1. Мета та завдання навчальної дисципліни

 

Необхідність вивчення навчальної дисципліни «Макроекономіки», викликана безліччю проблем і невирішених питань на макрорівні (різке зниження темпів економічного зростання в країні; нестабільність національної валюти; руйнація державних інститутів і вітчизняної банківської системи, масове безробіття та відтік працездатного населення за кордон, втрата міжнародних ринків збуту української продукції і т. д.), що виникли в останні роки в національній економіці в умовах затяжної фінансової, економічної, політичної, структурної, соціальної кризи та глобальних змін на світовому рівні в умовах пандемії. Майбутньому фахівцеві варто вивчити саме цю навчальну дисципліну для того щоб на основі глибокого порівняльного аналізу макроекономічних показників та агрегованих величин виявляти основні макроекономічні пропорції, рівень розвитку, характер і силу взаємодії різних ринків(товарного, грошового, праці) і суб’єктів економіки України між собою та на міжнародній арені; визначати індикатори макроекономічної нестабільності (інфляції і безробіття) в сучасних реаліях; встановлювати якісну залежність між зростанням споживання та обсягом виробництва, між зростанням інвестицій і обсягом продукту; характеризувати стан державного бюджету  платіжного балансу тощо. Саме знання з макроекономіки дозволять йому дати правильну оцінку стану вітчизняної економіки, зробити правильні висновки з проведеного макроекономічного аналізу та запропонувати конкретні заходи щодо змін національної економічної політики; напрацювати та вміло застосовувати на практиці механізми державного регулювання економічних відносин господарюючих суб’єктів на внутрішньому і зовнішньому ринках; розробити ефективні цільові програми стратегічних та поточних планів економічного зростання в країні через будівництво інноваційної моделі її подальшого економічного розвитку в нових реаліях світової економіки.

Метою вивчення навчальної дисципліни "Макроекономіка" є формування системи знань з теоретичної макроекономіки, які відображають сукупні результати економічної діяльності країни та теоретичний інструментарій ринкового і державного регулювання національної економіки.

Завданнями дисципліни "Макроекономіка" є вивчення ключових положень базових макроекономічних категорій, ринкових механізмів та механізмів макроекономічної політики щодо регулювання економіки, набуття вмінь аналізувати результати функціонування національної економіки та навичок оцінювати ефективність економічної політики держави,

Оволодіння дисципліною «Макроекономіка» дозволить майбутнім бакалаврам розвинути сучасне економічне мислення, здобути навички творчого використання основних економічних підходів та інструментарію макроекономічного аналізу фінансово-економічних явищ і процесів, вміння інтерпретувати отримані результати, обґрунтовувати та брати відповідальність за професійні рішення.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати:

інтегральну компетентність: здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук.

загальні компетентності:

- ЗК2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

- ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

- ЗК 5. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

- ЗК8. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.

- ЗК9. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями;

- ЗК10. Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні.

- ЗК 13. Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.

Спеціальні фахові компетентності (згідно освітньої програми):

СК 1 Здатність визначати та описувати характеристики організації.

СК 2 Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища.

СК3 Здатність визначати перспективи розвитку організації.

СК 4. Вміння визначати функціональні області організації та зв’язки між ними.

СК 5. Здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту.

СК6.  Здатність діяти соціально відповідально і свідомо.

СК7. Здатність обирати та використовувати сучасний інструментарій менеджменту.

СК10 Здатність оцінювати виконувані роботи, забезпечувати їх якість та мотивувати персонал організації.

СК11 Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління.

СК12 Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення.

Очікувані програмні результати навчання:

ПРН2. Зберігати моральні культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства, використовувати різні види та форми рухової активності для ведення здорового способу життя

ПРН3. Демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства.

ПРН6. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень.

ПРН8. Застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації

Міждисциплінарні зв’язки:

Пререквізитами та постреквізитами дисципліни «Макроекономіка» є дисципліни згідно структурно-логічної схеми підготовки здобувача вищої освіти.

 


Фахові компетентності, яких набуватимуть здобувачі в процесі вивчення навчальної дисципліни «Макроекономіка»

Таблиця 2.1

Компетентності, якими повинен оволодіти студент

Програмні результати навчання

СК 1 Здатність визначати та описувати характеристики організації.

СК 2 Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища.

СК3 Здатність визначати перспективи розвитку організації.

СК 4. Вміння визначати функціональні області організації та зв’язки між ними.

СК 5. Здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту.

СК6 Здатність діяти соціально відповідально і свідомо.

СК7 Здатність обирати та використовувати сучасний інструментарій менеджменту.

СК10 Здатність оцінювати виконувані роботи, забезпечувати їх якість та мотивувати персонал організації.

СК11 Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління.

СК12 Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення.

 

Знання основних понять, показників та методів дослідження макроекономіки; етапів становлення, розвитку макроекономіки як науки; специфіки форм прояву всезагальних економічних причинно-наслідкових зв’язків; основних механізмів забезпечення рівноваги національного ринку в моделі IS-LM; особливостей та механізмів створення національного економічного порядку.

Розуміння основних макроекономічних проблем та суперечностей економіки України; економічного потенціалу країни та його розміщення, національного ринку, місця країни у глобальній економіці; ступеня втручання держави в економічну життєдіяльність країни.

Уміння визначати обсяги і структуру національного продукту та національного доходу; аналізувати проблеми, пов’язані з розвитком грошово-кредитних відносин та фіскальної політики в умовах ринкової економіки; виявляти фактори, які регулюють зайнятість у межах національної економіки; аналізувати природу і соціально-економічні наслідки інфляції; теоретично обґрунтовувати цілі, зміст і форми здійснення макроекономічної політики держави; визначати механізм і фактори економічного зростання; виявляти причини циклічних коливань і кон’юнктурних змін в економіці; досліджувати зовнішньоекономічну взаємодію національних економік; оцінювати вплив на економічні процеси зовнішніх факторів, тенденції розвитку світової економіки.

 

 

Наприкінці вивчення навчальної дисципліни "Макроекономіка" студент повинен бути здатним продемонструвати такі очікувані програмні результати навчання:

- знання та навички у сфері макроекономіки та ефективно використовувати в науково-практичній діяльності (курсових роботах, написанні тез та статей, підготовці наукових доповідей);

- неординарні підходи у розв’язанні макроекономічних проблем та креативно мислити на основі логічних аргументів та перевірених фактів в умовах обмеженості;

- вміння систематизувати й упорядковувати інформацію щодо макроекономічних показників національної економіки у порівнянні з іншими країнами світу, формулювати узгоджені та виважені висновки щодо стратегії розвитку країни;

- навички систематизувати та ідентифікувати проблеми національного господарства, а також формулювати висновки і розробляти рекомендації з метою розв’язання практичних завдань з урахуванням крос-культурних особливостей країни;

- вміння аналізувати нормативно-правові документи, оцінювати аналітичні звіти та довідкові матеріали міжнародних інституцій задля розробки пропозицій щодо формування національної макроекономічної політики;

- навички досліджувати та аналізувати модель розвитку національної економіки та обґрунтовувати заходи досягнення її стратегічних цілей в умовах трансформації світогосподарських відносин;

- вміння аналізувати проблеми, повязані з розвитком грошово-кредитних відносин, фіскальної політики та державного регулювання в умовах ринкової економіки;

- навички оцінки впливу на економічні процеси зовнішніх факторів, тенденції розвитку світової економіки.