1. Мета та завдання навчальної дисципліни

1.1. Метою викладання навчальної дисципліни “Соціологія громадської думки” є системні уявлення про громадську думку як сучасний феномен суспільного буття, фундаментальні знання про науковий статус, зміст, структуру, предметне поле, функції та місце соціології громадської думки в системі сучасного соціологічного знання; вміння застосовувати соціологічний підхід для аналізу процесів зародження, формування та функціонування громадської думки у сучасному суспільстві; розширення кругозору про особливості соціологічного вимірювання громадської думки та її використання в процесі ухвалення управлінських рішень.

 

1.2.Основними завданнями вивчення дисципліни “Соціологія громадської думки” є:

o   Ознайомлення студентів з теоретичним та методологічним підґрунтям соціології громадської думки як науки.

o   Оволодіння категоріально-понятійним апаратом соціологічного аналізу громадської думки.

o   Засвоєння студентами основних соціологічних ідей щодо природи громадської думки в їх історичному розвитку.

o   Вироблення соціологічного погляду на громадську думку.

o   Представлення  студентам інтегрованого знання про об’єкт, предмет та методи соціологічних досліджень громадської думки.

o   Сприяння накопиченню у студентів знань щодо сутності громадської думки, розширення їхнього кругозору та прищеплення елементарної соціологічної культури.

 

1.3. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

знати:

o   науковий статус, предмет, об’єкт, зміст, структуру, функції та місце соціології громадської думки у системі сучасного соціологічного знання;

o   понятійно-категоріальний апарат, основні соціологічні парадигми, теорії, концепції та методи аналізу громадської думки в сучасному суспільстві;

o   закономірності зародження та механізми функціонування й розвитку громадської думки у сучасному суспільстві.

вміти:

·        використовувати понятійний апарат і методичний інструментарій соціологічної науки для ідентифікації громадської думки різноманітних соціальних груп і спільнот;

·        визначати тенденції та соціальні механізми зародження, формування і перебігу функціонування громадської думки;

·        виокремлювати соціальні причини та пояснювати природу і соціальні наслідки зміни громадської думки в перехідному суспільстві.