1. Мета та завдання навчальної дисципліни
1.1. Метою викладання навчальної дисципліни “Соціологія громадської думки” є системні уявлення про громадську думку як сучасний феномен суспільного буття, фундаментальні знання про науковий статус, зміст, структуру, предметне поле, функції та місце соціології громадської думки в системі сучасного соціологічного знання; вміння застосовувати соціологічний підхід для аналізу процесів зародження, формування та функціонування громадської думки у сучасному суспільстві; розширення кругозору про особливості соціологічного вимірювання громадської думки та її використання в процесі ухвалення управлінських рішень.
1.2.Основними завданнями вивчення дисципліни “Соціологія громадської думки” є:
o Ознайомлення студентів з теоретичним та методологічним підґрунтям соціології громадської думки як науки.
o Оволодіння категоріально-понятійним апаратом соціологічного аналізу громадської думки.
o Засвоєння студентами основних соціологічних ідей щодо природи громадської думки в їх історичному розвитку.
o Вироблення соціологічного погляду на громадську думку.
o Представлення студентам інтегрованого знання про об’єкт, предмет та методи соціологічних досліджень громадської думки.
o Сприяння накопиченню у студентів знань щодо сутності громадської думки, розширення їхнього кругозору та прищеплення елементарної соціологічної культури.
1.3. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати:
o науковий статус, предмет, об’єкт, зміст, структуру, функції та місце соціології громадської думки у системі сучасного соціологічного знання;
o понятійно-категоріальний апарат, основні соціологічні парадигми, теорії, концепції та методи аналізу громадської думки в сучасному суспільстві;
o закономірності зародження та механізми функціонування й розвитку громадської думки у сучасному суспільстві.
вміти:
· використовувати понятійний апарат і методичний інструментарій соціологічної науки для ідентифікації громадської думки різноманітних соціальних груп і спільнот;
· визначати тенденції та соціальні механізми зародження, формування і перебігу функціонування громадської думки;
· виокремлювати соціальні причини та пояснювати природу і соціальні наслідки зміни громадської думки в перехідному суспільстві.
- Викладач: Балухтіна Олена