Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни “Управління трудовим потенціалом” складена                    відповідно до освітньо-професійної програми підготовки  бакалаврів спеціальності 051 «Економіка» за освітньою програмою «Управління персоналом та економіка праці» галузі знань 05 Соціальні і поведінкові науки.

Предметом управління трудовим потенціалом як науки і навчальної дисципліни є складна система регулювання процесів відтворення, що включає формування, розподіл, перерозподіл, обмін, використання та захист трудового потенціалу на макроекономічному рівні.

 Міждисциплінарні зв’язки. Вивчення дисципліни «Управління трудовим потенціалом» базується на таких навчальних дисциплінах, як «Макроекономіка», «Мікроекономіка», «Трудове право», «Економіка праці і соціально-трудові відносини», «Психологія і соціологія праці», «Статистика». Дисципліна «Управління трудовим потенціалом» у свою чергу є базою для вивчення низки конкретних економічних дисциплін — «Управління продуктивністю», «Управління персона­лом», «Ринок праці», «Управління розвитком персоналу».

 

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

1. Система управління трудовим потенціалом суспільства.

2. Мотивація,  соціальна політика і міжнародне  співробітництво в управлінні трудовим потенціалом.

 

1. Мета та завдання навчальної дисципліни

1.1. Метою викладання навчальної дисципліни «Управління трудовим потенціалом» є формування системи теоретичних знань і практичних навичок з організації управління трудовим потенціалом суспільства як складною системою регулювання процесів відтворення, що включає формування, розподіл, перерозподіл, обмін, використання та захист трудового потенціалу на макроекономічному рівні.

1.2. Завдання вивчення дисципліни  — сформувати у студентів стійкі знання теорії управління трудовим потенціалом, допомогти набути вмінь і навичок самостійно розробляти заходи щодо вдосконалення системи управ­ління трудовим потенціалом..

1.3. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні отримати, у результаті вивчення навчальної дисципліни:

загальні компетентності:

-         Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

-         Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності

-         Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

-         Здатність до адаптації та дії в новій ситуації

-         Здатність до креативного та критичного мислення

-         Здатність приймати обґрунтовані рішення

-         Навички міжособистісної взаємодії

-         Здатність виявляти ініціативу та підприємливість

 

фахові компетентності:

-           Здатність описувати економічні та соціальні процеси і явища на основі теоретичних та прикладних моделей, аналізувати і змістовно інтерпретувати отримані результати

-           Розуміння основних особливостей сучасної світової та національної економіки, інституційної структури, напрямів соціальної, економічної та зовнішньоекономічної політики держави

-           Здатність аналізувати та розв’язувати завдання у сфері регулювання економічних та соціально-трудових відносин

-           Навички використання сучасних джерел економічної, соціальної, управлінської, облікової інформації для складання службових документів та аналітичних звітів

-           Здатність розв’язувати конкретні завдання економічного та адміністративного спрямування щодо управління трудовим потенціалом суспільства

 

На вивчення навчальної дисципліни відводиться __120____ годин /____4____ кредитів ECTS.

 

Очікувані результати навчання з дисципліни:

·      аналізувати сучасну демографічну ситуацію та її вплив на стан трудового потенціалу країни;

·      оцінювати використання трудового потенціалу суспільства;

·      розв’язувати конкретні завдання економічного та адміністративного спрямування щодо управління трудовим потенціалом суспільства;

·      аналізувати  витрати, очікувані майбутні вигоди від інвестицій в освіту;

·      розраховувати індекс людського розвитку;

·      розраховувати показники бідності населення;

·      оцінювати ефективність використання трудового потенціалу.

 

2. Інформаційний обсяг навчальної дисципліни

 

Змістовий модуль 1.  Система управління трудовим потенціалом суспільства.

Населення як природна основа формування трудового потенціалу.

Трудовий потенціал суспільства.

Система управління трудовим потенціалом суспільства та її забезпечення.

Формування загальноосвітнього та кваліфікаційного рівня трудового потенціалу.

Людський капітал як реалізована частина трудового потенціалу.

Людський розвиток.

 

Змістовий модуль 2.  Мотивація,  соціальна політика і міжнародне  співробітництво в управлінні трудовим потенціалом.

Мотивація економічної активності населення.

Доходи населення і рівень життя в системі управління трудовим потенціалом.

Соціальна політика в системі управління трудовим потенціалом суспільства.

Міжнародне співробітництво в управлінні трудовим потенціалом.

Зарубіжний досвід управління трудовим потенціалом.

Ефективність використання трудового потенціалу.