Дисципліна «Зовнішньоекономічна діяльність підприємства» надає студентам системних знань з об’єктивних закономірностей, умов, процесів і специфічних особливостей зовнішньоекономічної діяльності підприємства, а також формування навичок їх практичного використання. Основними завданнями дисципліни є підготовка студентів до розв’язання конкретних завдань та прийняття управлінських рішень у галузі зовнішньоекономічної діяльності підприємства в умовах ринкової моделі господарювання, зокрема: розуміння сутності зовнішньоекономічної діяльності підприємства, цілей, мотивів і передумов її виникнення, правового та економічного середовища розвитку; вивчення видів та форм ЗЕД підприємства; усвідомлення економічної природи комерційних операцій на зовнішніх ринках; вивчення принципів укладання та виконання зовнішньоекономічних угод; проведення економічного аналізу ЗЕД підприємства, визначення її ефективності. Загальні компетентності:
Фахові компетентності:
Результати навчання:
|
|
Метою викладання дисципліни «Зовнішньоекономічна діяльність підприємства» є надання студентам системних знань з об’єктивних закономірностей, умов, процесів і специфічних особливостей зовнішньоекономічної діяльності підприємства, а також формування навичок їх практичного використання. |
Завдання вивчення дисципліни |
Методичні – викласти теоретичні основи та методологічні особливості застосування системного підходу у вивченні аспектів зовнішньоекономічної діяльності підприємства. Пізнавальні – сформувати уявлення про види зовнішньоекономічної діяльності підприємства, особливості управління ЗЕД на підприємстві, методи і систему органів управління ЗЕД на рівні підприємства; особливості планування ЗЕД на підприємстві, процес організації управління ЗЕД на підприємстві, її маркетингове забезпечення; надати характеристику зовнішньоторгових операцій і угод, транспортного забезпечення ЗЕД та організації міжнародних перевезень; форми міжнародних розрахунків у зовнішньоекономічній діяльності підприємства. Практичні – підготовка студентів до розв’язання конкретних завдань та прийняття управлінських рішень у сфері зовнішньоекономічної діяльності підприємства; до професійного керування тією чи іншою ланкою зовнішньоторгового підрозділу підприємства; до вміння виявляти тенденції та перспективи розвитку конкретних ринків; до аналізу діяльності фірм-контрагентів, фірм-конкурентів та міжнародних організацій; вміння розробляти стратегію ЗЕД підприємства та планувати її реалізацію; створювати оптимальну організаційну структуру управління ЗЕД; розробляти та оформлювати зовнішньоторгові контракти купівлі-продажу; визначати ціни та умови постачання товарів у контракті купівлі-продажу; аналізувати ефективність зовнішньоторгових операцій та готувати практичні поради щодо її підвищення; вести зовнішньоторгову комерційну кореспонденцію, оформляти відповідну зовнішньоторгову і комерційну документацію.
|
- Teacher: Світлана Горбань