Мета викладання дисципліни є надання студентам базових знань щодо методологічних принципів та основних понять психології, про загальні закономірності розвитку та функціонування механізмів психіки, про існуючі в загальній психології концепції особистості, психічні процеси, індивідуальні властивості та стані, основні детермінанти формування та проявів поведінки особистості.

Завдання вивчення дисципліни

дати уявлення про історію становлення предмету психології, провідних напрямків зарубіжної та вітчизняної психологічної науки;

забезпечити порозуміння студентами логіки психологічного дослідження та можливостей використання методів наукового вивчення психіки;

розкрити специфіку психології людини, її свідомості , загальних закономірностей розвитку та функціонування психічних явищ;

розглянути сутність та значення діяльності та спілкування, як особливих форм активності людини;

ознайомити студентів з особливостями пізнавальних психічних процесів, емоціонально-вольових процесів та психічних станів людини;

висвітлити провідні наукові підходи до порозуміння особистості та індивідуальності людини у вітчизняної та зарубіжної психології;

сприяти розвитку у майбутніх психологів наукового світогляду;

створити умови для формування вмінь теоретичного аналізу психологічної літератури, самостійного узагальнення вивченого матеріалу.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати

загальні компетентності:  знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. здатність приймати обґрунтовані рішення.

фахові компетентності:  здатність оперувати категоріально-понятійним апаратом психології; здатність до ретроспективного аналізу вітчизняного та зарубіжного досвіду розуміння природи виникнення, функціонування та розвитку психічних явищ; здатність до розуміння природи поведінки, діяльності та вчинків; здатність самостійно збирати та критично опрацьовувати, аналізувати та узагальнювати психологічну інформацію з різних джерел.

очікувані програмні результати навчання: аналізувати та пояснювати психічні явища, ідентифікувати психологічні проблеми та пропонувати шляхи їх розв’язання; розуміти закономірності та особливості розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань; здійснювати пошук інформації з різних джерел, у т.ч. з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, для вирішення професійних завдань; відповідально ставитися до професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку