Галузь знань15 «Автоматизація та приладобудування», 17 «Електроніка та телекомунікації»

Спеціальності: 152  «Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка», 172 «Телекомунікації та радіотехніка»

Освітні програми: «Якість, стандартизація та сертифікація», «Радіоелектронні апарати та засоби», «Інтелектуальні технології мікросистемної радіоелектронної техніки», «Радіотехніка», «Інформаційні мережі зв'язку»

Ступінь вищої освіти: бакалавр

Мета та завдання навчальної дисципліни

Метою викладання навчальної дисципліни “фізика” є вивчення всіх основних форм руху матерії, формування в студентів уявлення про фізику як науку, яка має експериментальну основу, ознайомлення з роллю фізичної науки у розвитку науково-технічного прогресу. Поряд з цим в курсі фізики необхідно приділяти належну увагу вивченню фізичних процесів, засвоєнню фізичних понять, законів, принципів, формуванню в студентів екологічних знань, виховуванню в них наукового світогляду, уміння бачити природничо-науковий зміст проблем, що виникають у практичній діяльності фахівця.

Завдання: сформувати у студентів наукове мислення, міцні знання основних фундаментальних законів фізики; дати уявлення про різні фізичні моделі навколишнього світу, межі застосування різних фізичних теорій, використання законів фізики для пояснення природних процесів;  озброїти студентів послідовною системою фізичних знань, яка необхідна їм для природничо-наукової освіти, успішного засвоєння спеціальних курсів і може бути використана в їх практичній діяльності; сформувати уявлення студентів про фізику як науку, що виникла і розвивається виходячи з практичних потреб людства, розкрити роль фізичного знання в житті сучасної людини, суспільному виробництві, техніці та побуті, сприяти розвитку мотивації учіння фізики; розкрити сутність наукового пізнання засобами фізики, показати взаємозв’язок теорії і практики, розвити пізнавальний інтерес студентів; розкрити наукові засади сучасного виробництва, техніки і технологій; показати межі застосування фізичних законів і теорій; сформувати таке ставлення до природокористування, яке б запобігало його шкідливому впливу на навколишнє природне середовище і організм людини.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати

загальні компетентності:

·     ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу та застосування знань у практичних ситуаціях;

·     ЗК2. Знання та розуміння предметної області і професійної діяльності з можливостями проведення досліджень на відповідному рівні;

·     ЗК3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел, застосування інформаційних і комунікаційних технологій;

·     ЗК4. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями, вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми;

·     ЗК5. Здатність приймати обґрунтовані рішення та працювати в команді;

·     ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність, бути критичним и самокритичним).

фахові компетентності:

·     ФК1. Здатність організувати роботу відповідно до вимог безпеки життєдіяльності;

·     ФК6. Здатність засвоєння результатів математичних, фізичних (аналітичних і імітаційних) досліджень моделей і методів застосованих при проектуванні вимірювальних процесів, під час моделювання, постановки та розв’язання інженерних задач; володіння сучасними комп’ютерними технологіями в дослідженні різних моделей з використанням спеціальних програм прикладного програмного забезпечення;

·     ФК7. Здатність застосовувати знання організаційних і науково-технічних заходів, спрямованих на забезпечення, підтримку та підвищення надійності приладів і технічних об’єктів, на всіх стадіях їх життєвого циклу, а також вивчення сукупності взаємопов’язаних стандартів, що встановлюють загальні для всіх видів технічних об’єктів положення, принципи, правила і методи управління їх надійністю;

·     ФК8. Здатність застосовувати на практиці сучасні прийоми та методи статистики;

·     ФК9. Здатність оцінити необхідність та перспективи впровадження потрібних засобів та методів вимірювань і контролю;

·     ФК10. Здатність застосовувати базові знання методів і заходів, спрямованих на забезпечення, підтримку та підвищення достовірності обробки даних результатів вимірювань, випробувань і контролю виробів, на всіх стадіях їх життєвого циклу, а також вивчення сучасних інформаційно-аналітичних технологій обробки даних.

          Очікувані програмні результати навчання:

·     ПРН1. Уміти приймати рішення та виробляти стратегію діяльності з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів;

·     ПРН3. Уміти поглиблювати набуті та здобувати нові фахові знання відповідно до новітніх етапів розвитку передових технологій, обладнання та методів організації технологічних процесі, бути компетентними у передових фахових питаннях;

·     ПРН7. Уміти досягати поставленої мети;

·     ПРН8. Уміти відповідально ставитись до виконуваної роботи.

На вивчення навчальної дисципліни у 2 семестрі відводиться 105 годин / 3,5 кредитів ECTS для денної форми навчання.