Мета та завдання навчальної дисципліни

У навчальному курсі «Теорія та історія соціології» (1 курс, 231 «Соціальна робота») розглядаються питання про сутність соціології, її предмет та об’єкт пізнання, функції і структуру соціологічного знання, значення соціології для розв’язання проблем українського суспільства. Особлива увага приділяється вивченню основних етапів становлення та розвитку соціологічної науки, соціальним змінам, соціальним процесам.

Основна мета дисципліни полягає в тому, щоб сформувати у студентів стійкі уявлення про основи фахових знань про категорії, функції та напрями теоретичної соціології, про суспільство як соціальну систему, соціальні зв’язки і відносини, соціальні інститути та групи, способи їх організації, закономірності функціонування та розвитку.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати

загальні компетентності:

розуміння: особливостей виникнення соціологічного підходу до вивчення соціальної реальності;

–       основних етапів історичного виникнення та становлення  різних теорій та шкіл у соціології;

–       основних соціальних проблем, які аналізувалися та вирішувалися на різних етапах формування соціологічного знання;

–       основних парадигм соціологічного знання та особливості їхнього виникнення в соціології;

–       базових теоретичних ідеї соціологічної науки;

----актуальних проблем історії та теорії соціології, які вирішуються в соціологічній науці.

фахові компетентності:

–     аналізувати й оцінювати соціологічні теорії з точки зору науково-теоретичних позицій їх представників;

–     окреслювати послідовну перспективу становлення різних соціологічних теорій  та шкіл;

–      виокремлювати та аналізувати мікро й макротеорії в соціології;

–     оцінювати сучасний стан розвитку різноманітних соціологічних теорій та їхній евристичний потенціал, самостійно працювати з теоретичними творами та здійснювати їх ґрунтовний аналіз.

–     аналітично мислити, прагнути до наукових пошуків оптимальних рішень.

 Очікувані результати навчання з дисципліни: вміння аналізувати соціологічні теорії з точки зору позицій їх представників; окреслювати процес становлення різних соціологічних теорій та шкіл; виокремлювати та аналізувати мікро- й макротеорії в соціології; оцінювати сучасний стан розвитку різноманітних соціологічних теорій та їх евристичний потенціал; самостійно працювати з теоретичними творами та здійснювати їх ґрунтовний аналіз.