Предмет вивчення навчальної дисципліни – основні психологічні положення, механізми, форми процесу соціальної взаємодії в процесі включення особистості в різні соціальні групи; взаємозв’язок соціального і психічного, їх взаємодію, взаємозалежність, взаємовпливи на рівні окремої людини та спільності, що характеризують особистість і групу.

Метою викладання навчальної дисципліни «Актуальні проблеми загальної та соціальної психології» є формування у студентів системи знань про соціально-психологічні явища й процеси, вироблення практичних умінь та навичок їх дослідження і управління, а також закріплення практичних навичок для їх застосування у конкретних життєвих ситуаціях.

Основними завданнями вивчення дисципліни є формування у студентів теоретичних знань із загальної та соціальної психології; вироблення практичних навичок професійної роботи з використанням знань даного курсу; стимулювання творчої активності в ході самостійної роботи та виконання науково-дослідних завдань.

Міждисциплінарні зв’язки: Оскільки загальна та соціальна психологія є галузями загальнопсихологічної науки, то вони мають тісні зв’язки з іншими психологічними дисциплінами. А саме: «Вікова психологія», «Основи психологічної практики», «Психологія особистості», «Соціально-психологічне навчання персоналу», «Сучасні напрямки практичної психології», «Психологія соціального впливу».

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні отримати у результаті вивчення навчальної дисципліни:

загальні компетентності:

–        володіння концептуальними знаннями, що сприяють професійному розвитку психолога, формуванню загальної культури та моральних цінностей заснованих на національних засадах;

–        здатність розв’язувати складних непередбачуваних задач і проблем у сферах професійної діяльності психолога;

–        здатність аналітично мислити, бути проникливим та об’єктивним, збирати та інтерпретувати інформацію (данні);

–        вміння обирати методи та інструментальні засоби, застосування інноваційних підходів в галузі психології;

–        здатність до критичного осмислення основних теорій, принципів, методів і понять у навчанні та професійній діяльності;

–        вміння управляти комплексними діями або проектами, відповідати за прийняття рішень у непередбачуваних умовах;

–        здатність спілкуватися державною мовою з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів професійної діяльності);

–        вміння донести державною мовою до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі психології;

–        здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел, застосовувати з цією метою технічні засоби, статистичні методи і математичні моделі, інформаційне та програмне забезпечення;

–        здатність самостійно продукувати і приймати рішення, виявляти та вирішувати психологічні проблеми, генерувати нові ідеї, що спонукають до пізнання істини та розвитку.

фахові компетентності:

–        здатність до організації та проведення прикладних соціально-психологічних досліджень в різних галузях суспільного життя;

–        здатність до організації проведення комплексного або часткового психодіагностичного обстеження особистості;

–        здатність до проведення соціально-психологічної експертизи на замовлення;

–        здатність до аналізу психологічних станів, характеристик та процесів;

–        здатність знаходити найбільш ефективні засоби вирішення психологічних проблем та розробляти шляхи подолання проблеми через постановку низки завдань;

–        здатність знаходити оптимальні шляхи соціалізації та ресоціалізації особистості в умовах сталого розвитку та в періоди трансформації суспільства.

Очікувані програмні результати навчання. Студент уміє:

–          грамотно оперувати понятійно-категоріальним апаратом загальної та соціальної психології;

–          застосовувати теоретичні знання у практично-прикладній діяльності;

–          розробляти програми, адекватно підбирати та ефективно застосовувати методи соціально-психологічних досліджень;

–          здійснювати соціально-психологічну діагностику особистості, групових процесів;

–          володіти навичками постановки соціально-психологічного діагнозу;

–          здійснювати професійний аналіз соціально-психологічних явищ і процесів;

–          володіти соціально-психологічними технологіями впливу та надання психологічної допомоги у розв’язанні конфліктів, оптимізації соціальних стосунків, налагодженні ефективної взаємодії, профілактиці та подоланні соціальної дезадаптації;

–          вирішувати прикладні соціально-психологічні завдання у різних сферах соціального буття.