Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни “Фізика” складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів напряму 6.050102 «Комп’ютерна інженерія».

Предметом вивчення навчальної дисципліни є закономірності фізичних явищ та їх використання для побудови теоретичних моделей.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

1. Механіка. Коливання і хвилі.

2. Молекулярна фізика і термодинаміка.

3. Електрика і магнетизм.

4. Оптика. Теплове випромінювання.

5. Квантова фізика. Фізика твердого тіла.

6. Фізика напівпровідників. Фізика атомного ядра.

 

1. Мета та завдання навчальної дисципліни.

1.1. Метою викладання навчальної дисципліни "Фізика"є формування у студентів базових теоретичних знань та практичних навичок розв’язання фізичних задач, створення у студентів широкої теоретичної підготовки в галузі фізики, що дозволить майбутнім спеціалістам орієнтуватись в потоці науково-технічної інформації та забезпечити їм можливість використання фізичних законів в своєї галузі техніки.

 

1.2. Основними завданнями вивчення дисципліни "Фізика"є вивчення основних понять, положень та ключових законів, формування бази знань фізичних явищ з метою формування фізичного світогляду, оволодіння фізичними методами розв’язання практичних задач для подальшого вивчення спеціальних дисциплін.

 

1.3. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

знати:

·        основні  фізичні  явища; 

·        фундаментальні  закони природи;

·        правила класичної та сучасної фізики;

·        методи фізичних досліджень;

·        внутрішні зв'язки між окремими розділами науки;

·        основні числові значення фізичних величин у природі та в техніці;

вміти:

- використовувати знання з курсу фізики при вивченні відповідних дисциплін за фахом;

 

-   встановлювати зв'язок між явищами навколишнього світу на основі знання законів фізики та фундаментальних фізичних експериментів;

-   застосувати фундаментальні закони фізики при розгляді окремих явищ, поєднуючи їх фізичну суть з аналітичними співвідношеннями;

-   визначити загальні риси і суттєві відмінності змісту фізичних явищ та процесів, межі застосування фізичних законів;

-   використовувати теоретичні знання для розв’язку задач різного типу, приймати обґрунтовані рішення; 

-   складати план практичних дій щодо виконання експерименту, користуватися вимірювальними приладами, обладнанням, обробляти результати дослідження, робити висновки щодо отриманих результатів; 

-   пояснювати принцип дії простих пристроїв, механізмів та вимірювальних приладів з фізичної точки зору;

-   аналізувати графіки залежностей між фізичними величинами, робити висновки;

-   правильно визначати та використовувати одиниці фізичних величин.

 

Вивчення дисципліни "Фізика" базується на фізико-математичній підготовці абітурієнтів. Матеріали, що вивчаються у дисципліні "Фізика", використовуються студентами при студіюванні технічних дисциплін. При проведенні занять необхідно забезпечити глибоке засвоєння студентами основних фізичних понять та законів. У придбанні навиків фізичного мислення велику роль грає уміння розв’язання задач