Програма вивчення навчальної дисципліни «Професійна деонтологія» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалавра 231 «Соціальна робота».

Предметом вивчення навчальної дисципліни є особливості професійної етики соціального працівника.

Метою викладання навчальної дисципліни є: формування у майбутніх соціальних працівників моральних цінностей соціально-педагогічної діяльності; забезпечення необхідними знаннями з основ професійної етики та навичками їх реалізації у практичній діяльності.

Основними завданнями вивчення дисципліни є:

- сформувати усвідомлення важливості етичних принципів та норм у соціальній роботі та соціально-педагогічній діяльності;

- розкриття соціальної значущості дотримання соціальним працівником педагогічної етики, необхідності оволодіння професійно-етичними якостями;

- ознайомлення майбутніх соціальних працівників з принципами та нормами соціально-педагогічної етики;

- розкриття особливостей етичної поведінки соціального працівника при розв’язання соціально-педагогічних проблем;

- розвиток навиків регулювання власної поведінки у різноманітних ситуаціях професійної діяльності.

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

знати:

основні етичні концепції; визначення етичних проблем і дилем; кваліфікаційні вимоги до професійної діяльності соціального працівника; моделі прийняття етичних рішень; цінності, принципи, ролі соціального працівника; підходи до прийняття етичних рішень; існуючі кодекси етики соціальних працівників; особливості професійного спілкування.

вміти:

аналізувати питання реального стану соціальної та соціально-педагогічної роботи; користуватись елементами педагогічного етикету у практичній діяльності з клієнтами; керуватись моделями прийняття рішень конкретних етичних проблем; використовувати категоріально-понятійний апарат етики соціально-педагогічної роботи та деонтології; формувати особисте бачення соціально-педагогічної ситуації й самостійно визначати морально-етичні шляхи її вирішення; застосовувати різні способи вирішення соціально-педагогічних проблем, конфліктів.