Мета: вивчення даного курсу є формування у студентів чіткої позиції психолога-практика щодо дотримання вимог, які дозволяють починати практичну діяльність, формування особистісних рис, які є складовими особистості практичного психолога, кваліфікованого ставлення до предмету своєї діяльності, дотримання положень етичного кодексу психологів України.

Завдання: полягають у тому, щоб студенти на лекціях і семінарських заняттях усвідомлювали специфіку діяльності практичного психолога, як представника соціономічної професії, розглядали умови виникнення соціального замовлення на професію практичного психолога і дуальну роль психолога-практика під час виконання цього замовлення. Окрім того, під час вивчення курсу студенти оглядово отримують знання про головні форми діяльності практичного психолога – психодіагностику, психологічне консультування, психологічну корекцію і психотерапію.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати:

загальні компетентності: здатність спілкуватися державною мовою з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів професійної діяльності); здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел; вміння управляти комплексними діями або проектами, відповідати за прийняття рішень у непередбачуваних умовах; брати відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб; здатність розв’язувати складних непередбачуваних задач і проблем у сферах професійної діяльності психолога; вміння управляти комплексними діями або проектами, відповідати за прийняття рішень у непередбачуваних умовах; вміння донести державною мовою до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі психології;

фахові компетентності: здатність до надання підприємствам, організаціям, державним органам та засобам масової інформації аналітичних матеріалів стосовно психологічних феноменів із прогнозом їх соціально-психологічного розвитку; здатність до організації проведення комплексного або часткового психодіагностичного обстеження особистості; здатність використовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій; здатність до розробки методичних матеріалів щодо психологічного забезпечення виробничого або навчально-виховного процесу на підприємствах, в організаціях та установах; здатність до забезпеченні нешкідливих та безпечних умов та характеру праці з урахуванням важкості та напруженості трудового процесу на підприємствах та організаціях психологічної допомоги та соціально-психологічної реабілітації; здатність до організації реабілітаційно-профілактичної та соціально-психологічної допомоги різним верствам населення;

очікувані програмні результати навчання: здатність використовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій; здатність до надання підприємствам, організаціям, державним органам та засобам масової інформації аналітичних матеріалів стосовно психологічних феноменів; здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел; вміння управляти комплексними діями або проектами, відповідати за прийняття рішень у непередбачуваних умовах; брати відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб; ; здатність до організації реабілітаційно-профілактичної та соціально-психологічної допомоги різним верствам населення.