Стисло про курс

 

Програма вивчення навчальної дисципліни:

«Загальна Фізика» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів спеціальності 123 Комп'ютерна інженерія.

Предметом вивчення навчальної дисципліни є найпростіші і разом із тим найбільш загальні закономірності явищ природи; будова та структура матерії та закони її руху.

 

 Міждисциплінарні зв’язки:

1.      Математика.

2.      Вимірювальна техніка.

 

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

1.      Змістовий модуль. Механіка.

2.      Змістовий модуль. Електрика та магнетизм.

3.      Змістовий модуль. Хвильова оптика.

4.      Змістовий модуль. Елементи квантової фізики.

 

1. Мета та завдання навчальної дисципліни

1.1. Метою викладання навчальної дисципліни є:

-  формування у студентів наукового світогляду та культури фізичного мислення;

- ознайомлення з основними фізичними явищами, методами їх спостереження та дослідження;

-  вивчення основних фізичних принципів та законів;

-  створення фундаментальної бази знань для вивчення інших дисциплін за фахом.

 

1.2. Основними завданнями вивчення дисципліни є:

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

-  основні фізичні явища та фундаментальні закони природи;

-  основні методи фізичних досліджень;

-  числові значення та порядки основних фізичних величин, їх розмірності та позначки;

-  основні властивості газу, рідини та твердого тіла.

 вміти:

-  прояснювати явища природи та властивості тіл фізичними законами;

-  користуватись простими вимірювальними приладами;

-  проводити прості фізичні вимірювання та оцінювати їх похибки;

-  виконувати розрахунки значень фізичних величин, будувати графіки;

- аналізувати результати вимірювань та розрахунків порівнюючи теорію з експериментом.

 

1.3. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні отримати, у результаті вивчення навчальної дисципліни:

- загальні компетентності

Здатність до аналізу та синтезу на основі логічних аргументів та перевірених фактів. Набуття гнучкого мислення, відкритість до застосування фізичних знань та компетентностей в широкому діапазоні можливих місць роботи та повсякденному житті. Здатність виконувати лабораторні дослідження.

фахові компетентності

Здатність аналізувати фізичні явища як природного походження, так і технологічні, з точки зору фундаментальних фізичних принципів і знань, а також на основі відповідних математичних методів. Здатність робити оцінки порядку величини і знаходити відповідні рішення із чітким визначенням припущень та використанням спеціальних та граничних випадків. Здатність розуміти використовувати математичні та числові методи, які часто використовуються у фізиці. Здатність виконувати експерименти незалежно, а також описувати, аналізувати та критично оцінювати експериментальні дані.

 

2. Інформаційний обсяг навчальної дисципліни

 

Змістовий модуль 1 Механіка

 

Тема 1.1 Кінематика поступального та обертального рухів.

Тема 1.2 Динаміка поступального руху.

Тема 1.3 Робота та енергія. Закони збереження.

Тема 1.4. Динаміка обертального руху.

Тема 1.5  Механічні гармонічні коливання. Пружинний маятник. Фізичний маятник.

 

Змістовий модуль 2 Електрика та магнетизм

 

Тема 2.1 Електричне поле в вакуумі.

Тема 2.2 Електричне поле в речовині.

Тема 2.3 Закони електричного струму.

Тема 2.4 Магнітне поле у вакуумі та в речовині.

Тема 2.5 Електромагнітні коливання.

 

Змістовий модуль 3 Хвильова оптика.

 

Тема 3.1 Корпускулярно-хвильовий дуалізм світла.

Тема 3.2. Явища інтерференції, дифракції, поляризації.

Тема 3.3 Дисперсія світла

Тема 3.4 Закони розсіювання та поглинання світла.

 

Змістовий модуль 4. Елементи квантової фізики.

 

Тема 4.1 Теплове випромінювання.

Тема 4.2 Квантові властивості світла.

Тема 4.3 Хвильова функція.

 

4.    Очікувані результати навчання з дисципліни

Очікується набуття студентами необхідних знань та вмінь, а також загальних та фахових компетентностей, передбачених даною програмою.

 

5.      Засоби та критерії оцінювання успішності навчання

Для студентів денної форми навчання: усне опитування під час захисту звітів лабораторних робіт. Для студентів заочної форми навчання: захист контрольної роботи.

Кожен змістовний модуль оцінюється за 100-бальною шкалою.

Під час контролю враховуючи наступні види робіт:

-                виконані та захищені лабораторні роботи – до 25 балів;

-                захист індивідуального домашнього завдання - до 15 балів;

-                аудиторна контрольна робота – до 60 балів.

 

 

 

 

 

Шкала оцінювання: національна та ECTS

Сума балів за всі види навчальної діяльності

Оцінка ECTS

Оцінка за національною шкалою

для екзамену, курсового проекту (роботи), практики

для заліку

90 – 100

А

відмінно 

 

 

зараховано

82-89

В

добре

74-81

С

64-73

D

задовільно

60-63

Е

35-59

FX

незадовільно з можливістю повторного складання

не зараховано з можливістю повторного складання

0-34