Метою вивчення дисципліни "Адаптивне фізичне виховання" є розкриття змісту, структури, функції АФВ, її принципів, завдань й засобів, особливостей діяльності спеціалістів у цій області; поняттєвого апарату,  змісту різних компонентів АФВ. Розкриття однієї з головних проблем теорії АФВ - проблеми вивчення потреб, мотивів, інтересів, ціннісними орієнтаціями на осіб із відхиленнями стану здоров'я і інвалідів, особливостей їх особи і індивідуальності; проблеми дослідження процесу формування та коригування аксиологічної концепції життя цієї категорії населення, подолання психологічних комплексів з допомогою засобів і методів АФВ.

Завдання дисципліни:

- сформувати у студентів професійний світогляд, інтерес і пізнавальну активність до проблем адаптивного фізичного виховання, засновані на особистісно-орієнтованій аксиологічній концепції ставлення до інвалідів та осіб з відхиленнями в стані здоров'я;

- забезпечити освоєння студентами основ фундаментальних знань теорії та організації адаптивного фізичного виховання, цілісне осмислення професійної діяльності, методологічних підходів, загальних закономірностей даного виду соціальної практики;

- сформувати у студентів прагнення до самостійності і творчості в процесі навчання, долучити їх до науково-дослідної роботі, забезпечити освоєння ними досвіду творчої діяльності;

- забезпечити освоєння студентами досвіду емоційно-ціннісного ставлення до майбутньої професійної діяльності і на цій основі сформувати у них переконання в необхідності фахівців з адаптивного фізичного виховання для дієвої та ефективної реалізації процесів комплексної реабілітації інвалідів та осіб з відхиленнями у стані здоров'я та їхньої соціальної інтеграції.