Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни “Загальної психології ” складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів напряму 053 Психологія.

Предметом вивчення навчальної дисципліни є психічні пізнавальні процеси, а також діяльність, розвиток особистості, мова та мовлення.

Міждисциплінарні зв’язки: дисципліна спирається на базові знання із соціальної, вікової, диференційної, клінічної психології, психодіагностики, педагогіки, патопсихології, психокорекції, психологічного консультування, сучасних напрямків практичної психології. Пов'язана з такими галузями практичної психології як практична психологія.

 Програма навчальної дисципліни складається з 4 змістових модулів:

1.  Загальні питання психології.

2.  Психічні явища. Пізнавальні процеси.

3.  Психічні стани. Емоційно-вольова сфера особистості.

4.  Психологія особистості та індивідуальності.


Мета та завдання навчальної дисципліни

Метою викладання навчальної дисципліни «Загальна психологія» є надання студентам базових знань щодо методологічних принципів та основних понять психології, про загальні закономірності розвитку та функціонування механізмів психіки, про існуючі в загальній психології концепції особистості, психічні процеси, індивідуальні властивості та стані, основні детермінанти формування та проявів поведінки особистості.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Загальна психологія» є:

-  дати уявлення про історію становлення предмету психології, провідних напрямків зарубіжної та вітчизняної психологічної науки;

-  забезпечити порозуміння студентами логіки психологічного дослідження та можливостей використання методів наукового вивчення психіки;

-  розкрити специфіку психології людини, її свідомості , загальних закономірностей розвитку та функціонування психічних явищ;

-  розглянути сутність та значення діяльності та спілкування, як особливих форм активності людини;

-  ознайомити студентів з особливостями пізнавальних психічних процесів, емоціонально-вольових процесів та психічних станів людини;

-   висвітлити провідні наукові підходи до порозуміння особистості та індивідуальності людини у вітчизняної та зарубіжної психології;

-   сприяти розвитку у майбутніх психологів наукового світогляду;

-   створити умови для формування вмінь теоретичного аналізу психологічної літератури, самостійного узагальнення вивченого матеріалу.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати

загальні компетентності:  знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. здатність приймати обґрунтовані рішення.

фахові компетентності:  здатність оперувати категоріально-понятійним апаратом психології; здатність до ретроспективного аналізу вітчизняного та зарубіжного досвіду розуміння природи виникнення, функціонування та розвитку психічних явищ; здатність до розуміння природи поведінки, діяльності та вчинків; здатність самостійно збирати та критично опрацьовувати, аналізувати та узагальнювати психологічну інформацію з різних джерел.

очікувані програмні результати навчання: аналізувати та пояснювати психічні явища, ідентифікувати психологічні проблеми та пропонувати шляхи їх розв’язання; розуміти закономірності та особливості розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань; здійснювати пошук інформації з різних джерел, у т.ч. з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, для вирішення професійних завдань; відповідально ставитися до професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку