Конкретна економічна ситуація, що складається на ринку, визначається його кон’юнктурою. Інформація про стан національної економіки і тенденції економічного розвитку забезпечує порядок функціонування господарських систем та успішну підприємницьку діяльність.  На основі такої інформації прогнозують динаміку попиту і пропозиції, встановлюють зв’язок між потребами й споживчими властивостями товарів, що підвищує якість й ефективність управлінських дій на всіх рівнях. 

Статистичне дослідження дає інформацію для оцінювання ситуації на ринку, при цьому економічна загальногосподарська кон’юнктура характеризує стан усього ринкового процесу народного господарства на момент часу, а економічна кон’юнктура окремих ринків вивчає зміни й коливання у сфері виробництва й реалізації окремих видів товару. Стан кон’юнктури ринку характеризує виробництво й реалізацію товарів за певний період часу або становище на ринку в цей момент.

Оцінювання і аналіз кон’юнктури ринку є необхідною умовою комерційної діяльності на усіх рівнях управління. Для виявлення і моделювання тенденцій та закономірностей розвитку ринку необхідно послідовне вирішення таких завдань: визначення об’єкта й предмета дослідження економічної кон’юнктури; збір кон’юнктурної інформації про об’єкт дослідження і пов’язані з ним економічні процеси; оцінка сформованої ситуації на ринку, виявлення закономірностей поведінки суб’єктів ринку; виявлення та аналіз основних тенденцій розвитку ринку, його коливання, циклічності й сезонності; прогнозування тенденцій розвитку ринку.

Отже, головне завдання вивчення економічної кон’юнктури зводиться до постановки й вирішення проблеми прогнозування її зміни.

Мета навчальної дисципліни – формування системи теоретичних знань, прикладних вмінь і практичних навичок щодо використання методичного, організаційного, статистичного забезпечення дослідження й прогнозування економічної кон’юнктури для визначення стану та тенденцій розвитку окремого ринку або економіки в цілому.

Предмет навчальної дисципліни – кількісна та якісна оцінка стану та тенденцій розвитку ринку на основі дослідження та прогнозування економічної кон’юнктури.