Програма вивчення вибіркової навчальної дисципліни «Методика викладання у вищій школі» складена відповідно до освітньої програми другого (магістерського)  рівня вищої освіти спеціальності 053 «Психологія».

Предмет вивчення навчальної дисципліни – систематизація теоретичного навчального матеріалу з метою підвищення рівня засвоєння навчального матеріалу з дидактичних основ концепції про національну вищу освіту, теорії і методики викладання в вищій школі для різних організаційних форм занять, засобів контролю знань й умінь студентів, питань щодо навчально-методичного забезпечення та педагогічної майстерності викладача вищої школи.

Міждисциплінарні зв’язки: Оскільки юридична психологія є галуззю загальнопсихологічної науки, то вона має тісні зв’язки з іншими психологічними дисциплінами. А саме: «Методика та організація наукових досліджень», «Організаційна психологія», «Теоретико-методологічні проблеми психології», «Сучасні напрямки практичної психології», «Психологія соціального впливу».

Мета викладання навчальної дисципліни «Методика викладання у вищій школі» надання студентам магістратури цілісної і логічно-послідовної системи знань про дидактику підготовки кадрів вищої кваліфікації, розкриття концепції, основи теорії, методики і методології викладання дисциплін у системі вищої школи.

Основними завданнями вивчення дисципліни є:

–    обґрунтування методологічних і теоретичних засад педагогічного процесу у вищій школі на сучасному етапі розвитку науки;

–    висвітлення особливостей методів викладання у вищій школі;

–    ознайомлення зі структурою і змістом освітнього процесу у закладах вищої освіти;

–    пошук шляхів, прийомів, способів і засобів активізації пізнавальної діяльності студентів;

–    навчання планувати, організовувати та аналізувати різноманітні види навчальних і позааудиторних занять. Використовувати найбільш ефективні методи навчання, виховання і розвитку студентів;

–    набуття початкового досвіду ведення науково-методичної роботи, дослідно-експериментальних форм педагогічної діяльності;

–    ознайомлення з кращим педагогічним досвідом викладачів закладів вищої освіти України, апробування найбільш ефективних прийомів і методів навчання, що застосовуються в системі викладання навчальних дисциплін.

 

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні отримати у результаті вивчення навчальної дисципліни:

загальні компетентності:

–    володіння концептуальними знаннями, що сприяють професійному розвитку психолога, формуванню загальної культури та моральних цінностей заснованих на національних засадах;

–    вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми;

–    здатність розв’язувати складних непередбачуваних задач і проблем у сферах професійної діяльності психолога;

–    здатність аналітично мислити, бути проникливим та об’єктивним, збирати та інтерпретувати інформацію (данні);

–    вміння обирати методи та інструментальні засоби, застосування інноваційних підходів в галузі психології;

–    здатність до критичного осмислення основних теорій, принципів, методів і понять у навчанні та професійній діяльності;

–    вміння управляти комплексними діями або проектами, відповідати за прийняття рішень у непередбачуваних умовах;

–    здатність спілкуватися державною мовою з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів професійної діяльності);

–    вміння донести державною мовою до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі психології;

–    здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел, застосовувати з цією метою технічні засоби, статистичні методи і математичні моделі, інформаційне та програмне забезпечення;

–    здатність самостійно продукувати і приймати рішення, виявляти та вирішувати психологічні проблеми, генерувати нові ідеї, що спонукають до пізнання істини та розвитку.

фахові компетентності:

–    здатність до організації та проведення прикладних соціально-психологічних досліджень в різних галузях суспільного життя;

–    здатність до формування світогляду, розвитку людського буття, суспільства і природи, духовної культури;

–    здатність забезпечувати організацію та приймати участь в управлінні  науково-дослідницькою діяльністю;

–    здатність до аналізу психологічних станів, характеристик та процесів;

–    здатність знаходити найбільш ефективні засоби вирішення психологічних проблем та розробляти шляхи подолання проблеми через постановку низки завдань;

–    здатність виділяти сутність та основні етапи організації наукового дослідження;

–    знання етичних норм, що регулюють відносини людини з людиною, із суспільством і з навколишнім середовищем;

–    володіння на високому рівні відповідним категоріальним апаратом, новітніми теоріями, концепціями, технологіями та методами, необхідними для розв’язання комплексних проблем у галузі професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності;

–    здатність проводити на відповідному науково-методичному рівні викладання психологічних дисциплін.

Очікувані програмні результати навчання. Студент уміє:

–          застосовувати набуті знання у реальному освітньому процесі;

–          володіти основними навиками проведення занять у закладі вищої освіти;

–          володіти навиками підготовки методичного забезпечення для проведення різних видів занять та діагностики знань студентів;

–          добирати оптимальні форми та методи педагогічної діяльності;

–          застосовувати сучасні освітні технології;

–          ставити мету, планувати, організовувати, стимулювати, контролювати, аналізувати результати навчально-пізнавальної діяльності студентів.

–          здійснювати саморозвиток, самоосвіту, самовиховання, самоорганізацію.