Іноземна мова для професійної діяльності

 Мета викладання – допомогти здобувачам освіти розвинути вміння виконувати дослідження у сфері комп'ютерних наук, опрацьовуючи джерела іноземною мовою, збирати та систематизувати необхідну інформацію, лаконічно, зрозуміло і ясно формулювати висновки та наводити аргументи у сфері комп’ютерних наук, спілкуючись іноземною мовою із фахівцями та нефахівцями, зокрема зі здобувачами освіти.

Завдання вивчення дисципліни полягають у тому, щоб забезпечити можливість здобувачам освіти розвинути такі навички:
– читати тексти за фахом, застосовуючи різні види читання (ознайомлювальне, пошукове тощо) залежно від мети;
– узагальнювати та систематизувати інформацію, формулювати висновки, використовуючи відповідні вислови;
– спілкуватись із фахівцями на професійні теми та доносити основну інформацію за фахом у доступній формі нефахівцям (медіація);
– передавати інформацію у лаконічному, стислому вигляді, зберігаючи головні ідеї;
– висловлювати власне ставлення до отриманої інформації, аргументуючи свою точку зору;
– створювати письмові тексти академічного спрямування із дотриманням вимог щодо стилю та оформлення використаних джерел (анотація, стаття, заявка тощо).

Зміст та структура дисципліни

Модуль 1.
Тема 1. Удосконалення навичок читання наукових текстів (ознайомлювального, пошукового тощо, виділення ключової інформації).
Тема 2. Покращення навичок перефразування та узагальнення інформації. Стилі цитування. Академічна доброчесність.
Тема 3. Розвиток навичок медіації за професійною тематикою.
Модуль 2.
Тема 4. Структура наукової статті. Анотування наукових текстів.
Тема 5. Написання есе для аргументації власної точки зору щодо теми за фахом.
Тема 6. Написання успішних грантових заявок.
Тема 7. Ефективна презентація дослідження (опис візуальної інформації, публічний виступ).

 Теми практичних занять.

1. Удосконалення навичок читання наукових текстів (ознайомлювального, пошукового тощо, виділення ключової інформації).
2. Покращення навичок перефразування та узагальнення інформації. Стилі цитування. Академічна доброчесність.
3. Розвиток навичок медіації за професійною тематикою.
4. Структура наукової статті. Анотування наукових текстів.
5. Написання есе для аргументації власної точки зору щодо теми за фахом.
6. Написання успішних грантових заявок.
7. Ефективна презентація дослідження (опис візуальної інформації, публічний виступ).

 Теми самостійної роботи.

1. Удосконалення навичок читання наукових текстів (ознайомлювального, пошукового тощо, виділення ключової інформації).
2. Покращення навичок перефразування та узагальнення інформації. Стилі цитування. Академічна доброчесність.
3. Розвиток навичок медіації за професійною тематикою.
4. Структура наукової статті. Анотування наукових текстів.
5. Написання есе для аргументації власної точки зору щодо теми за фахом.
6. Написання успішних грантових заявок.
7. Ефективна презентація дослідження (опис візуальної інформації, публічний виступ).

Самостійна робота

Здобувачам буде запропоновано виконати наступні завдання:
– підготувати огляд літератури за темою з фаху (8-10 джерел), виділити ключові слова, скласти план з основними ідеями;
– підготувати коротке повідомлення про 3 стилі цитування, виділити найбільш уживаний у галузі за фахом, підготувати повідомлення про власний підхід дотримання академічної доброчесності під час навчання в університеті. вибрати 10 складних речень зі статей за фахом та перефразувати їх, зберігаючи основну ідею (50% та 25% від вихідного обсягу речення).
– знайти 3 статті за фахом, передати їх у письмовій формі, доступній нефахівцям, які належать до різних цільових груп (люди старшого віку, однолітки, діти).
– підготувати анотацію 3 статей за фахом, порівняти із наявними анотаціями, проаналізувати відмінності.
– написати есе з висловлення погляду на тему за фахом, використовуючи відповідні усталені вислови.
– знайти оголошення про грант у сфері професійної діяльності, проаналізувати вимоги, підготувати групову грантову заявку, дати відгук на грантову заявку одногрупників з огляду на вимоги до кандидатів на грант.
– підготувати презентацію за темою з фаху, враховуючи особливості цільової аудиторії, використовуючи відповідні засоби візуалізації інформації та прийоми для успішного публічного виступу.

Методи навчання

Обговорення, аналіз та узагальнення інформації, виконання практичних завдань.

Види контролю

Поточний контроль (огляд літератури, перефразування, медіативне донесення інформації, анотація, есе-висловлення точки зору, грантова заявка, презентація).
Рубіжний контроль – обговорення вивчених тем, основних етапів вивчення тем курсу.
Підсумковий контроль – залік (усна співбесіда за вивченими темами та аналіз виконаних завдань).

1.    Bailey S. Academic Writing: A Handbook for International Students. Routledge – Access mode: https://edisciplinas.usp.br/pluginfile.php/5761016/mod_resource/content/1/Academic%20Writing%20Bailey%203rd%20Edition.pdf

2.    McCarthy M., O’Dell F. Academic Vocabulary in Use. Vocabulary reference and practice. Cambridge University Press. – Access mode: https://library.diplomatic.ac/wp-content/uploads/2020/01/epdf.pub_academic-vocabulary-in-use-with-answers.pdf

 

1. What is Academic Writing: Dos and Don'ts for students [Electronic resource]. – Access mode: https://www.scribbr.com/category/academic-writing/

2. Academic Writing [Electronic resource]. – Access mode: https://www.eapfoundation.com/writing/what/
3. Research Guides [Electronic resource]. – Access mode: https://libguides.usc.edu/writingguide/academicwriting