Метою викладання навчальної дисципліни  є поглиблене та розширене ознайомлення студентів спеціальності «Корекційна освіта. Логопедія» університету з оволодіння теоретичними знаннями про специфіку засвоєння  основних теоретичних підходів до вивчення змісту та впливу тексту формування навиків |навичок| аналізу змісту та складових текстових повідомлень. Вивчення основ аналізу повідомлення на природній мові, які дають можливість виявити особливості ціннісно-мотиваційної сфери індивіда та психологічні проблеми індивіда.

Завданнями є:

•        Дати уявлення про етапи становлення зарубіжної та вітчизняної психолінгвістики.

•        Ознайомити студентів з об'єктною та предметною сферами психолінгвістики.

•        Ознайомити з тенденціями розвитку сучасної психолінгвістики.

•        Показати можливості використання теоретичних передумов психолінгвістики для вирішення практичних завдань.

•        Вивчення теоретичних аспектів проблеми зв’язку мовлення та мислення, мовлення та свідомості, проблеми «мовлення та особистість».

•        Оволодіння та подальше вільне оперування професійною термінологією, використовуваною в даній сфері практичної діяльності.

•        Аналіз методів психолінгвістики та їх практичне застосування.

Предметом вивчення дисципліни є – ознайомлення студентів з методологічною, теоретичною та експериментальною базами психолінгвістичних досліджень; з основними поняттями і відомостями про предмет і статус психолінгвістики, дати уявлення про основні проблеми, що вирішуються в межах психолінгвістики.

Міждисциплінарні зв’язки: тісно пов'язана із загальною, віковою, соціальною психологією, психологією соціальних комунікацій, лінгвістикою, логопедією, дефектологією, та іншими гуманітарними науками