характеристика управлінської діяльності

Тема 1. Особливості управлінської праці

Управлінська праця як складова управлінської діяльності

Функціональний аналіз діяльності менеджера

Управлінські ролі менеджера

Вимоги до сучасного менеджера

        Тема 2. Сутність, принципи та напрямки наукової організації праці

Сутність та завдання наукової організації праці на сучасному етапі

                               Основні принципи наукової організації праці

                               Напрямки наукової організації праці

       Тема 3. Розподіл та кооперація управлінської праці

                                Розпорядча діяльність менеджера.

                               Основні види розподілу та кооперації праці на підприємстві.

                               Розпорядча діяльність менеджера.

                               Комунікаційно – інформаційні аспекти розпорядчої діяльності менеджера.

        Тема 4.  Планування особистоі роботи менеджера

Роль та завдання планування особистої роботи менеджера.

Особливості панування особистої  праці менеджера.

Вибір пріоритетних справ менеджера.

Делегування повноважень діяльності менеджера.

       Тема 5.  Нормування управлінської праці, облік та аналіз робочого часу менеджера

                               Нормування управлінської праці менеджера

                               Облік та аналіз робочого часу менеджера

       Тема 6.  Організація робочих місць, умови праці менеджера

                               Сутність і зміст організації робочого місця менеджера

                               Планування робочого місца менеджера

                               Використання технічних засобів управління в роботі менеджера

       Змістовий модуль 2. Система документації у праці менеджера

       Тема 7.  Документування в управлінні

Сутність і види управлінських документів.

Системи документації в управлінні. Процеси документування.

Адміністративний етикет.

      Тема 8.  Складання та оформлення документів

Складання та оформлення організаційно – розпорядчих документів.

Оформлення документації з особового складу.

       Тема 9. Організація діловодства

Організація діловодства у підприємстві.

Роботи з документами, що надходять у підприємство.

Робота з вихідними документами.

   

 Змістовий модуль 3. Техніка професійного спілкування

     Тема 10.  Організація та проведення нарад і зборів

                    Види ділових нарад.

Організація ділової наради у підприємстві.

Особливості проведення нарад різних видів.

     Тема 11. Ділові контакти в діяльності менеджера

Ділові питання в діяльності менеджера. Проведення ділових бесід.

Проведення ділових переговорів.

Техніка прийому відвідувачів.

Техніка контактів з підлеглими.

Публічні виступи в діяльності менеджера.

Особливості ведення телефонної розмови.

Основи взаємодії керівника і секретаря – референта.

Етика ділових контактів.