Програма вивчення навчальної дисципліни: «Загальна фізика» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів спеціальності 141 Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка.

Предметом вивчення навчальної дисципліни є найпростіші і разом із тим найбільш загальні закономірності явищ природи; будова та структура матерії та закони її руху.

 

 Міждисциплінарні зв’язки:

1.      Математика.

2.      Вимірювальна техніка.

 

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

1.      Змістовий модуль 1. Механіка.

2.      Змістовий модуль 2. Молекулярна фізика та термодинаміка.

3.      Змістовий модуль 3. Електрика та магнетизм.

4.      Змістовий модуль 4. Хвильова оптика.  Елементи квантової фізики.

 

1. Мета та завдання навчальної дисципліни

1.1. Метою викладання навчальної дисципліни є:

-  формування у студентів наукового світогляду та культури фізичного мислення;

- ознайомлення з основними фізичними явищами, методами їх спостереження та дослідження;

-  вивчення основних фізичних принципів та законів;

-  створення фундаментальної бази знань для вивчення інших дисциплін за фахом.

 

1.2. Основними завданнями вивчення дисципліни є:

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

-  основні фізичні явища та фундаментальні закони природи;

-  основні методи фізичних досліджень;

-  числові значення та порядки основних фізичних величин, їх розмірності та позначки;

-  основні властивості газу, рідини та твердого тіла.

 вміти:

-  прояснювати явища природи та властивості тіл фізичними законами;

-  користуватись простими вимірювальними приладами;

-  проводити прості фізичні вимірювання та оцінювати їх похибки;

-  виконувати розрахунки значень фізичних величин, будувати графіки;

- аналізувати результати вимірювань та розрахунків порівнюючи теорію з експериментом.

 

1.3. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні отримати, у результаті вивчення навчальної дисципліни:

- загальні компетентності

Здатність до аналізу та синтезу на основі логічних аргументів та перевірених фактів. Набуття гнучкого мислення, відкритість до застосування фізичних знань та компетентностей в широкому діапазоні можливих місць роботи та повсякденному житті. Здатність виконувати лабораторні дослідження.

фахові компетентності

Здатність аналізувати фізичні явища як природного походження, так і технологічні, з точки зору фундаментальних фізичних принципів і знань, а також на основі відповідних математичних методів. Здатність робити оцінки порядку величини і знаходити відповідні рішення із чітким визначенням припущень та використанням спеціальних та граничних випадків. Здатність розуміти використовувати математичні та числові методи, які часто використовуються у фізиці. Здатність виконувати експерименти незалежно, а також описувати, аналізувати та критично оцінювати експериментальні дані.

 

На вивчення навчальної дисципліни відводиться  330  годин та  11  кредитів ЄКТС.