Галузь знань   14 Електрична інженерія;

спеціальність 141 – Електроенергетика; електротехніка та електромеханіка;

                         144 «Теплоенергетика».

освітня програма «Електричні машини і апарати»;

                                «Промислова і комунальна теплоенергетика».

Метою викладання навчальної дисципліни “Фізика” є формування у студентів базових теоретичних знань з основ класичної, квантової та сучасної фізики, їх взаємозв’язку, основних фізичних принципів, фундаментальних понять, можливості використання фізичних знань у різних галузях прикладних наук, електричної техніки, автоматизації промислового устаткування, сформувати у студентів науковий світогляд та сучасне фізичне мислення.

 Основними завданнями вивчення дисципліни “Фізика” є сформувати в студентів наукове мислення, міцні знання основних фундаментальних законів фізики; дати  уявлення  про  різні  фізичні  моделі  навколишнього  світу,  межі застосування різних фізичних теорій, використання законів фізики для пояснення природних процесів; озброїти студентів послідовною системою фізичних знань, яка необхідна їм для успішного засвоєння спеціальних курсів і може бути використана в їх практичній діяльності; сформувати уявлення студентів про фізику, як науку, що виникла і розвивається виходячи з практичних потреб людства, розкрити роль фізичного знання в житті сучасної людини, суспільному виробництві, техніці та побуті, сприяти розвитку мотивації учіння фізики; розкрити сутність наукового пізнання засобами фізики, показати взаємозв’язок теорії і практики, розвивати пізнавальний інтерес студентів; пояснювати перебіг фізичних явищ і процесів і з’ясовувати їхні закономірності; застосовувати основні методи наукового пізнання; характеризувати сучасну фізичну картину світу; розуміти наукові засади сучасного виробництва, техніки і технологій; використовувати  набуті знання в повсякденній практичній діяльності; виявляти ставлення до ролі фізичних знань у житті людини, суспільному розвитку, техніці, розвитку сучасних технологій; оцінювати межі застосування фізичних законів і теорій; виявляти ставлення до ролі фізики в розвитку інших природничих наук, техніки і технологій, застосування досягнень фізики для раціонального природокористування та запобігання їх шкідливого впливу на навколишнє природне середовище і організм людини.

Відповідно до стандарту вищої освіти України першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 141 – «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» в результаті вивчення дисципліни здобувачі вищої освіти набувають:

загальні компетентності:

К01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу.

К02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

К03. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.

К04. Здатність спілкуватися іноземною мовою.

К05. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

К06. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми.

К07. Здатність працювати в команді.

К08. Здатність працювати автономно.

фахові компетентності:

К12. Здатність вирішувати практичні задачі із залученням методів математики, фізики та електротехніки.

К14. Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з проблемами метрології, електричних вимірювань, роботою пристроїв автоматичного керування, релейного захисту та автоматики.

К15. Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з роботою електричних машин, апаратів та автоматизованого електроприводу.

програмні результати навчання:

ПР03. Знати принципи роботи електричних машин, апаратів та автоматизованих електроприводів та уміти використовувати їх для вирішення практичних проблем у професійній діяльності.

ПР05. Знати основи теорії електромагнітного поля, методи розрахунку електричних кіл та уміти використовувати для вирішення практичних проблем у професійній діяльності. 

ПР07. Здійснювати аналіз процесів в електроенергетичному, електротехнічному та електромеханічному обладнанні, відповідних комплексах і системах. 

ПР10. Знаходити необхідну інформацію в науково-технічній літературі, базах даних та інших джерелах інформації, оцінювати її релевантність та достовірність.

ПР11. Вільно спілкуватися з професійних проблем державною та іноземною мовами усно та письмово, обговорювати результати професійної діяльності з фахівцями та нефахівцями, аргументувати свою позицію з дискусійних питань.

ПР18. Вміти самостійно вчитися, опановувати нові знання і вдосконалювати навички роботи з сучасним обладнанням, вимірювальною технікою та прикладним програмним забезпеченням.

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми

студенти повинні отримати у результаті вивчення навчальної дисципліни:

уміння застосовувати на практиці фізичні поняття, закони, теорії і оцінювати ступінь достовірності результатів, отриманих з допомогою експериментальних чи математичних методів дослідження.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів: 1. Механіка. 2. Молекулярна фізика і термодинаміка. 3. Основи електростатики і електродинаміки. 4. Електромагнетизм. 5. Коливання і хвилі. 6. Оптика. 7. Атомна фізика і квантова механіка. 8. Квантова статистика і фізика твердого тіла. 9. Фізика атомного ядра.

На вивчення навчальної дисципліни відводиться 330 годин / 11 кредитів ECTS.

·         Викладач: Лущин Сергій