Метою викладання навчальної дисципліни «Євроінтеграційні реформи та децентралізація» є формування системи знань та вмінь щодо ролі різних владних інституцій у процесі застосування у системи місцевого самоврядування в Україні в умовах децентралізації повноважень.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Євроінтеграційні реформи та децентралізація» є:

·   ознайомити слухачів із сучасними підходами та концепціями щодо здійснення державної політики у сфері місцевого самоврядування;

·   надати слухачам знання з теоретичних, правових та організаційних засад децентралізаційних процесів та інституційного розвитку місцевого самоврядування в Україні та зарубіжних країнах;

·   розкрити основні ознаки децентралізованої моделі управління на місцевому рівні;

·   сформувати у слухачів вміння щодо визначення основних переваг/позитивних наслідків, а також проблем та ризиків децентралізації владних повноважень на різних рівнях управління;

·   сформувати у слухачів систематизовані знання про основні організаційно-правові механізми та технології управління на локальному рівні;

·   сформувати вміння та навички щодо забезпечення збалансування інтересів самоврядування та державної влади на місцевому рівні в Україні з урахуванням зарубіжного досвіду;

·  сформувати систематизовані знання щодо чинників розвитку місцевого самоврядування.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати:

загальні компетентності:

·  здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

·  знання предметної області та розуміння професійної діяльності.

·  здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

·  здатність фахово спілкуватися державною та іноземною мовами як усно, так і письмово.

·  здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями.

·  здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

·  здатність генерувати нові ідеї (креативність).

·  вміння виявляти, ставити та розв’язувати проблеми.

·  здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня, з експертами з інших галузей знань.

·  здатність працювати в міжнародному контексті.

·  здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.

фахові компетентності:

·  розуміння принципів функціонування та закономірностей розвитку влади та публічної політики, політичних інститутів та процесів, політичної поведінки, політичної культури та ідеології, світової політики та політики окремих країн та регіонів.

·  застосування політологічних понять, теорій і методів до аналізу владно-політичних відносин політичних акторів, інститутів та ідей відповідно до певного історичного або сучасного контексту.

·  розуміння особливостей реалізації влади у різних політичних системах, їх соціально-економічного, історичного та соціокультурного контексту функціонування та взаємодії.

·  здатність розв’язання розумових задач щодо планування та організації політичного процесу.

Очікувані програмні результати навчання:

знати:

·  нормативно-правові засади реформування місцевого самоврядування в умовах децентралізації повноважень;

·  структуру та зміст децентралізаційних процесів;

·  сутність та особливості імплементації Європейської хартії місцевого самоврядування в Україні;

·  чинники розвитку місцевого самоврядування та процеси добровільного об’єднання територіальних громад;

·  специфіку реалізації місцевого самоврядування в умовах об’єднаних територіальних громад;

·  основні принципи та засоби організації діяльності елементів системи місцевого самоврядування в умовах об’єднаних територіальних громад;

·  сучасні світові та вітчизняні підходи до управління розвитком системи місцевого самоврядування;

вміти:

·  демонструвати знання щодо сутності та напрямів державної політики у сфері місцевого самоврядування;

·  аналізувати переваги та наслідки децентралізації для здійснення реформ на місцевому рівні;

·  формулювати практичні рекомендації місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування щодо організації ефективної діяльності органів місцевого самоврядування в умовах об’єднаних територіальних громад та відповідного світового досвіду;

·  розробляти на підставі вивчення стану системи місцевого самоврядування конкретних населених пунктів пропозиції щодо його реформування.