Метою вивчення дисципліни «Операційний менеджмент» є формування у здобувачів вищої освіти комплексу знань щодо базових принципів, основних категорій, теоретичних положень та практичних методів управління виробництвом та операціями, розробки операційної стратегії, створення і взаємодіючого використання операційних підсистем як основи забезпечення досягнення цілей (місії) організації в умовах ринкової економіки та володіння методикою проведення техніко-економічних розрахунків, а також засвоєння отриманих знань для подальшого їх використання в практичній діяльності.

Предметом дисципліни є специфічна сфера відносин, що виникають у процесі управління операційною діяльністю організації.

Завдання дисципліни:

–  розгляд основ та категорійного апарату операційного менеджменту;

–     розгляд принципів та методів раціональної організації, планування і контролю за функціонуванням операційних систем різних видів;

–         формування навичок обґрунтовування рішення щодо створення операційної системи та підтримки належного режиму її поточного функціонування на різних етапах життєвого циклу;

–                 формування        вміння        розробляти                    операційну          стратегію підприємства/організації;

–      набуття   навичок   проектування   робіт   та               ефективного            використання людських ресурсів;

–         ознайомлення     з    основами     менеджменту     якості     та управління продуктивністю операційної діяльності організації;

–                  ознайомлення з основами управління проектами; набуття навичок використання сітьових методів для управління часом виконання проектів;

–                ознайомлення зі складом та особливостями організації операційної інфраструктури підприємства

–  розгляд особливостей операційного менеджменту на підприємствах різних галузей.

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти повинен отримати:

Інтегральну компетентність: здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук.

загальні компетентності:

ЗК3 Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу. ЗК4 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК5 Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК8 Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.

ЗК9 Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

ЗК10 Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні. ЗК13 Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.

фахові (спеціальні) компетентності:

СК1 Здатність визначати та описувати характеристики організації.

СК2 Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища.

СК3 Здатність визначати перспективи розвитку організації.

СК4 Вміння визначати функціональні області організації та зв’язки між ними

СК5 Здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту

СК6 Здатність діяти соціально відповідально і свідомо.

СК7 Здатність обирати та використовувати сучасний інструментарій менеджменту. СК11 Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління.

СК12 Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення.

очікувані програмні результати навчання:

ПР3 Демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства.

ПР5 Описувати зміст функціональних сфер діяльності організації.

ПР8 Застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації.

ПР11 Демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації.