Галузь знань (13)  Механічна інженерія

Ступінь вищої освіти:  бакалавр

Спеціальність (131)  Прикладна механіка

Спеціалізація «Технології та устаткування зварювання»

Шифр групи ІФ – 311 (сп)

На вивчення навчальної дисципліни відводиться 240 годин / 8 кредитів ECTS для денної форми навчання.Розподіл годин за семестрами: лекції –  28+30, лабораторні –  14+14, самостійна робота –  78 +76; вид контролю: залік +залік


Спеціалізація «Обладнання та технології ливарного виробництва» 

Шифр групи ІФ – 111 (сп)

На вивчення навчальної дисципліни відводиться 240 годин / 8 кредитів ECTS для денної форми навчання. Розподіл годин за семестрами: лекції –  28+30, лабораторні –  14+14, самостійна робота –  78 +76; вид контролю: іспит +залік

Спеціальність (132)  Матеріалознавство

Спеціалізація «Прикладне матеріалознавство»

Шифр групи ІФ – 211 (сп)

На вивчення навчальної дисципліни відводиться 240 годин / 8 кредитів ECTS для денної форми навчання. Розподіл годин за семестрами: лекції –  28+30, лабораторні –  14+14, самостійна робота –  78 +76; вид контролю: іспит +залік


Спеціальність (136) Металургія

Спеціалізація «Ливарне виробництво чорних та кольорових металів та сплавів»

Шифр групи ІФ – 511 (сп)

На вивчення навчальної дисципліни відводиться 225 годин / 7,5 кредитів ECTS для денної форми навчання. Розподіл годин за семестрами: лекції –  28+30, лабораторні –  14+14, самостійна робота –  63 +76; вид контролю: іспит +залік

Метою викладання навчальної дисципліни «Фізика» є формування ієрархії компетентностей за допомогою інструментів фізичної освіти, розвиток системного мислення, створення у студентів широкої теоретичної підготовки в галузі фізики, що дозволить майбутнім спеціалістам орієнтуватись в потоці науково-технічної інформації та забезпечити їм можливість використання фізичних законів за фахом своєї майбутньої професії.

Основними завданнями вивчення дисципліни "Фізика" є:

  • вивчення та розуміння основних понять, положень, ключових законів, фізичних теорій, що вивчають властивості речовини і поля та характеризують рух і взаємодію;
  • розвиток здатності критично оцінювати прояв фундаментальних взаємодій на різних рівнях фізичного світу та оцінювати зв'язок явищ природи, об’єктивність наукового знання, системотвірну роль фізики для розвитку техніки та технологій;
  • знайомство з теоретичними методами пізнання фізичних явищ та процесів;
  • вивчення та розуміння фізичних основ техніки, виробництва, сучасних технологій;
  • розвиток практичних навичок застосовування знаннь про рух і взаємодію, речовину та поле у різних сферах життєдіяльності людини під час опису фізичних явищ та процесів
  • розвито вміння застосовувати наукові методи пізнання, основні поняття, моделі та закони фізики для пояснення властивостей речовини та поля
  • формування бази знань фізичних явищ з метою формування фізичного світогляду;
  • оволодіння фізичними методами розв’язання практичних задач для подальшого вивчення спеціальних дисциплін;
  • розвиток практичних навичок планування та проведення наукового дослідження об’єктів та явищ природи, створення технічних пристроїв і особливості технічного проектування, дотримання технологічних вимог під час роботи з обладнанням;
  • оволодіння навичками проводити дослідно-пошукову діяльність у процесі проектування, розробляти та реалізовувати творчі проекти з використанням інформаційно-комунікаційних технологій та презентувати результати продуктивної творчої діяльності за визначеними критеріями, застосовувати у процесі  науково-технічної творчості методи творчого пошуку ідей.

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

знати:

  • основні фізичні явища; 
  • фундаментальні закони природи;
  • правила класичної та сучасної фізики;
  • методи фізичних досліджень;
  • внутрішні зв'язки між окремими розділами науки та міжпредметні зв’язки;
  • основні числові значення фізичних величин у природі та в техніці;

вміти:

  • використовувати знання з курсу фізики при вивченні відповідних дисциплін за фахом;
  • встановлювати зв'язок між явищами навколишнього світу на основі знання законів фізики та фундаментальних фізичних експериментів;
  • застосувати фундаментальні закони фізики при розгляді окремих явищ, поєднуючи їх фізичну суть з аналітичними співвідношеннями;
  • визначити загальні риси і суттєві відмінності змісту фізичних явищ та процесів, межі застосування фізичних законів;
  • використовувати теоретичні знання для розв’язку задач різного типу, приймати обґрунтовані рішення; 
  • складати план практичних дій щодо виконання експерименту, користуватися вимірювальними приладами, обладнанням, обробляти результати дослідження, робити висновки щодо отриманих результатів;
  • пояснювати принцип дії простих пристроїв, механізмів та вимірювальних приладів з фізичної точки зору;
  • аналізувати графіки залежностей між фізичними величинами, робити висновки;
  • правильно визначати та використовувати одиниці фізичних величин.


Спеціальність (131)  Прикладна механіка

Загальні компетентності

Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.

Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

Здатність працювати в команді.

Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків.

Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.

Навички здійснення безпечної діяльності.

Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.

Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.

Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя

Фахові компетентності

Здатність аналізу матеріалів, конструкцій та процесів на основі законів, теорій та методів математики, природничих наук і прикладної механіки.

Здатність виконувати технічні вимірювання, одержувати, аналізувати та критично оцінювати результати вимірювань.

Здатність до просторового мислення і відтворення просторових об’єктів, конструкцій та механізмів у вигляді проекційних креслень та тривимірних геометричних моделей.

Здатність представлення результатів своєї діяльності з дотриманням загальноприйнятих норм і стандартів.

Очікувані програмні результати навчання:

Використовувати знання теоретичних основ механіки рідин і газів, теплотехніки та електротехніки для вирішення професійних завдань.

Вміти виявляти міждисциплінарні зв’язки.

Спеціальність (132)  Матеріалознавство

Загальні компетентності

Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу

Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях

Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями

Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми

Здатність приймати обґрунтовані рішення

Здатність до адаптації та дії в новій ситуації

Здатність використання інформаційних і комунікаційних технологій

Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово

Здатність спілкуватися іноземною мовою

Здатність працювати автономно

Здатність працювати в команді

Прагнення до збереження навколишнього середовища

Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні

Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя

Фахові компетентності

Здатність застосовувати відповідні кількісні фізичні методи для вирішення інженерних матеріалознавчих завдань

Здатність ефективно використовувати технічну літературу та інші джерела інформації Здатність працювати в групі

Здатність застосовувати знання і розуміння міждисциплінарного інженерного контексту і його основних принципів у професійній діяльності

Здатність організувати роботу відповідно до вимог безпеки життєдіяльності й охорони праці

Здатність обробляти та аналізувати результати експериментів 

Очікувані програмні результати навчання:

 Володіти логікою та методологію наукового пізнання.

Знати та вміти використовувати знання фундаментальних наук, що лежать в основі відповідної спеціалізації матеріалознавства

Володіти навичками, які дозволяють продовжувати вчитися і оволодівати сучасними знаннями 

Уміти застосувати свої знання для вирішення проблем в новому або незнайомому середовищі.

Уміти експериментувати та аналізувати дані.

Вільно спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.

Обирати і застосовувати придатні типові методи досліджень (аналітичні, розрахункові, моделювання, експериментальні); правильно інтерпретувати результати таких досліджень та робити висновки.

Знаходити потрібну інформацію у літературі, консультуватися і використовувати наукові бази даних та інші відповідні джерела інформації з метою детального вивчення і дослідження інженерних питань відповідно до спеціалізації.

Спеціальність (136) Металургія

Загальні компетентності

.Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.

Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.

Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

Здатність працювати в команді.

Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.

Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.

Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.

Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

Навички здійснення безпечної діяльності, прагнення до збереження навколишнього середовища.

Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

Здатність приймати обґрунтовані рішення.

Здатність планувати та управляти часом.

Здатність спілкуватися іноземною мовою

Фахові компетентності

Критичне осмислення наукових фактів, концепцій, теорій, принципів і методів, необхідних для професійної діяльності 

Здатність застосовувати і інтегрувати знання

Здатність демонструвати творчий та інноваційний

Усвідомлення контекстів, в яких можуть бути застосовані знання металургії (наприклад, управління процесами та обладнанням тощо).

 Усвідомлення питань інтелектуальної власності. 

Очікувані програмні результати навчання:

Концептуальні знання і розуміння фундаментальних наук, що лежать в основі відповідної спеціалізації металургії, на рівні, необхідному для досягнення інших результатів освітньої програми.

Вміння обирати і застосовувати придатні типові методи досліджень (аналітичні, розрахунковіекспериментальні); правильно інтерпретувати результати досліджень та робити висновки.

Вміння здійснювати пошук літератури, консультуватися і критично використовувати наукові бази даних та інші відповідні джерела інформації

Вміння спілкуватися державною мовою

Готовність до подальшого навчання.

Розуміння міждисциплінарного контексту металургії.