Мета: формування у майбутніх фахівців системи знань та практичних навичок організації надання послуг та управління підприємствами сфери обслуговування, а також забезпечення можливості використання одержаних знань для підвищення конкурентоспроможності та ефективності функціонування вітчизняних підприємств цієї сфери господарювання.
Завданням навчальної дисципліни є:
- розкриття організаційно-економічних засад сервісного менеджменту, що закладено в основу сучасного управління розвитком підприємств сектору обслуговування;
- формування цілісної системи знань про способи, методи, форми організації виробництва та реалізації послуг у ринковому середовищі;
- вивчення інструментарію і методів аналізу процесів організації та управління діяльністю в сфері обслуговування, оцінки і оптимізації її основних параметрів;
- ознайомлення та узагальнення практичного досвіду вітчизняних і зарубіжних підприємств сфери обслуговування;
- вироблення практичних навичок у майбутніх фахівців щодо організації, управління, раціоналізації, диверсифікації процесів реалізації послуг;
- формування знань і вмінь з розроблення і організування виконання планів, програм, конкурентних стратегій на ринку послуг.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти повинен отримати
загальні компетентності:
1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності;
3. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово;
4. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій;
5. Здатність працювати у міжнародному контексті;
6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність);
7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;
8. Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні.
фахові компетентності:
1. Здатність визначати та описувати характеристики організації;
2. Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти ії з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища;
3. Здатність визначати перспективи розвитку організації;
4. Здатність обирати та використовувати сучасний інструментарій менеджменту;
5. Здатність працювати в команді та налагоджувати міжособистісну взаємодію при вирішенні професійних завдань;
6.Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення;
7. Здатність формувати та демонструвати лідерські якості та поведінкові навички.
Очікувані програмні результати навчання:
- демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства;
- демонструвати навички виявлення проблеми та обґрунтування управлінських рішень;
- описувати зміст функціональних сфер діяльності організації;
- виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень;
- виявляти навички організаційного проектування;
- застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації;
- показувати навички обґрунтування дієвих інструментів мотивування персоналу організації;
- оцінювати правові, соціальні та економічні наслідки функціонування організації;
- спілкуватись в усній та письмовій формі державною та іноземною мовами;
- демонструвати здатність діяти соціально відповідально та громадсько свідомо на основі етичних міркувань (мотивів), повагу до різноманітності та міжкультурності;
- виконувати дослідження індивідуально та/або в групі під керівництвом лідера.
Теми лекційних та практичних занять
Тема 1: «Організація і технологія надання послуг як сфера комерційної діяльності і як галузь наукових знань»
Тема 2 : «Економіко-правове регулювання організації та технології надання послуг»
Тема 3: «Суб’єктний склад і структура виробництва послуг»
Тема 4: «Загальні особливості і конкуренція на ринку послуг»
Тема 5: «Організація і технологія надання побутових послуг»
Тема 6: «Організація і технологія надання соціально-культурних послуг»
Тема 7: «Технологія надання житлово-комунальних послуг»
Тема 8: «Особливості надання послуг пасажирського транспорту»
Тема 9: «Організація надання послуг зв’язку»
Тема 10 «Особливості надання інформаційно-консультативних послуг»
Тема 11: «Організація міжнародної торгівлі послугами»
Тема 12 : «Стандарти та якість обслуговування»
- Викладач: Соріна Оксана
- Викладач: Тесленок Ірина