програма дисципліни 

Планування комерційної діяльності

для студентів спеціальності 076 "Підприємництво, торгівля та біржова діяльність",  

освітня програма "Економіка та організація електронної торгівлі та біржової діяльності".



Мета: надання студентам теоретичні знання та практичні навички з питань планування комерційної діяльності на підприємствах в умовах функціонування ринкових відносин.

Завдання:

-     ознайомити студентів із предметом, змістом і методами дослідження науки «планологія»;

-     навчити студентів методикам і навичкам планово-економічних розрахунків при плануванні виробництва і збуту продукції, ресурсного забезпечення виробництва, зведених показників-витрат і фінансів;

-     показати методи обґрунтування проектів оновлення продукції, організаційно-технічного розвитку підприємства.

 Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні отримати, у результаті вивчення навчальної дисципліни:

загальні компетентності:

Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

Здатність генерувати нові ідеї, ініціативність та дух підприємництва.

Здатність аналізувати, планувати та організовувати підприємницьку діяльність в сучасних умовах.

 фахові компетентності:

Здатність визначати бізнес-процеси, оцінювати їх вартість за допомогою коректно сформованої системи показників.

Здатність розробляти та оцінювати ефективність інноваційно-інвестиційних проектів і програм підприємництва.

Здатність аналізувати глобальні проблеми економічного розвитку та знати основні теорії розвитку глобальної економіки.

Здатність виявляти тенденції змін зовнішнього середовища і прогнозувати їх розвиток.

Здатність систематизувати наукові засади управління інноваційним розвитком підприємств.

Уміння формувати команди з визначенням цілей їхнього функціонування, методів добору членів команди, регламентацією діяльності команди тощо.

 Очікувані результати навчання з дисципліни:

1.       Здатний до абстрактного мислення, аналізу та синтезу інформації та її пошуку з різних джерел.

2.       Здатний генерувати нові ідеї, ініціативність та дух підприємництва. Вміє аналізувати, планувати та організовувати підприємницьку діяльність в сучасних умовах.

3.       Вміє визначати бізнес-процеси, оцінювати їх вартість, розробляти та оцінювати ефективність інноваційно-інвестиційних проектів і програм підприємництва за допомогою коректно сформованої системи показників.

4.       Здатний аналізувати глобальні проблеми економічного розвитку, виявляти тенденції змін зовнішнього середовища та прогнозувати їх розвиток.

5.       Вміє систематизувати наукові засади управління інноваційним розвитком, формувати команди і будувати регламент діяльності в сфері торгівлі та біржової діяльності.


Програма навчальної дисципліни

 Змістовий модуль 1. Системна характеристика планування.

 Тема 1. Сутність планування і особливості його здійснення на підприємстві:  Планування як наука. Процес планування і вибір рішень. Планування як функція управління підприємством. Методи та інструменти планових розрахунків.

 Тема 2 . Система планів підприємства: Функціонування системи планування на підприємстві. Різновиди планів та їхні комплекси. Зміст планів і організація їх розробки.

 Тема 3. Оперативно-календарне плануванняЗміст і завдання оперативно-календарного планування. Міжцехове і внутрішньоцехове планування. Ритмічність виробництва. Особливості оперативно-календарного планування на підприємствах одиничного, серійного і масового типів виробництва.

 Змістовий модуль 2. Планування ресурсів.

 Тема 1 . Маркетингові дослідження і планування збуту продукції: Формування плану збуту з урахуванням досліджень ринку, життєвого циклу продукції і детермінантів попиту. Аналіз і планування асортиментних портфелів із допомогою різних моделей. Планування реклами. Планування збуту продукції.

 Тема 2 . Матеріально-технічне забезпечення виробництва: Зміст планування МТЗ та послідовність його розробки. Планування потреби в матеріальних ресурсах. Запаси й регулювання їхніх розмірів. Визначення потреби цехів у матеріальних ресурсах.

 Тема 3 . Забезпечення операційної діяльності виробничою потужністю: Види виробничої потужності, чинники, що її визначають, і послідовність розрахунків. Методики розрахунку виробничої потужності. Визначення максимально можливого випуску продукції з наявної потужності. Система показників виробничої потужності.

 Тема 4 . Персонал і оплата праці: Планування персоналу. Методи визначення чисельності персоналу. Розрахунок планового балансу робочого часу. Планування продуктивності праці. Розрахунки економії робочої сили під дією техніко-економічних факторів. Планування оплати праці. Співвідношення рос­ту продуктивності праці та середньої заробітної плати.

 Змістовий модуль 3. Планування фінансів і розвитку підприємства.

 Тема 1 Витрати виробництва: Мета, завдання та послідовність розробки плану собівартості продукції. Розрахунок витрат за техніко-економічними факторами. Планування собівартості реалізованої продукції. Розрахунок калькуляційних статей прямих витрат.

 Тема 2 Фінансове планування на підприємстві: Зміст і завдання фінансового плану. Планування потреби у фінансових ресурсах. Планування прибутковості підприємства. Основні умови прибутковості підприємства.

 Тема 3. Організаційно-технічний розвиток: Технічний та організаційний розвиток підприємства. Принципи планування техніко-організаційного розвитку. Оцінка технічного рівня розвитку підприємства. Методи планування організаційно-технічного розвитку підприємства.

 Тема 4. Бізнес-планування: Сутність бізнес-планування та призначення бізнес-плану. Склад бізнес-плану і технологія його розробки. Оцінка середовища для бізнесу і формування власної ринкової позиції. Планування виробництва продукції та його ресурсного забезпечення. Фінансове планування.